wond schoonmaken aan achter been blijft probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

wond schoonmaken aan achter been blijft probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:27

zit met een probleem,zoals de meesten weten heeft mijn paard een wond aan het been ,het gaat wel de goede kant uit gelukkig maandag mogen de hechtingen eruit maar nou moet ik dus 2z per dag de wond goed schoonmaken maar nou mag ik er niet aankomen van hem omdat zekers gevoelig is wie weet hier een oplossing voor? Ach gut gr emaartje

Jennasilver

Re: wond schoonmaken aan achter been blijft probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:37

Nou ik heb het zelfde probleem bij mijn twee jarig ventje. Hij is in een vrolijke bui tegen een ijzeren hek gerend. Gevolg hele gezicht open. En hij is nog niet mak. Probeer dan maar eens zijn wondjes schoon te maken. Hoop dat je veel tips krijgt die ik ook kan gebruiken. En worteltjes helpen niet.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:11

niemand?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:39

Emaartje laat hij je in de buurt komen van de wond. Want die van mij kon ik tot vorige week lekker aaien op zijn gezicht , maar sinds hij door heeft dat die stink zalf er aan komt probeert hij te bijten en wordt hij boos. Spuitbus helpt ook niet dan vliegt hij tegen de muren aan van angst.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:45

Jennasilver schreef:
Emaartje laat hij je in de buurt komen van de wond. Want die van mij kon ik tot vorige week lekker aaien op zijn gezicht , maar sinds hij door heeft dat die stink zalf er aan komt probeert hij te bijten en wordt hij boos. Spuitbus helpt ook niet dan vliegt hij tegen de muren aan van angst.

heb precies hetzelfde probleem zolas jij omschrijft spuibussen wordt hij erg gek van Verdrietig

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:51

Iemand een beentje laten vasthouden zodat hij je niet kan trappen. Rustig blijven en meteen erna wat lekkers voeren als signaal dat het klaar is. Verder buiten het wondverzorgen om aan de niet pijnlijke stukken van het been komen, zodat hij niet meteen begint met protesteren zodra je naar dat deel van hem kijkt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 18:53

tamary schreef:
Iemand een beentje laten vasthouden zodat hij je niet kan trappen. Rustig blijven en meteen erna wat lekkers voeren als signaal dat het klaar is. Verder buiten het wondverzorgen om aan de niet pijnlijke stukken van het been komen, zodat hij niet meteen begint met protesteren zodra je naar dat deel van hem kijkt.

je bedoeld voorbeen optillen dus ja dat hebben we geprobeerd en toen begon hij te steigeren uit protest...heel vervelend

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 01:58

Haha heel herkenbaar als Paso de zalf ruikt gaat hij al steigeren.
Het stinkt ook heel erg dus ook ziet hij het niet hij ruikt het al aankomen. Ik heb een paar keer maar gemikt en en redelijk raak gegooid met druppels zalf. Ik aaide hem altijd lekker op zijn neus, maar als ik hem nu gewoon wil aaien denk hij meteen dat ik met zalf kom en loopt hij weg voor me. Ik kan geen halster omdoen , de wond zit net op zijn neus en is nog niet droog. Hij is nog bang voor water anders zou ik hem afspuiten en dan toch zijn wond kunnen schoonmaken. Wat een vervelnd probleem ik heb alles voor zijn wond maar kan er niet dichtbij van komen.
Hoe komt je paardje aan een wond aan zijn been en hoe groot is het. Misschien kan je het wel met de tuinslang doen.
Door onze klimaat ( warm) hebben we veel vliegen en ik ben zo bang dat het gaat onsteken. Lig er gewoon wakker van.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 02:04

Ik zie net de foto's van de wond die van paso zijn ook zo maar dan op zijn neus in de vorm van een V. Achteraf had die van hem ook gehecht moeten worden, maar hij is nog niet helemaal mak ik denk niet dat de dierenarts gelukt zou zijn eraan te komen. Ik zal proberen foto's van zijn wond te maken en op de pagina te zetten.

mickey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 03:45

vraag of iemand anders een ander been van hem vast houd, kan jij mooi de wond vast schoonmaken...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 06:45

Terwijl je zijn voer geeft?

zevenster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:42

Niet voeren, geeft het verkeerde signaal af! Als je helemaal klaar bent met de behandeling kun je best iets geven als beloning, maar liever niet tijdens het behandelen.

Wij hebben veel jong grut lopen en dan heb je ook wel eens dat ze met een wond binnen komen. Wat ik meestal doe is vanaf een afstandje de wond eerst goed koelen met water. Hierdoor spoel je het goed schoon en het verdoofd de plek een beetje. Over het algemeen kan ik daarna betadine erop smeren, maar als dit niet lukt, laat ik iemand helpen die met het paard zijn neus speelt (met of zonder praam). Hierdoor vergeet het paard meestal dat ik bezig ben met zijn been. Als ik er betadine op heb gesmeerd (meestal gebruik ik shampoo) dan spoel ik daarna nogmaals af, zodat ik zeker weet dat het goed schoon is. Ik weet niet of het bij jou paard nog steeds een open wond betreft, als dat zo is kun je er blauwsel opspuiten. Bij paarden die dit eng vinden, ga ik meestal heel hard zingen, zodat ze het geluid van de spray niet meer horen. Werkt goed!

Wanneer het al een dichte wond is, smeren wij nog wel eens vulketan. Dit voorkomt wildvleesvorming. Hoop dat het je nu wil lukken. Succes!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:47

Even hulp vragen van iemand die een beetje sterk is en niet bang. Praam op en dan een voorbeen optillen en niet loslaten als hij gaat steigeren.
Goed schoonmaken is heel erg belangrijk en je zult dus even heel streng moeten zijn.

Vereal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:56

Je moet bleekmiddel op de wond doen het schijnt heel goed te werken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:23

Weet je dan ook hoe gruwelijk zeer dat doet? Dan kan je helemaal wel vergeten.

mickey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:16

bleekmiddel??? biotex bedoel je