2 proeven rijden, slim?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

2 proeven rijden, slim?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:38

Hallo lieve bokkers.
Ik had een vraagje over mijn wedstrijd over 2 weken, waarbij we dus 2 proeven
kúnnen starten.Ik zit nog te twijfelen of ik 't zal doen, omdat mijn pony nogal anders
rijd op concour dan thuis. Thuis gaat t gewoon geweldig, en als ik in de inrijbak kom ook,
maar alsie daar helemaal alleen moet tussen de witte hekjes, is het een brok spanning, en word dat pas aan het eind van het proefje beter. Maar ze put zichzelf zo uit, dat het 2e proefje vaak ook minder gaat, geen regelmatig tempo, schrikt niet meer maar ze gaat bijv, langzamer en dan versnellen. Het gaat de laatste tijd al beter, gewoon veel wedstrijdterreinen meemaken, komt 't vanzelf. Maar wat zouden jullie doen, 1 of 2 proeven rijden? Ik moet uiteindelijk zelf de beslissing nemen { haha Clown t klinkt net of ik mezelf ga doden ofzo Vork } maar misschien kunnen jullie me een zetje in de goede richting geven. Alvast bedankt!
commentaar over hóe ik 'm meteen rustig kan krijgen in de proef, zéer welkom!
Groetjes, Myrlon

OemmiejO

Re: 2 proeven rijden, slim?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:42

Ik rijd áltijd 2 proeven. Ja
(behalve met kampioenschappen e.d. dan)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:09

Ik zou het wel doen maar ga dan gewoon lekker rijden en verwacht geen 1e plaats of topprestatie als je weet dat je pony last heeft van spanning.

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:12

Ik zou idd twee proeven doen. Zo krijg je ook weer meer ervaring. Maarja jij kent uiteindelijk je pony het beste.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:17

Lekker twee proeven rijden Lachen Als je er toch bent, kun je er maar beter gebruik van maken.. De eerste proef moet ze misschien nog heel erg wennen aan de bak of de hekjes, waardoor ze er ineens overheen springt, niet door een hoek heen wil, wegschiet enz. Zal dat de tweede proef veel minder zijn, dan weet ze (hij?) al wat er gaat komen.
Daarbij ben je zelf de tweede proef ook vast wel wat minder gespannen, is het goed voor jullie ervaring, en dubbel zoveel kans op een winstpunt Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:19

je bent er toch, dus die 7 minuten moet niets uitmaken.
zie de tweede proef als extra oefening en maak je geen zorgen om het tempo, probeer juist daar een leerdoel te stellen dat je je pony leert te otspannen en jezelf ook Ja

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:19

ik zou het gewoon proberen je pony kan er alleen maar erv aring door op doen en jij zelf ook

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:21

Ik zou ook 2 proeven rijden. Probeer anders lekker kort in te rijden (10 tot 15 minuten). Dan houdt je paard meer energie over voor de 2e proef, die ie dan rustig kan lopen, omdat de bak dan al bekend is..

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:21

Ik zou het ook gewoon doen. Door de ervaring leert je pony alleen maar!

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:25

Je zou ook voor jezelf kunnen zeggen: ok, de eerste proef rij ik om de punten en de tweede proef puur om te leren en om zoveel mogelijk ontspanning in de proef te krijgen. Je kan zelfs beslissen de punten van de tweede proef niet te bekijken.
Klinkt misschien raar, maar zo heb ik ook een tijdje gereden en dan ben je zelf minder gespannen en dan leert het paard (de pony) dat ze kan ontspannen in de proef.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:27

Ik zou ook gewoon twee proeven rijden en lekker wedstrijdervaring opdoen. Knipoog

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:32

ik rijd altijd 2 proeven, volgens mij is daar niks mis mee, vaak ga ik ook voor ervaringen op doen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:36

Ik zou ook kiezen voor 2 proeven, als er in je eerste proef dan iets missging kun je dat verbeteren in de 2e proef. Mijn paard sprong met mijn vorige wedstrijd in de verkeerde galop aan, en ik kon die dag maar 1 proef rijden, met een 2e proef had ik de galop goed kunnen doen.

en daarnaast is het goed voor de ervaring van je pony, als hij bij de eerste proef wat gespannen is, maar dan merkt dat er eigenlijk niks aan is zal hij misschien bij de 2e rustiger zijn.

Succes met je wedstrijd!

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:53

nou, ze zijn hier wel eensgezind he? haha,
ik zou ook 2 proeven rijden, je zou tussen de proeven door een paar flinke schijnovergangen moeten rijden,
om hem even te testen en weer wakker te maken voor de tweede proef,
bijv.: je draaft, en dat doe je net of je wil gaan stappen maar op het laatste moment (voordat hij stappassen maakt!!) vraag je hem weer voorwaarts te gaan in de draf, ofzelfs middendraf. (dat doet het bij mij altijd goed..)
Succes!!! OK dan!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:53

Ik zou er ook twee doen, gewoon voor de ervaring alleen al! Lachen Wat tijd betreft is het vaak niet zo'n probleem, ik heb twee pony's waar ik bijna altijd 2 proeven mee rijd, is goed te doen en je leert er ook van Ja

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 14:57

okee, bedankt iedereen;) ik stuur er 2 op Lachen

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:51

ik zou ook 2 doen! de 2e proef gaat vaak beter en je bent er toch al! kun je er net zo goed 2 doen, heb je iig 2 kansen op een winstpunt!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:38

even Offtopic: Hmm ga jij toevallig 18 maart ook in Oisterwijk starten?

Verder zou ik gewoon lekker 2 proeven rijden, al is het alleen maar voor de ervaring.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:40

mijn paard is ook heel veel meer gepannen als normaal.
Ik rijdt ook altijd 2 proeven de 2e gaat vaak beter en dan ben je samen ook meer ontspannen.
Voor de ervaring zou ik er zeker 2 doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:36

als het kan start ik 2 proeven, ik ben er dan toch.

en dan hoef ik minder vaak weg, kost me vader minder benzine en mij minder tijd.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:08

Okee, bedankt iedereen! @Bitterbal: Nee ik heb als eerste Druten 23/24-03. Veel succes in Oisterwijk. Een vriendin van me moet daar wel rijden!