Paard botst met auto!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xoxsannexox

Paard botst met auto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 16:51

Ik ging net buiten rijden en toen maakte m'n pony op eens een pirouet midden op de weg!
De auto stopte maar reed daarna door en toen botste mijn pony met haar kont tegen de auto!
De zij spiegel was helemaal kapot en er zaten 2 deukjes in de auto.
De man vroeg of ik verzekerd was en ik zei: ja. Daarna zei hij: rij maar door!
Buitenrijden vind ik nu echt niet meer zo fijn!

Groetjes Sanne,

MarjoEisla

Re: Paard botst met auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:42

huh niks uitgewisseld enzo??
snap goed dat je buitenrijden niet fijn meer vind, ik ben tijdje terug ook op de weg gevallen toen dacht mijn paard daag ik ga naar huis dus er spookte heel veel door mijn hoofd. Toch maar weer opgebouwd met stukjes uitstappen. Maar beter is niet alleen naar buiten gaan

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:47

Als de man zo reageert is hij vast niet verzekerd of is er wat anders loos !!!!
Mazzel voor jou in dit geval.

Normaal gesproken moet je nl alles vergoeden.
Als iemand zo reageert heeft hij zijn zaakjes niet in orde.

Wees blij dat hij jou niet aangereden heeft, dan was hij waarschijnlijk doorgereden of was er een probleem geweest met zijn verzekering vrees ik...

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:47

En je bent zo weggegaan? Die man kan nu vanalles gaan aangeven natuurlijk! Niet zo slim maar begrijp het ook wel. Op dat moment schrik je en denk je niet zo snel aan allemaal andere dingen. Ik zal het toch proberen aan te houden om naar buiten te gaan. En wat hierboven al gemeld is, het liefst nooit alleen. Als er iets gebeurd ben je nooit alleen.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:15

Ik denk dat het die man zijn eigen fout is, hij moet ten alle tijde afstand houden. Netjes dat hij stopte maar misschien heeft hij toch te snel opgetrokken met zijn auto. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren maar ik denk in dit geval dat hij probeerde om jou een oor aan te naaien. Als je niet verzekerd was geweest had je het uit eigen zak moeten betalen. Nu vroeg hij of je verzekerd was en in dit geval hadden allebei de verzekeringen het uitgezocht en was hij misschien wel degene geweest die fout zat.
Of dat zo is weet ik natuurlijk ook niet, is maar een theorietje maar probeer voortaan gewoon gegevens uit te wisselen ook al wordt er niks mee gedaan.

Vind je het eng om naar buiten te gaan , probeer dan eerst te wandelen desnoods. Ik weet niet of je vaker buiten rijd en hoe je pony dan is, maar incidenten kunnen gebeuren hoor ook met wandelen.

Mijn pony heeft met haar dikke kont weleens een vrouw omgeduwd van haar fiets en toen liep ik er gewoon naast. Is heel vervelend maar is nu ook al weer jaren geleden.
Veel succes verder en probeer er weer vertrouwen in te krijgen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:38

Oej vervelend zeg!
Maar wel vreemd dat die man zei: rij maar door!

Als ik jou was zou ik wel gewoon weer buiten gaan rijden, desnoods in het begin met zijn 2en.
Het zal echt zonde zijn als je niet meer gaat, want dit soort dingen kunnen altijd gebeuren.

frozenangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:46

ik vind het inderdaad heel vreemd dat de man gewoon zei van rij maar door..
maar het is vervelend dat het gebeurd is.. zoiets verwacht je natuurlijk niet snel..

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:59

Zo dat is schrikken zeg!!

Zoals er al vele berichtjes zijn geplaats kan ik ook alleen maar zeggen,, probeer toch naar buiten blijven gaan met je paardje!

Suc-6 ermee

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:03

Don;t worry... hij had afstand moeten houden en mocht er echt iets voorvallen dan is dit te verhalen op de WA verzekering.

Wat minder leuk is, ids dat jij het nu niet meer prettig vind om buiten te rijden.
Begin bv eens met gewoon aan de hand wandelen, om jullie band weer even te versterken.

Wat je ook kunt doen als je de eerste keer weer gaat rijden, een veiligheids hesje aantrekken met daarop een grote L.
Deze is simple te maken door bij bv de halfords reflectie tape te halen, 2 x de L maken (voor en achterkant), nog even met een watervaste zwarte stift langs trekken en klaar.
Je bent duidelijk zichtbaar en mensen gaan meer rekening met je houden.

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:56

ja goed idee!
Morgen ga ik weer de weg op, maar een heel klein stukje om te proberen! Ik ben benieuwd!

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:26

Jeutje, ja daar zou ik ook nogal van schrikken!
Beetje rare man, maar goed..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:39

Hoe is het gegaan vandaag?

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 08:31

Hmm raar dat hij opeens gewoon door reed!
Normaal moet je telefoonnummer uitwisselen en weeet ik het allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Ik hoop dat het allemaal weer goed komt met het buitenrijden!

Sabjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:07

Hmm.. heeft mijn paardje ook gehad met mn bijrijder...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:13

Afstand of niet, een auto zal een paard toch moeten passeren. Dat in dit geval de pony de weg opdraait en geraakt wordt, hoeft niet altijd de schuld te zijn van de bestuurder.

kimkristin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:29

Ik heb het ook meegemaakt. Ik reed op mn pony (buiten) en ze deed nogal vervelend. Opeens gaat ze er vandoor. En ik viel eraf probeerde te teugels nog vast te houden maar voor mijn eigen veiligheid liet ik maar los (had ik nooit moeten doen). Stukje verder ging ze grazen. En ziet de me aankomen galopeerd verder naar de weg ik keihard naar de weg gerent om de autos tegen te houden. De auto bleef gelukkig staan. Verderop waren honden in een tuin en die gingen blaffen. Mijn pony schok er van en rent terug keihard tegen die auto aan. Mijn ponys borst lag open en de neus van mijn pony was waarschijnlijk gebroken. De auto had ook 2 deuken en de koplamp was stuk. Gelukkig is alles goed gekomen. En mn pony gaat ook weer alles goed. Ze mag alleen niet zo vaak meer bereden worden omdat ze (een niet zo belangrijke) spier mist.

tazz2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:41

dat is mazel hebben had erger af kunnen lopen