waneer het 'wildst'?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arlette_

waneer het 'wildst'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:20

als je een paard hebt met veel temprament en snel schrikt enzo, is ie dan het rustigste in de zomer als je in de bossen rijd, in de zomer in de binnenbak, of in de winter in de binnenbak? of verschilt het per paard?
-xxx-

Waratje

Re: waneer het 'wildst'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:13

Dat verschilt per paard en is mede afhankelijk van andere factoren dan de plek waar je rijdt. Weidegang of paddocktijd met andere paarden, hoeveelheid en soort voer, hoeveelheid werk spelen allemaal mee. Ook een belangrijke factor is de rust van de ruiter.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:17

Dat verschilt per paard, maar over het algemeen is een paard in het winter het drukst, met koud en waaierig weer.

Elchjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:29

Die van mij is in de winter als het erg koud is, dan is hij erg fris

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:23

zomer-binnen meestal het rustigste. Zomer is helaas ook dazentijd en daar kunnen ze ook behoorlijk druk van worden Scheve mond

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:45

Dat verschilt absoluut per paard. Al zijn de meeste paarden niet heel erg druk als het 30 graden is..

En dingen als weidegang/ op stal staan / soort ruiter / hoeveelheid voer e.d. spelen natuurlijk ook een grote rol.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 12:45

oke, ik dacht al dat het verschilt per paard maar ik wou het toch graag weten dankjewel

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:36

Anouar is het moment ook aardig druk. Ik kan alleen in het weekend rijden, dus zaterdags heeft hij er flink zin in.
Hij staat dag en nacht buiten en krijgt geen krachtvoer, maar toch heb ik vaak m'n handen vol aan hem.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:12

het hangt er vooral af van wat _angela_ zegt

Maar over het algemeen is m'npaard het drukst met harde wind

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:13

Katinka is het drukst met storm. Ja
Verder trekt ze zich niet zoveel aan van het weer; of het nu vriest of 30 graden is.. Als zij zin heeft om debiel te doen, kan dat met vrieskou of dus enorme hitte. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:15

Hangt eigenlijk van heel veel dingen af ja. Cloud is met storm, wind en regen altijd behoorlijk druk. Maar dat is hier helaas niet seizoens gebonden. Wel word hij in de lente drukker, meer pit maar niet op een idote manier druk.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:09

Die van mij is het drukste als er veel wind staat en in de lente. Met andere seizoenen kan hij ook flink druk zijn (zelf met 25 graden), maar dat is weer heel anders druk als met de vele wind en de lente Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:02

Het 'snel schrikken' is ook afhankelijk van de relatie die je met je paard hebt (het vertrouwen in jou) en het zelfvertrouwen van het paard.
Het schrikgedrag kun je dan ook samen met je paard aan werken (grondwerk, 'enge-dingen-oefeningen', wandelen e.d.).
Mijn paard heeft nog steeds haar temperament, maar wat schrikken betreft, is ze behoorlijk stabiel geworden en heeft het weer/jaargetijde nog nauwelijks invloed op haar.

tazz2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:07

Arletjuhh schreef:
als je een paard hebt met veel temprament en snel schrikt enzo, is ie dan het rustigste in de zomer als je in de bossen rijd, in de zomer in de binnenbak, of in de winter in de binnenbak? of verschilt het per paard?
-xxx-

Dat is per paard verschillend. Word jou paard ontspannen van bossen of van lekker in een binnenbak rijden!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:57

die van mij is veel rustiger in de zomer maar dat komt denk ik vooral doordat ze dan dag en nacht buiten komt. Ook word ze heel erg druk van de storm.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:43

Anouar schrikt niet een bepaalde periode meer of juist minder.
's Winters heeft alleen last van gekke buien. Dan is hij opzich braaf, maar ontploft hij regelmatig even. Dan vliegt hij er ineens al bokkend vandoor met z'n hoofd tussen z'n benen.
Dat is pure joligheid en dat mag best van mij. Maar hij weet wel dat hij er mee op moet houden als ik dat zeg.
Blij en vrolijk zijn vind ik prima, maar het moet er ten alle tijden mee ophouden als ik het zeg.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:15

ook in de winterperiode en als het hard waait...zekers omdat hij dan minder buiten komt..