Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
annebe schreef:Dit is nou precies de reden waarom ik niet op maneges kom en mijn paardjes lekker apart heb staan.
Paardrijden doe je samen, zonder sporen, slof e.d.
Vreselijk wat je soms ziet, zelfs van instructrices die denken jou wel even te kunnen helpen met een eigenwijs paard.
Dat een paard pijn kan hebben, hebben ze nog nooit van gehoord geloof ik!

) dat ze verstand hebben van paarden en zichzelf helemaal perfect vinden....
Tuurlijk, niemand is perfect en iedereen maakt weleens een foutje, maar dit vind ik idd écht niet kunnen !!!!!!
Ik rij met mijn Haflingertje voornamelijk buiten (bos, duin en strand) en met slecht weer in de bak, ik rij met zweep om hem voorwaarts te houden en omdat hij anders mij het leven zuur maakt (Haflinger hè...
), maar verder niks !!!
Ik heb 1x in m'n leven met sporen gereden, toen ik nog beginner was notabene !!! Mijn instructeur vond het paard waar ik op reed te sloom dus moest ik met sporen...
Lekker dan, een beginner !!!
) maar gewoon op de klassieke manier plezier hebben met je paard, zonder dat je daarvoor een stang, zweep, hulpteugels, sporen en weet ik wat voor creapy afranselmiddelen voor nodig hebt !!!!!
Gewoon lekker relaxt, voor mij is paardrijden dat ik er ff tussenuit ben, ff lekker buiten die drukke wereld stap en gewoon ff heerlijk met mijn paard (vaak met vriendinnen ook) ga genieten van hem en alles om ons heen.
Dan kan ik ook rustig ff m'n hoofd leeg maken, en wat is er heerlijker om dat te kunnen doen tijdens een flinke galop op het strand met de ondergaande zon, of heerlijk stappend door het bos met het uitzicht op een paar lieve reeën ?
Speedster schreef:"Als ik de bak in kom, hou ik hem de eerste paar minuten goed strak, en dan een paar keer goed de sporen erin. Weet hij meteen wie de baas is. Mag best even strijd zijn. Moet je kijken hoe mooi hij daarna zijn koppie blijft houden!"
Zielig hoor, maar waarschijnlijk wordt dit vanzelf afgestraft zodra diegene concoursen gaat rijden, als het niet in de B is dan wel in de L of M, een jurylid hoort een goed lopend paard te herkennen. anneliesdj schreef:![]()
Zielig hoor, maar waarschijnlijk wordt dit vanzelf afgestraft zodra diegene concoursen gaat rijden, als het niet in de B is dan wel in de L of M, een jurylid hoort een goed lopend paard te herkennen.