rijbroeken shoppen frustrerend

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

rijbroeken shoppen frustrerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:44

rijbroeken, altijd drama om er een te vinden die lekker zit.
ik ben 1,74 en slank (maat 36) en zelfs voor mij, met een normaal postuur dacht ik toch, is het al frustrerend om een rijbroek te vinden die niet knelt in mijn taille. ik heb lange benen, dus meestal als ik broeken koop heb ik veeeeel te veel ruimte bij mijn taille... met rijbroeken helaas niet (ik weet dat ze aangesloten horen te zitten, maar toch niet zo erg dat de letters 'pikeur' nu in mijn taille geprint staan zo ongeveer...) en dan heb ik mijn rijbroek al een maat groter gekocht dan mijn normale kledingmaat...
nou hoor ik jullie denken "waarom dan geen heupmodel?" tjah, dat lijkt me niets, bang voor bouwvakkers-decolleté op mijn paard... daarnaast hebben vooralsnog volgens mij alleen de echt duurdere merken dit soort rijbroeken...
en liever ook geen bandplooi.
wel of geen steekzakken vind ik niet relevant...

hebben meer mensen hier last van? (ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle anderen zomaar een broek vinden die niet knelt)

help!

Smallheal

Re: rijbroeken shoppen frustrerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:47

ik heb daar ook zo'n oeite mee dus dan maar te grote broeken hoor beetje jammer..

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:50

erg jammer.. ik zou dan gewoon een maatje groter nemen Knipoog

Wel raar vind ik, ik ben een jongen, van 12, en 1,60m.
Daarbij pas ik HORKA winner, maat 36, en rijbroeken van lidl (valleen erg groot uit!) maat 38, dus een 40.
Die zit ietsjes te breed, maar lang genoeg! Knipoog

Ik zou gewoon een 38 nemen Lachen

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:52

ik heb nu broek van lidl maat 38 terwijl ik van normale broeken 40 heb en die zitten nog krap en dit had eigenlij wel 36 mogen zijn dus ik hoop dat ie nog kkrimpt in de was Bloos

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:55

dat heb ik dus gedaan, maat 38 genomen. maar dan heb ik ruimte over bij mijn kont en te weinig bij mijn taille. en ik heb echt een slanke taille (niet om arrogant over te komen, maar ik weet gewoon dat de verhoudingen gewoon kloppen en ik dus geen breda taille ofzo heb, of geen kont...)

rijbroek van de lidl daar wil ik liever niet aan beginnen. wil echt wel een beetje een bekend merk in de paardenwereld, hoeft niet duur te zijn, HH is ook goed, maar wel een merk zeg maar...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:55

Ik heb zelf het omgekeerde probleem...ben erg kort..
Maar...mijn vriendin heeft hetzelfde als jij. Zij zweert bij de eurostar Clarissa, die heb je ook in lengtematen. Er schijnen ook nog andere modellen van eurostar geschikt te zijn...maar spreek dus niet uit eigen ervaring.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:57

@ polly2, bedankt voor de tip... zal het opschrijven en onthouden Lachen

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:57

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou! echt precies! ook maat 36 maar in mijn taille joh ik word gewoon misselijk! Zo strak als die broeken zitten. Maar zodra je weer een maat groter neemt flubbert het weer bij je benen enz..!!

brammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:58

Wat is nou het merkje dat erop staat?
Het gaat er toch om dat deze lekker zit.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 20:00

collendoorn schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou! echt precies! ook maat 36 maar in mijn taille joh ik word gewoon misselijk! Zo strak als die broeken zitten. Maar zodra je weer een maat groter neemt flubbert het weer bij je benen enz..!!

ja en als het dan bij je benen te los zit, krijg je best last van doorrijplekken. nu valt het mee, maar in de zomer rij ik 6 uur buitenritten met kinderen en daarnaast ga ik jonge pony's inrijden en moet ik mijn bijrijdpaardje rijden, dus dan kan ik echt geen doorrijplekken gebruiken (met name bij mij bovenbenen wordt het dan echt schraal)

@ brammie: dat kan wel zo zijn, maar dat is meer omdat merken met naamsbekendheid met een reden al lange tijd bestaan: de klant koopt en is dus tevreden... maar dat is mijn keuze en die hoef ik niet te verantwoorden...

