Springwedstrijden in Duitsland..puntentelling,hoogte etc etc

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jorie_

Springwedstrijden in Duitsland..puntentelling,hoogte etc etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 22:53

Hallo...

Kan iemand mij vertellen hoe het wedstrijd rijden (springen) er aan toe gaat in Duitsland.

Ik ben verhuisd naar Zuid Duitsland (ivm met werk van mijn vriend). Voor mij is het dus niet mogelijk om in Nl wedstrijden te blijven rijden

Op dit moment heb ik een 5 jarig paard waar ik nog geen wedstrijden mee heb gereden in Nl. (Het paard heeft nog nooit wedstrijden gesprongen). Zelf heb ik in de Z gesprongen.

Wat moet ik doen om wedstrijden te kunnen rijden in Duitsland en hoe hoog zijn de klasses?

Ik hoop dat iemand er antwoord op heeft Haha!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jorie

jorie_

Re: Springwedstrijden in Duitsland..puntentelling,hoogte etc etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:00

Weet niemand dit??? Verdrietig Huilen Verdrietig Huilen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:55

ik geloof dat je daar zelf mag weten in welke klasse je start, dus je hoeft niet als hier in nederland 10 wp te hebben om door te mogen. Meer weet ik er eigenlijk niet van. Misschien kun je op een stal even rondvragen of vragen naar de duitse knhs versie.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:17

Je kunt de KNHS eens bellen als je nog lid bent van een nederlandse vereniging.
Mijn zusje is ook wel eens in duitsland gestart.
Er zijn rubrieken voor ruiters tot 18 jaar.
Rubrieken op leeftijd paard en rubrieken op plaatsingen.
Gaat ik elk geval heel anders dan in nederland
Paard waar zij mee startte was 6 jaar en M springen in Nederland. Die werd in duitsland ingedeeld voor een parcours met een hoogte van 80 cm omdat het dier nooit geplaatst was in duitsland.
Het gaat in duitsland vooral op plaatsingen. winspunten kennen ze niet.
Je kunt ook de federatie eens bellen in duitsland.

suzieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:18

omdaat je bij ons in duitsland op wedstrijd kunt gaan, moet je bij de FN geregistreert zijn... ik denk dat je niet een Duits "reitabzeichen" maken moet, omdaat je al 1.30 gereden hebt.. moet je naar de FN bellen en vraagen: 02581/6362-0

ik denk dat je ingedeelt wordt in de Leistungsklasse 4 oder 3... met 4 kunt je wedstrijden rijden van 1m voor jonge paarden tot 1.30m... voor 4 moet je 3 keer geplaatst zijn in het L... om hoger starten te kunnen moet je 3 krijgen, dat gaat als je 3x geplaatst bent in het M/B, maar met het jonge paard denk ik dat 4 echt goed zal zijn voor jouw... als je niet ingedeelt wordt in 4, krijg je misschien 5... met 5 kun je ook A en L voor jonge paarden rijden... jouw paard moet ook geregistreert zijn bij de FN...

dit zijn de hoogten:
Klasse E: 80 bis 100 cm

Klasse A: 100 bis 110 cm (jonge paarden rond 1m in het begin, hoger later in het jaar tot 1.10m; normaal op tijd: 1.10m)

Klasse L: 110 cm bis 120 cm (jonge paarden rond 1.15m, inloop voor Bundeschampionat 5jaarige en normaal op tijd met barrage 1.20m)

Klasse M/B: 120 cm bis 130 cm (jonge paarden normaal: 1.20-1.25, voor Bundeschampionat 1.30m; normaal springen: 1.25/1.30 parcoursen)

Klasse M/A: 130 cm bis 140 cm (normaal: 1.35m)

Klasse S*: 140 cm bis 150 cm (gewoon 1.40 tot 1.45m)
Klasse S**: 145 cm bis 155 cm (gewoon 1.50m)
Klasse S***: 150 cm bis 160 cm

als je nog vraagen hebt: i will try to help.. Knipoog