Waar strandrit in Friesland?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Waar strandrit in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:40

Omdat er langzaamaan een idee is gestegen om een strandrit te gaan doen dit jaar, leek het me toch handig even wat info erover in te winnen Haha!
Wie kan me hierbij helpen?

Ik heb een paar vraagjes:

Waar kan/mag je in Friesland op strandrit. We gaan dan trouwens op eigen paarden.
Heb je ook nog wat nodig naast je paard? Ruiterbewijs, enz.? Welke periodes mag het wel en wanneer absuluut niet? Zijn er nog do's en don'ts?
Liefste in het noorden of westen van Friesland, gezien we rond Leeuwarden weg moeten komen.

Al vast bedankt voor de tips Knipoog

Anoniem

Re: Waar strandrit in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:43

ik lees even mee, ben wel benieuwd Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:48

Gezellig Haha!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:50

Ben bang dat je toch richting Makkum moet gaan ofzo, het enigste strand dat er bij mij opkomt in ieder geval.. jah of grote/kleine wielen.. maar heb geen id of je uberhaupt daar met pony's mag rijden..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 23:53

Nee, volgens mij mag je daar niet komen met een paard of pony. Honden doen ze tegenwoordig al moeilijk over.... Bij de wielen hea...

Is Makkum wat leuk? Of maar klein?

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:00

het is wel mooi groot voor zover ik me kan herrinderen! Maar is ook wel ff een eindje hier vandaan.. Verder weet ik ook niet of paarden daar toegestaan zijn sinds een tijdje zijn honden er ook maar op een bepaalde tijd welkom, zal denk ik dan ook wel bij paarden zijn, misschien dat je het op i'net kan vinden ofzo?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 00:01

Zal het zeker in gedachten houden en binnenkort even opzoeken. Bedankt voor de tip!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:04

Geen dank Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 21:20

Iemand anders nog een idee?

Sieta1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:14

Wat dacht je van Ameland? Vrij toegang tot het strand en kilometerslange ruiterpaden door bos en duin! Ga je een weekend zonder je eigen paard, dan kun je denken aan een verblijf op basis van halfpension en 7 uur paardrijden! Dan ga je onder begeleiding op pad en kom je op de mooiste plekken. Kijk voor meer info op http://www.denagtegaal.nl of stuur me een mailtje.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 22:43

Klinkt erg leuk en super gezellig, maar we wouden echt met de eigen paarden op strandrit. Ameland wordt dan wel moeilijk ivm vervoer Knipoog En dan stijgen de kosten behoorlijk omdat we ook al een trailer moeten huren..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:48

Enkeltje Ameland met paard ben je al over de 150 euro kwijt Knipoog (heb pony ernaar verkocht en zelf weggebracht)

Lauwersoog heb je een inimini(honden)strandje, met een leuk bos erbij. Strand stelt geen hol voor, maar bv wel leuk na een bosrit nog even de pootjes te baden.
Verder hier in friesland nogal strandloos, dan kun je beter over de afsluitdijk naar Den helder gaan, daar ben je ook met 1,5 uur en heb je een echt strand

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 22:58

Hmm.. zal er eens over nadenken en in de groep gooien.. Lange ritten heb ik liever niet omdat mijn chaffeur niet extreem ervaren is om met een trailer te rijden Knipoog En anders gaan we wel op zoek naar een leuk bos... Maar strandritten zijn zo gaaf!!

Maar ben idd wel bang dat je voor de echte stranden naar de eilanden zal moeten helaas...

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:01

Volgens mij kun je dan beter de dijk over en naar Noord Holland gaan voor een strandrit. Voor de chauffeur zal het weinig uitmaken of het een rit van een half uur is of een uur. En in NH heb je tenminste echt strand om te rijden, in Friesland voor zover ik weet alleen op de eilanden.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:28

Naar Den Helder kan weinig gebeuren met een onervaren trailerchauffeur, Dat is continu rechttoe rechtaan, van L'warden naar Harlingen en van Harlingen over afsluitdijk naar Den Helder is allemaal recht en strak.. das niet zo moeilijk met een trailer Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 23:35

Ja ken het stuk, we rijden het regelmatig. Maar had het liefste in de buurt gebleven.. Maarja het is het een of het ander Haha!

Anders maar eens aan de hei gaan denken... Knipoog