een eigen paard.. hoe duur?? wat komt er allemaal bij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nanette_bokt

een eigen paard.. hoe duur?? wat komt er allemaal bij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:57

heeii,,
ik zit eraan te denken om een eigen paardJje te nemen , maar het is natuurlijk niet zOmaar wat.
Ik heb ook school enz. maar ik ben wel bereid de rest van mijn tijd te besteden aan een paardJjee.
ik weet alleen niet echt of de kosten mee vallen of niet..
en is de hoefsmid zo duur?? en is er ook een verzekering enzo??
als je wat informatie voor me hebt... stuur dan ff een beriChtje..
greeetSss: nanette

Armani88

Re: een eigen paard.. hoe duur?? wat komt er allemaal bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:00

Op internet staat wel zo'n lijst !!
Maar je moet rekening houden met :

- Stal
- Ondergrond voor de stal
- Voer
- Hoefsmid
- Dierenarts
- extra spullen zoals tuig als dat kapot gaat enzo
- Verzekering ( is niet persé nodig )

enz

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:42

Zoek even in mijn posts, kep ergends een bericht met precies uitgerekend wat m'n paard me per maand kost. Ben alleen te lui om dat op te zoeken

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:44

verzekering is niet perce nodig Knipoog hebben wij ook niet.. we hebben namelijk 9 paarden..we hebben aleen voor de wedstrijdpaarden.. de anderen niet

Springdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:50

Als ik jouw was zou ik gewoon eerst even gaan kijken voor hoeveel geld je een stal kan hebben in jouw omgeving, bij mij in de buurt varieert dat namelijk van 150 tot 350 (en dat is allebei inclusief eten en stro enz..) verzekering hoef je niet zoveel voor kwijt te zijn, de duurste die ik ben tegengekomen is 32 euro per maand, en dat zit er ook wel veel in hoor.

Verder heb je 1x in de 2 of 3 maanden ontwormen (wat niet vreselijk duur is) en jaarlijks een inenting. wat ik heb gehoord is dat er ook nog mensen zijn die de dierenarts zoiezo 2x ter controle laten komen in 1 jaar, wat dat kost weet ik niet. Wat de hoefsmid kost weet ik ook niet, en ligt ook wel aan de hoefsmid.

Ik heb ook nog geen eigen paardje maar ben wel op zoek, je moet je er gewoon ff goed in verdiepen en dan nog een half jaartje wachten tot je tot de echte koop over gaat, het zou zonde zijn als het een impuls iets is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:02

Als eerste, welkom op Bokt Lachen Echter, deze vraag is al meerdere malen behandeld. Je zou deze FAQ : viewtopic.php?f=13&t=630515 eens kunen nakijken, en daarnaast de zoekfunctie kunnen gebruiken. Ook het wat je nodig hebt is al diverse malen besproken Lachen

Daarnaast is het op Bokt de bedoeling om netjes Nederlands te typen, met hoofdletters en leestekens op de juiste plaats. Breezah of MSN-taal is niet toegestaan, zou je daar op willen letten? Lachen

Hier een slotje.