fijne (liefst leren) handschoenen en fijne cap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

fijne (liefst leren) handschoenen en fijne cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:47

helaas zijn mijn (net 3 maanden oude) handschoenen gesneuvels n.a.v. een muizeninvasie in mijn zadelkastje. mijn cap is eveneens een beetje aangevreten.
nu heb ik dus mijn handschoenen en cap in mijn poetskoffer gelegd, maar goed, ik kan niet eeuwig doorrijden met een cap waarvan de voering leeggegeten is en handschoenen met muizengaten erin...

ik ben geen fan van de casco-caps, die aandraaidingen... zit niet lekker op mijn hoofd. zoek meer iets in het type van die HH pro-plus.

handschoenen liefst met leren handpalm. bovenkant hoeft absoluut geen leer te zijn, omdat ik ook in de zomer met handschoenen rij (en dan is helemaal leer wss wat warm).
ik zoek eigenlijk ook handschoenen in een natuurtint (dus geen zwart, maar beige of lichtbruin of camel ofzo)

wie o wie helpt mij aan ideeën...

Claudia88

Re: fijne (liefst leren) handschoenen en fijne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:52

ik heb een Kavalkade cap, Safety Air ofzo.. lijkt wel op de HH pro plus. Maar super fijne cap! Succes met zoeken, en best bagger van die muizen!!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:47

Roeckl light & grip vind ik heel fijne handschoentjes, en ik heb de GPA Pikeur cap, superfijn Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:38

HH pro plus, hele fijne cap en toch niet (al te) duur Lachen
Met leren handschoenen heb ik geen ervaring, heb gewoon suede handschoenen van HH, zijn wel fijn, maar ik rij er haast nooit mee, vind het niet fijn om met handschoenen te rijden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:06

Marrepar schreef:
Roeckl light & grip vind ik heel fijne handschoentjes, en ik heb de GPA Pikeur cap, superfijn Haha!

Hier nog een. Roeckl is gewoon het beste en GPA natuurlijk erg fijn, maar ook prijzig. Misschien zoek je dat niet...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:44

Roeckl heeft inderdaad super fijne handschoenen!
Enne de GPA Pikeur is echt uber mooie cap met een uber eng prijskaartje Tong uitsteken
Ik heb de HH Pro Plus, ook een erg fijne cap en ook vind ik een mooie. Lachen

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:46

Roeckl is ook erg duur voor handschoenen Lachen
Ik zou gewoon gaan voer die nieuwe van IMPERIAL RIDING Knipoog Alleen geen echt leer.. Lachen
HH Pro Plus, is erg goeie cap Lachen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:48

handschoenen mogen tot ongeveer 25-30 euro, mits ze dan ook kwalitatief zijn.
cap idd niet te duur, iig niet boven de 90-100 euro

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:35

Ik heb een HH pro plus cap. OK dan!
Al mijn handschoentjes zijn van Kieffer. Ja

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:58

Marrepar schreef:
Roeckl light & grip vind ik heel fijne handschoentjes

Deze heb ik tegenwoordig ook en hier ben ik zeer tevreden over! Hiervoor had ik ook altijd leer, maar het nadeel daarvan vond ik dat de grip op een gegeven moment steeds minder werd en dat ze zo gingen stinken. Deze kun je gewoon wassen en zijn behoorlijk slijtvast. Ik heb er volgens mij 32 euro voor betaald, maar ik doe echt al erg lang met mijn eerste paar. Heb toevallig gisteren een paar bij gehaald, omdat mijn witte handschoenen pas gesneuveld zijn (dat waren leatherfeel van IR, maar deze Roeckl's zijn echt fijner!)

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:08

Ik heb een HH pro plus cap.
Een super fijn ding voor een mooie prijs.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 13:52

Marije_jiplover schreef:
Marrepar schreef:
Roeckl light & grip vind ik heel fijne handschoentjes

Deze heb ik tegenwoordig ook en hier ben ik zeer tevreden over! Hiervoor had ik ook altijd leer, maar het nadeel daarvan vond ik dat de grip op een gegeven moment steeds minder werd en dat ze zo gingen stinken. Deze kun je gewoon wassen en zijn behoorlijk slijtvast. Ik heb er volgens mij 32 euro voor betaald, maar ik doe echt al erg lang met mijn eerste paar. Heb toevallig gisteren een paar bij gehaald, omdat mijn witte handschoenen pas gesneuveld zijn (dat waren leatherfeel van IR, maar deze Roeckl's zijn echt fijner!)

maar als je met deze heel veel voelt zeg maar, dan is dat voor mij niet heel handig. ik moet juist met handschoenen rijden omdat ik een probleem met de pezen in mijn handen krijg als ik ze niet draag. (ben al 2 keer geopeerd en wil liever niet nog vaker)
het moeten dus echt wel handschoenen zijn die stevig zijn, dan maar iets minder gevoel (paard dat ik rijd is toch niet bepaald licht te rijden in de mond).

heb nu leren van MH, die gehaakt zijn bovenop, heel fijne handschoenen, maar die gehaakte bovenkant blijft steeds hangen als ik bijv. moet aansingelen of beugels wil verstellen... (oftewel: de bovenkant leeft niet echt lang, vind ik dan best zonde van mn geld)

vonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:20

Ik heb altijd zeer veel last van blaren. Heb nu maar eens besloten te investeren Knipoog in Roeckle handschoenen. Deze hadden voor mij echt de beste pasvorm. Ik heb ze nu een paar maanden en ben er zeer tevreden over. Maar de pasvorm is voor iedereen weer anders.