Hoefbevochtigers, helpen ze?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Hoefbevochtigers, helpen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:39

Ja, aangezien de zomer er weer bijna aan komt en mijn pony snel last heeft van droge hoeven. Wilde ik eens een keer de hoefbevochtigers van Harry's Horse gaan proberen. Alleen wil ik natuurlijk wel weten of ze ook echt werken tegen de droogte. Mijn pony houdt er namelijk niet van om met haar hoeven in een emmer te gaan staan.

Afbeelding

Hoefbevochtiger
Voor de behandeling van droge en gespleten hoeven. Dompel de hoefbevochtiger in water en bevestig deze over de hoef, ongeveer 20/30 minuten om laten. Te gebruiken in paddockof stal. Houdt de hoeven vochtig en soepel, is effectief en spaart hoefolie/vet uit. Doeltreffend gebruik van water - handmatig afspuiten is niet meer nodig. Ideaal bij droog weer. Gemaakt van stevig ripstop, kleur navy.

Angela

Re: Hoefbevochtigers, helpen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:18

Ik ken ze nog niet, maar het lijkt mij hetzelfde effect geven als in de emmer zetten, maar dan een stuk effectiever en handiger! Water is toch de beste manier om de hoeven goed te houden, veel beter als olie.

Wel heb je speciale gels om de hoeven vochtig te houden (bij oa de paardendrogist) ik geloof dat die ook goed werken.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:38

Ik heb geen flauw idee wat ze kosten, maar als je een beetje handig ben een badlaken/dikke handdoek verknippen paar keer dubbelstikken, klitteband erop en klaar. Bloos
Bevalt het je kan je deze altijd nog kopen.

Dolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:36

Hoefvocht van de paardendrogist schijnt super te werken, ook rainmaker moet een goed produkt zijn.

Heb het zelf (nog) niet gebuikt, maar mensen bij ons stal hebben er inmiddels aandelen in.

Groetjes,
Esther

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:43

Citaat:
Houdt de hoeven vochtig en soepel, is effectief en spaart hoefolie/vet uit.

Daar ben ik het sowieso al niet mee eens: alsof hoefolie of -vet een ideaal middel is om hoeven vochtiger te krijgen. Juist niet, want je sluit de hoef ermee af voor vocht van buitenaf.

Ik heb zelf in droge periodes goede ervaringen met Hoefvocht van de Paardendrogist. Rainmaker schijnt ook een goed middeltje te zijn. In natte periodes heb ik het niet nodig, dan doet de modder in het weiland zijn werk wel.

Ik heb dus ook geen idee of die hoefbevochtigers werken, ben wel benieuwd welke ervaringen men ermee heeft.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:02

Ik heb ze! Ze kosten ongeveer 9 euro per 2. Tja of het werkt? Ik ben er niet echt enthousiast over. Die dingen zuigen zich wel fijn vol met water, maar vervolgens komt er bijna niks van dat water op de hoef. De hoef bleef iig gewoon droog op veel plekken. Ik heb ze maar een paar keer gebruikt vorig jaar, dus heb geen verbetering gezien. Je kunt ze altijd kopen voor dat geld, maar ik denk dat een modderbadje of hoefvocht beter werkt Knipoog En helpt het niet, dan kun je ze altijd nog als springschoenen gebruiken Clown

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:55

Mijn pony heeft hoefschoen ipv ijzers en als het een tijd droog is dan trek ik zijn schoenen aan en laat deze met een gieter vollopen en houdt hij ze een tijdje aan.
Werkt perfect!

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 09:13

Nog nooit van gehoort joh! Maar als Alytje zegt dat het vervolgens het water niet echt op de hoef komt,zou ik het ook op een modderbadje houden,of het idee van judithM.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:16

ik heb van mijn DA het advies gekregen om 50% olie te mengen met 50% azijn en dat een paar x p/d op de hoef aan te brengen, binnen en buitenkant
de hoeven van mijn pony zijn te droog geworden waardoor haar hoefmechanisme niet goed werkt.
haar hoeven moeten weer zacht worden.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:39

Ik heb van jordens hoefklei, ook super!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:16

Waar kan je dat kopen barbaras en wat zijn de kosten

Zelf doe ik de hoeven van mijn fjord per dag*met droogte* 10 min in een emmer met water en mijn stalgenoten maar lachen Tong uitsteken
En daarna hoefvocht, 15 min laten intrekken werkt super!