Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kenzo schreef:Hoi,
Ik wil deze week een nieuwe zweep kopen maar ik moet deze ook voor de dressuurwedstrijden kunnen gebruiken. Nu heb ik op de site van de KNHS in het regelemt het even opgezocht. Daar staat het volgende:
De maximaal toegestane lengte van de dressuurzweep is voor paarden 130 cm en voor pony's 100 cm.
Nu kan ik alleen niet vinden of het touwtje aan het einde van de zweep daarbij meegerekend is of dat het touwtje niet mee gerekend wordt.
Misschien kunnen jullie mij daar mee helpen.
Alvast bedankt!
ik weet niet of het touwtje wordt mee geteld ik denk van wel
Udo2001 schreef:Ik las dit vandaag ook in de Paard & Sport, voor paarden en pony's vanaf 1 April is dit zo, heb het net opgezocht voor je, er staat niks over het touwtjeKenzo schreef:Hoi,
Ik wil deze week een nieuwe zweep kopen maar ik moet deze ook voor de dressuurwedstrijden kunnen gebruiken. Nu heb ik op de site van de KNHS in het regelemt het even opgezocht. Daar staat het volgende:
De maximaal toegestane lengte van de dressuurzweep is voor paarden 130 cm en voor pony's 100 cm.
Nu kan ik alleen niet vinden of het touwtje aan het einde van de zweep daarbij meegerekend is of dat het touwtje niet mee gerekend wordt.
Alvast bedankt!
Nu las ik vandaag de paardensport en zag dat de lengte van de zweep maximaal 110 mocht zijn.
En ik begreep eruit voor zowel de pony als paardenruiters. Wie heeft dat ook gelezen????
dan haal ik er weer 2 van 1.10 gekke_koei schreef:ik denk dat je aan mag nemen dat het zonder touwtje is. ik rij altijdmet een zweep van 1.30 en daar moet het touwtje nog bij opgeteld worden.
dat doe ik echt al 2,5 jaar en nog nooit iets over gehoord.
maar ik zag idd ook dat je nu max 1.10 mag hebben. das wel balen, mijn paard is 1.78 en vrij lang.. hoe kom ik met wijken dan bij zijn achterbeen zonder al te veel gerommel met mijn handen.
20 cm korter is echt veel..... maar goed![]()
scheeld dat er weer tentekamp isdan haal ik er weer 2 van 1.10
En een pony van 1 meter en een paard van 1.70 is TOCH wel wat anders qua zweep.
Udo2001 schreef:Kenzo schreef:Hoi,
Alvast bedankt!
Nu las ik vandaag de paardensport en zag dat de lengte van de zweep maximaal 110 mocht zijn.
En ik begreep eruit voor zowel de pony als paardenruiters. Wie heeft dat ook gelezen????
Nibbit schreef:Ja inderdaad.... gek zijn ze daar bij de KNHS. Op zich heb ik er geen last van, rij M1, en thuis lekker met een 1.30 zweep.
). Vanavond op de bijscholing ga ik toch eens vragen waarom ze zo'n regel invoeren.