Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Prissey schreef:Hoelang verzorg je pony al? Zorg dat jullie een band krijgen met elkaar laat hem rustig wennen aan jou, vertrouwen is hierbij 1 groot belang. Een pony is namelijk niet zomaar kopschuw, meestal komt dat omdat er te hard handig met het beesje is omgegaan(niet altijd maar kan). Blijf rustig en beloon hem zodra hij braaf is, laat zien dat jij wel te vertrouwen bent en hem niks wil doen dan aaien. Joinup is zeker niet de beste oplossing kopschuw heeft 9 van de 10 keer een reden, een jion ip is erom te laten zien wie de baas in je roedel. Maar niet om zijn angst te over winnen. Het beste is gewoon blijven oefenen, en niet direct straffen als hij het verkeerd doet..
Dus je benodigheden zijn een zee van gedult.
En ervaring en dat is schijnbaar niet aanwezig, neem iemand mee die hier wel ervaring mee heeft.
Maar stop met die jion up, je kan niet nagaan van heartland dat is een boek gebasseerd op waargebeurt maar ook fictie..
Dus niet alles is waar. Tuurlijk een jionup heeft ook goede kanten maar niet voor het probleem wat jij hebt
moyra schreef:toevallig ken ik prissey persoonlijk en zo ook het hengstenveulentje waar ze het over heeft, en hij was zeker dominant.
ik heb zelf een haflinger die dan niet kopschuw is , maar wel slaat en doet ik ben toen gewoon verder gegaan met waar ik mee bezig was na dat ik haar vertrouwen had gewonnen natuurlijk. afstraffen heeft TOTAAL geen zin dat werkt alleen maar averechts.
saskiakefie schreef:oke, bedankt! Ik zal het morgen al proberen, enne wat als ie naar je toe komt?