Mededeling, uitbreiding FAQ over aansprakelijkheid en verzek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mededeling, uitbreiding FAQ over aansprakelijkheid en verzek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:42

Zie : viewtopic.php?p=23584884#p23584884

Ik denk, het valt daar nooit zo precies op, dus wijs er even speciaal op. Met dank aan een aantal bokkers die graag anoniem willen blijven Lachen Hier kunnen jullie alles nog eens nakijken en doorlezen Lachen

cissy

Re: Mededeling, uitbreiding FAQ over aansprakelijkheid en verzek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:10

Goeie!
misschien willen die anoniempjes dan ook eens uitzoeken hoe het nou precies zit met de WA/AVP verzekering van het ruiterbewijs?
Heel vaak denken mensen dat ze dan voor alles verzekerd zijn (incl schade aan paard) als ze in bezit zijn van ruiterbewijs maar in de praktijk is dat niet zo.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:24

Over dat ruiterbewijs is niet zo moeilijk.
Aan het ruiterbewijs hangt een WA verzekering voor beperkte periode (geloof 2 jaar). Deze verzekering is secundair en dat wil zeggen dat alle andere verzekeringen voor gaan. In de praktijk betekent dat dat deze verzekering eigenlijk nooit dekking biedt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:56

voor zover ik begreep geeft de verzekering van het ruiterbewijs ook alleen maar dekking in gebieden waarin het verplicht is met ruiterbewijs te rijden, dus niet eens 'gewoon op straat' en dan inderdaad nog alleen als je eigen AVP het niet dekt. Klopt dat?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:08

cissy schreef:
voor zover ik begreep geeft de verzekering van het ruiterbewijs ook alleen maar dekking in gebieden waarin het verplicht is met ruiterbewijs te rijden, dus niet eens 'gewoon op straat' en dan inderdaad nog alleen als je eigen AVP het niet dekt. Klopt dat?

Of deze alleen dekking biedt in die gebieden zou ik zo niet kunnen zeggen. Vervelende is dat jouw eigen AVP daar ook gewoon dekking biedt en die altijd voor gaat. Het is dus een verzekering waarop zelden dekking is.