Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
anneliesdj schreef:Op school leerden ze mij dat je dan met de zijkant van je schoen op de kroonrand kunt gaan staan, is vervelend voor het paard en daardoor tillen ze meteen hun voeten op. Als je er een duidelijk commando bij geeft leren ze snel dat ze beter direkt hun voet op kunnen tillen.
Met je vingers knijpen in de pezen wordt ook wel gedaan maar is minder handig omdat je dan echt hard moet knijpen en de meeste paarden er dan nog niet op reageren.
loveshadow schreef:Oeh, 'ik heb al van alles geprobeerd' is lastig, want wat dan precies? Ik doe het altijd als volgt: Ik ga altijd met mijn hand langs de schouder naar beneden richting de hoef en zeg dan 'voetje'. Dan tillen de meeste paarden hun hoef wel op. Als dat niet lukt zou je kunnen proberen om met je schouder tegen zijn schouder aan te duwen. Als het goed is verplaatst de pony zijn gewicht dan op zijn andere been en kun je makkelijker de hoef optillen. Bij mij werkt dat in ieder geval altijd;)!
. Met zo'n kleine pony helpt het 'trucje' van het duwen wel, maar misschien niet met die pony waar jij het over hebt?
) van haar Fjord trekt als ze hoeven wil uitkrabben. Maar dan moet de pony die maar net hebben. loveshadow schreef:Oké! Lastig!!! Op de manege waar ik rijd staat een pony die altijd net been aan de andere kant optilt als ik het been wil optillen
de pony waar ik op reed deed dat ook, maar heb het afgeleerd.
raar beestje.
) een duwtje opzij, en dan pak je gelijk zijn voet. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit niet lukt. Let op dat JIJ het moment bepaald wanneer die zijn voet mag neerzetten. Beloon hem daarna en probeer het met zijn andere voet. succes!