Laarzen zakken af bij de hak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Laarzen zakken af bij de hak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:02

Misschien al het zoveelste topic, maar met de zoekfunctie werd ik niet veel wijzer.
Afgelopen jaar heb ik mijn Cavallo Talents (de goedkoopste Cavallo's met die vervelende coating) terug naar de winkel gebracht omdat de coating losliet.
Netjes behandeld, opgestuurd naar de fabriek en een geheel nieuwe 'voet' erop gezet.
Precies dezelfde maat, en ze zaten in het begin ook goed, wel wat stijf natuurlijk.
Nu ze geheel ingelopen zijn zakken mijn laarzen echter tijdens het rijden van mijn hak af, met als gevolg dat ik om de 20 minuten moet stoppen om ze op te trekken en m'n hak niet kan uitdrukken.
Bij m'n kuiten zijn ze absoluut niet te wijd, ik ben meestal blij als ik ze aankrijg (heb wel 'ns van die dagen ertussen Haha! ) alleen bij m'n voet zijn ze dus blijkbaar 'te groot'.
Omdat ze precies dezelfde maat hebben gebruikt, kan de winkel me ook niet verder helpen, want het is immers geen fout van hen.

Iemand een idee wat ik hier (evt. voorlopig) aan kan doen?
Extra zooltjes lukt niet, want dan heb ik te weinig ruimte bij m'n tenen. Knipoog
Misschien extra sokjes, van die 'halve' die je in de zomer aanhebt?

Geriette

Re: Laarzen zakken af bij de hak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:02

Ik had precies hetzelfde met mijn oude laarzen en krijg nu het zelfde met mijn nieuwe laarzen. Ik ben ook erg benieuwd naar 'oplossingen'.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 11:54

Geriette schreef:
Ik had precies hetzelfde met mijn oude laarzen en krijg nu het zelfde met mijn nieuwe laarzen. Ik ben ook erg benieuwd naar 'oplossingen'.

Tja, ik heb erg kleine voetjes, maar geen extreem dikke kuiten, en m'n laarzen passen verder prima.
Het is alleen vreselijk vervelend met rijden, echt hinderlijk.
Misschien zijn ze te groot bij de enkel?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:15

Ik heb dit ook. En bij verschillende merken. Alleen bij laarzen met rits die dus strak rond de enkels zitten hebi k het niet.
Is volgens mij weinig aan te doen.
Wat bij mij helpt is zorgen dat je al met zweetvoeten erinstapt.
DAn is het leer stroef. Dus geen talkpoeder gebruiken.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 16:21

germie schreef:
Ik heb dit ook. En bij verschillende merken. Alleen bij laarzen met rits die dus strak rond de enkels zitten hebi k het niet.
Is volgens mij weinig aan te doen.
Wat bij mij helpt is zorgen dat je al met zweetvoeten erinstapt.
DAn is het leer stroef. Dus geen talkpoeder gebruiken.

Heb gisteren maar met 2 paar sokken gereden, lage (tot net over de enkel) en lange.
Moet zeggen dat de laarzen dan al beter zitten, maar nog niet optimaal.
Talkpoeder oid gebruik ik sowieso niet, hoewel ik behoorlijk friemelen om ze aan te krijgen af en toe.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:28

Misschien een hakje er bij in? Ik heb dit ook gehad toen ik elastieken veters had in mn laars, met normale veters heb ik hier geen last van.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:34

hakje erin gaat bij mij absoluut niet. En waarom niet? Omdat alle standaard maten al te laag voor mij zijn. En ik heb geen geld over voor maatwerk, 70 euro bijbetalen voor 2 cm meer is mij echt te gek. Ga je met een hakje rijden, dan wordt de laars veel te laag. Elke cm die ze bij mij aan hoogte behouden is er 1 meegenomen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:54

Ik heb hetzelfde met mijn 5 jr oude Cavallo's. Is van begin af aan al zo geweest. Mijn kuit is erg smal en mijn wreef heel laag, terwijl ik nog wel maat 40 heb. Heb überhaupt geen standaard maten dus, maar volgens de ruitersportzaak kon mijn stuk bij de voet niet smaller en lager gemaakt worden, omdat ik mijn voet er dan niet meer in zou kunnen krijgen. 't zal allemaal wel, maar het is inderdaad erg vervelend. Met mijn Königs heb ik hier niet zó veel last van (nog wel een beetje), dus blijkbaar kan het best. Rijd dus al jarenlang met 2 of 3 paar sokken in die laarzen (je moet wat).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:12

Ik bedoelde eigenlijk zón stukje tegen je hiel aan...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:31

Een tweede paar sokken bij mij hielp wel bij mijn (rubberen!) laarzen. Alleen dan geen halve sokjes als vulling van de voet, want dan hielp het nog niet. Wel als ik hogere sokken droeg. Misschien al een dun zooltje geprobeerd?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:48

Dan zijn je laarzen als het goed is te groot.
Dit heb ik met mijn thermoboots, alleen die heb ik ook te groot gekocht.
Best lastig ja Nagelbijten / Gniffelen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:53

Laarzen met rits is dè oplossing. Echt; ik heb er nu totaal geen last meer van. anders had ik het ook altijd. Lachen Je kunt het wel wat verminderen door er laarzenspanners in te doen wanneer je ze niet aan hebt [Maar ik denk dat je dat al doet.]

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:21

Bedacht ik me daarnet, hoe zitten de laarzen bij je kuiten? Als daar teveel ruimte is, kan ik me indenken dat je gespannen kuit de laars van boven niet op zijn plek houdt waardoor het zware leer naar beneden zakt als het ware..

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:33

misschien kun je een kleine 'ouderwetse' schoudervulling tegen de hiel zetten?
Of anders het achterste deel van een zooltje onder je hiel leggen ( *LOL* ha ha, halve zool)
Wel vastmaken als het goed zit ná de testrit,he.. Knipoog