Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)
Ik word altijd bedankt en gezegd dat we het super hebben gedaan, en dat houd de lol er ook zeker wel in.Urielle schreef:Ik ben groom geweest.
Taken: voeren, poetsen, zadelen, wassen, longeren, rijden, de was doen, vegen, voer- en waterbakken schoonmaken, tuig poetsen. Bij wedstrijden de vrachtwagen poetsen, inladen, water tanken, paarden klaarmaken voor wedstrijd, bij de paarden blijven, paarden aanpakken na de proef en naverzorgen.
De ene ruiter of de andere maakt een hoop verschil en vlak voor de wedstrijd is het door de spanning niet altijd makkelijk. Heb een hoop leuke en minder leuke dingen meegemaakt en veel geleerd. O.a. dat jij beter degene kunt zijn die een groom nodig heeft
Op het poetsen van de vrachtwagen na heb ik wel ongeveer hetzelfde gedaan.
Misschien toch maar weer wat oppakken voor de weekenden, in de avonduren hoeft van mij niet meer zo nodig naast 48 uur stage per week en drie paarden thuis. 

En dan zeg ik van: "Moet je je pony niet is opzadelen? Anders kun je neit meer in springen" En dan zegt ze: "Hoelaat is het dan?" Ik de tijd zeggen, schiet ze weer in de stress trekt ze mij mee snel pony op zadelen zij donders druk doen. Ze is blij dat ik soms mee ga, ze zei nog wel: "Als ik jou niet had dan kwam er niks van het springen terecht" en dat is wel weer fijn om te horen. Wat ik dan vooral doe als ik met haar mee ben: Pony klaar maken voor wedstrijd (samen met haar, ik poets zij vlecht bv.) trailer / vrachtwagen klaar maken, pony opzadelen, in- uit stappen.., etc. heel veel wordt samen gedaan
En met parcours verkennen met de pony lopen hoort er ook bij
het is echt altijd super gezellig en het is niet echt dat ik het voor me beroep wil doen doe het voor me eigen plezier en om haar te helpen (+ dat je er heel veel van leert
en het kan altijd van pas komen als je later zelf wedstrijden rijdt).