bij ons op stal is pas een nieuw paard gekomen, het is een kwpn van 11 jaar. hij heet nickyr heel leuk beestje!
maar pas ging ik er voor de eerste keer op rijden hij is nogal groot dus ik kwam er zowieso niet goed aan maar hij wou echt niet dat het hoofdstel over zijn oortjes kwam. naar een paar keer proberen en op een stoel staan
lukte het dan eindelijk en dan was het ook goed. vrijdag ging ik er weer op en van te voren wou ik nog even zijn neusje en oogjes schoonmaken met een doekje maar toen ik bij zn neus kwam deed hij ook al zo raar, ik kan trouwens wel gewoon zn neusje aaien.
nou na een paar keer proberen lukte het dan eindelijk weer, maar nu zij die man van de stallen daar dat hij bij de vorige eigenaar altijd een praam (zo een stokje met een touwtje eraan, geloof dat het zo heet in ieder geval) om zijn oren en neus kreeg om hem rustig te houden, maar ik vind het een hartstikke rustig beestje, maarja, dus ik wou erna even oefenen een beetje met hem zodat hij het niet meer eng hoeft te vinden dus ik een paar keer het halster om en af gedaan maar dit vind hij weer helemaal niet erg.
weet iemand miss nog wat dingetjes zodat hij het niet meer zo eng vind en dat hij weet dat we hem geen pijn doen?
want die man zei (egt zo een handelaar) ja als die dat niet beter gaat doen dan kan die weer vertrekken! maar dat zou ik echt jammer vinden ik kan het echt goed vinden met dat paardje, dus ik hoop dat iemand me wat tips kan geven??
alvast bedankt!!!