Cassidy schreef:Het kan aan je zadel liggen, is het je eigen zadel/eigen paard? Als het eigen zadel/paard is, zou ik even naar het zadel kijken. Als het zadel voor jou te groot is, kun je gaan schuiven. Ik zou een keer een ander zadel proberen.
Rij je met rijbroek met leren zitvlak? Kan ook de reden zijn voor stukrijden. Andere rijbroek proberen (zonder leren zitvlak).
Ook is de huid op de plek waar je je stukrijdt een stuk dunner, helemaal als het ieder keer weer dezelfde plek is. Neem de tijd om het goed te laten genezen, al betekend dat dat je een hele tijd niet kunt rijden. Bescherm daarna de plek met Compeed of second skin.
Gelpads in het zadel zijn daar de oplossing niet voor, of het met een andere onderbroek op te lossen valt moet je uitproberen.
Ik heb het een hele tijd zelf gehad, en had dit op dressuurzadels en vhz zadels (ik had toen geen eigen paard). Ben western gaan rijden en nooit meer problemen gehad, niet op manegezadels en ook niet op mijn eigen paard en zadel.
Ik heb verschillende paarden en verschillende zadels hoewel ik eigenlijk wel altijd met dezelfde rijdt. Ik zal eens van zadel wisselen. Misschien dat het idd helpt.
Ik heb geen leren zitvlak in mijn rijbroek.
En goed laten genezen is moeilijk. De paarden moeten toch gereden worden.
Heb verder gegoogled op internet maar het zijn veelal de baby's die er last van hebben omdat die luiers aan hebben.
Maar ik heb die niet aan!!! Ik transpireer erg!
Zucht. de gelpad werkt idd niet en andere slips ga ik nu proberen... bedankt!