Verzekering als zelfstandige trainer (België)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Animal_ABC

Verzekering als zelfstandige trainer (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 09:52

Hoi!

Ik werk in bijberoep als trainer van honden en paarden. Nu heb ik bij mijn verzekeringsagent gevraagd welke verzekering ik kan afsluiten om aansprakelijkheid in te dekken, en ook moest mijzelf iets overkomen tijdens het uitoefenen van mijn bijberoep. Zij zeiden geen geschikte verzekering te vinden...

Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat dus om professioneel (in bijberoep) trainen van honden en paarden, en de risico's die daaraan vast hangen: kwestuur paard of ruiter, ik gewond etc...
Heb weinig zin om mijn hele leven in de schulden te zitten moest er een keer iets gebeuren!

Alvast bedankt voor tips!

Liezel1

Re: Verzekering als zelfstandige trainer (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:53

PB LDRD eens... die is helemaal into de verzekeringen....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:06

Klopt, maar is niet op de hoogte van verzekeringssoorten in Belgie helaas Bloos .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:54

Daar moet wel een verzekering voor zijn want in mijn polis van de mutualiteit is opgenomen dat de schade die ik oploop door beroepsmatig paardrijden niet er onder valt. Misschien dat je ook eens bij je mutualiteit kunt informeren waar je moet zijn voor de aanvullende verzekering hierop?

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 23:56

Ok, dank je voor de tip!

En aansprakelijkheid, minstens net zo belagrijk, iemand nog suggesties?

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:21

Ik ben zelf initiator en geef zo'n 4 à 5 uur per week les (ben pas 3 maand bezig en geef enkel in het weekend les aangezien ik studeer en op kot zit) bij mensen thuis (dus niet op een manège).
Mijn oom heeft een verzekeringskantoor en daar ben ik gaan informeren of het nodig was om een verzekering te nemen. Hij vertelde met dat je in principe niet aansprakelijk bent omdat die mensen thuis rijden met hun eigen paard/pony, maar als ze vervelend willen gaan doen kunnen ze je op de één of andere manier toch heel wat geld aftroggelen.

Ik heb nu dus een verzekering afgesloten en die heeft me ongeveer 45 euro gekocht (moet natuurlijk wel jaarlijks opnieuw betaald worden). Die is alleen geldig zolang ik niet meer dan 10 uur les geef per week, ik vermoed dus dat het bedrag zal stijgen naarmate je meer les geeft, wat ook logisch is.
De verzekering werkt volgens het "50/5"-principe. Ze keert tot 50 000 euro uit bij lichamelijke schade en tot 5 000 euro bij stoffelijke schade. Dat vind ik toch al aardig wat ...

Ik weet natuurlijk niet of je als zelfstandige een dergelijke verzekering kan afsluiten. Ik vermoed dat het wel een stuk duurder zal zijn aangezien het je beroep is.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 09:48

Bij welke maatschappij is deze verzekering afgesloten? En hoe heet die verzekering?

Alvast bedankt!

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:49

Dat zal ik dit weekend eens nakijken (als ik het niet vergeet tenminste Bloos ).