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:06

Nee idd maar dames maten zijn gericht op een taille! maar heb je al is geprobeerd voor kindermaten?? ik heb een broek 1.76 ofzo en die zit wel gewoon lekker! kindermaten gaan tot 1.88 ofzo!! alleen heb je dan kans dat ze bij je taille iets te weid gaan zitten maar dan kan je een riem gebruiken..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 20:10

kindermaten passen niet om mijn bovenbenen (heb kindermaat 1,88 hier liggen, krijg ik met geen mogelijkheid meer over mijn dijen heen). ik heb zeg maar wel de vrouwelijke rondingen, dus bovenbenen, heupen en billen, en daar past een kinderbroek niet meer om heen (het negatieve effect van de pil :s)

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:30

k vind het dus wel raar dat ik én een kleine 36 én een grote 38 pas..'Dus anders gezegd, een 34 en een 40.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik pas 182, van de kindermaten ook gewoon..

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:34

Tsja dat heeft denk ik iedereen..

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:35

nee, ik denk het niet Knipoog
Of ik moet héél raar zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:46

Zie mijn topic 'rijbroeken voor dikkies'. Ik kon ook geen rijbroek vinden die geen poging deed om boven- en onderlichaam te scheiden Clown Staan fijne tips in denk ik Lachen

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:26

Ik vind het verschikkelijk rijbroeken kopen (ik heb wel een paar maatjes meer dan jouw 36). Sommige broeken zitten zo strak in mijn taille, dat mijn bovenlijf afgekneld wordt van mijn onderlijf (bedoelen ze dit met een wespentaille .....).

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:35

ken het idd helemaal!! Heb zo te horen denk ik ongeveer jouw postuur (1.76m maatje 36) en ik moet zeggen dat de eurostar klarissa mij tot nu toe idd het beste bevalt. Pas zowel de damesmaat 36 als de kindermaat 170 (is zelf nog wat langer) dus misschien dat je deze zou kunnen proberen. Is wel een laag model maar absoluut geen heupmodel, dus geen bouwvakkersspl**t Clown

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:41

Aaaaaaargh! Hier nog zo'n gefrustreerde Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb aardig brede heupen en normaal gesproken broeken maat 38 (soms 36, maar vaak krijg ik dan net de rits niet dicht omdat die heupen in de weg zitten Clown ). Ben overigens ook ongeveer 1.75. Strakke modellen zijn niet aan mij besteed, doe mij maar een bandplooi! Nou ik heb de pikeur jeanett met prestige 2000 stof, ik wil niks anders meer! Heb maar 2 broeken, 1 zwarte en 1 witte, nou prima. Liever één broek die geweldig zit dan een kast vol met niks. Maar laat het nou wel maat 42 zijn Bloos! terwijl ik normaal 38 heb! Bloos!
Dat vond ik dan ook weer een iets minder geslaagd detail... maargoed, het gaat erom dat die broek goed zit en ik lekker kan rijden en dat is gelukkig zo! Maar ik wordt er ook gek van!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:42

Ook hier komt het bekend voor!

Ik heb maat 26/27 (lengte maat 34) (ik geloof dat 26/27 gelijk zit aan 30/32?) en ben 1,68m. en heb lange benen... Vork

Nu heb ik een rijbroek van PK! Echt een super fijne rijbroek die overal mooi aansluit en nergens knelt!
(Eurostar PK), dit is wel een heupmodel en erg fijn. (Koste geloof ik 90,-)

Ik heb deze ook in maat 164, past perfect. Dus een echte aanrader! Lachen

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:47

26/27 staat gelijk aan 34/36

Maar het ligt idd ook heel erg aan het merk broek!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:05

collendoorn schreef:
26/27 staat gelijk aan 34/36

Maar het ligt idd ook heel erg aan het merk broek!

okee, hihi wist het niet...
Toch zakt 34/36 wel van mijn kont af trouwens, 26/27 niet en 32 ook niet... Vork

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:08

Ik ben ook 1,74 en heb maat 36. Ik heb altijd Eurostar kindermaatje 180. Die broeken zitten mij perfect! Maar ik begrijp dat een kindermaat bij jou niet lekker zit?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:09

ik heb het nog erger!!
1.77/1.78 en super dun, eigenlijk mag ik dit niet van mezelf zeggen Bloos
heb 1 horkabroek, en die zit echt heel goed!!
miss dat wat?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:10

ik heb ook hetzelfde probleem. ik heb nu dus een pikeur maat 38 zelfs, mijn normale maat is 34/36. ik heb erg lange benen, maar ze gaan in een laars dus als ze dan iets korter vallen moet ik maar genoegen mee nemen. na zolang zoeken was ik het beu..
na een tijdje ging mn pikeur wel zitten naar mijn lichaam, maar ik ging er eerst met tegenzin in hoor!