hors concours bij springen, hoe werkt dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

hors concours bij springen, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 14:34

ik heb gehoord dat je ook haute concours kan starten bij het springen. dus eigenlijk een springwedstrijd gebruiken als een echt oefenparcours.
hoe werkt dit precies? kan dit zonder startkaart en coupons of heb je die wel nodig??
Laatst bijgewerkt door Liselot op 10-03-07 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Re: haute concours bij springen, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:58

Het is hors concours en je hebt er bij de meeste wedstrijden wel een startkaart/coupon voor nodig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 14:59

hmmm, dat is dan weer jammer... er zijn hier in de buurt wel oefenparcoursen, maar niet zoals het op een echte wedstrijd ook gaat. je kunt hier het parcours een tijd in en dan alles oefenen, maar er zit verder niets omheen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 15:00

Simmie schreef:
Het is hors concours en je hebt er bij de meeste wedstrijden wel een startkaart/coupon voor nodig.

heb het even aangepast Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:00

Bij sommige verenigingen mag je in de B nog HC starten zonder coupons maar alle klassen daarboven moeten in ieder geval met coupon. Je mag ook alleen in een klasse starten waarin je officieel ook mag uitkomen of lager.

Liselot

Re: hors concours bij springen, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 15:01

het gaat ook om de B, zowel paard als ruiter hebben nog geen ervaring in het springen. vandaar dat ze graag eerst een paar keer voor spek en bonen willen doen voor er een startkaart wordt aangevraagd

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:03

Hier in de buurt kun je nog wel eens B verening rijden op wedstrijden misschien is die optie er bij jullie ook.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 15:05

okee, gewoon verenigingen bellen dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:06

Als je daar nu al mee bezig bent start de combinatie waarschijnlijk toch al officieel in de B voor het einde van het jaar? Dan kan je net zo goed je startkaart vast aanvragen en inderdaad HC starten. Zo overdreven duur is het nu ook weer niet om HC te starten, hoewel ik geen idee heb of het in jullie regio duur is om te oefenspringen (hier wel namelijk).

Je kan ook gewoon de gok wagen en gewoon officieel gaan starten, want verliespunten worden toch niet geregistreerd in de B Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:25

heb ook een keer hc gestart in het M(had de punten voor het M..reed toen in het L).
Dus dat kan wel..heb er nooit wat van gehoord..wel coupon idd..alhoewel het bij sommige verenigingen ook wel zonder coupon kan.(je gegevens hoeven immers toch niet na de knhs, gelden toch niet mee)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:05

In Saasveld en Marienheem is soms BB springen, Heeten altijd. BB is voor groene combinaties. Verder weet ik het zo niet. In Albergen is eind april oefenspringen, weekend erna is concours.

Maar je hebt toch een startkaart? Coupons inleveren vind ik voor HC echt onzin, wordt toch weggegooid.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:20

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:24

Officieel gezien moet je voor HC starts wel een coupon inleveren. In de zomer is er bij ons vaak weinig te doen op het gebied van oefenspringen. Een heel enkele wedstrijd heeft weleens een oefenrubriek.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 11:50

TeeGee schreef:
In Saasveld en Marienheem is soms BB springen, Heeten altijd. BB is voor groene combinaties. Verder weet ik het zo niet. In Albergen is eind april oefenspringen, weekend erna is concours.

Maar je hebt toch een startkaart? Coupons inleveren vind ik voor HC echt onzin, wordt toch weggegooid.

ik ga zelf niet springen met uris, het gaat om een vriendin van mij. de eigenaar van Uris wil eerst dat ze een paar keer voor spek en bonen start om te kijken hoe het gaat voor hij een startkaart voor haar aanvraagt.