kapotte leren rijlaarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Samham

kapotte leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 19:39

Hooi.. Ik vroeg me af of jullie misschien ooit hetzelfde meegemaakt hebben.

Ik heb nu ongeveer 2 jaar leren rijlaarzen, Petrie Perfect's. Ze zaten altijd goed, maar sinds kort komen de belijnen van mijn laarzen eruit. Boos! Voor degenen die niet weten wat belijnen zijn: van kunstof, zitten aan de achterkant van je laars.
Ik ben er nu al 3 keer mee naar de schoenenlapper gegaan, maar elke keer doemt het probleem weer op. Ik ben heel blij met mijn laarzen, en zit er duis absoluut niet op te wachten dat ik nieuwe moet kopen (ook omdat ze zo asociaal duur zijn! Clown ) De belijnen komen er nu niet echt meer uit, maar ze gaan nog wel zo laag zitten dat ze in mn hak prikken tijdens het rijden...
Heeft een van jullie dit ooit ook meegemaakt en hoe hebben jullie dit opgelost? Het zou super zijn als iemand een oplossing wist!

Urielle

Re: kapotte leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:54

Voor zover ik weet: als de balijnen loskomen is het gedaan met je laarzen. Net als met de beugel van je beha, je kunt het repareren maar dan komt hij er gewoon aan de andere kant uit Scheve mond

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:11

Baleinen.
Misschien kun je ze iets laten inkorten?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:12

Een rits erin laten zetten? Of verhelpt dat het probleem niet?
Bij mijne komen die baleinen er nu ook doorheen, maar omdat ook de zool lek is en de laarze er verder niet meer mooi uitzien ga ik maar voor nieuwe. Arm spaarvarken...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:13

Margreet schreef:
Baleinen.

DAT was hem, was hem even kwijt Vork

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:45

gewoon eruit laten. Dan gaan je laarzen nog jaren mee.

Overigens, 2 jaar is erg kort voor leren laarzen. De verwachte levensduur is vele malen langer, ook van de perfect. Ik zou dus teruggaan naar de winkel.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:48

germie schreef:
gewoon eruit laten. Dan gaan je laarzen nog jaren mee.

Inderdaad. Ik heb 2 paar rijlaarzen, mijn oude gebruik ik met springen en daar zitten geen baleinen meer in en ze doen het nog goed. Ze zakken niet af of zo.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:49

Zeker teruggaan naar de winkel, 2 jaar is te kort. Ik heb mijn perfects nu ook al weer bijna 2 jaar.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:53

door de ruitersportzaak terug laten sturen naar petrie om ze daar te laten maken, er kunnen gewoon nieuwe biezen met nieuwe baleinen op gezet worden, zitten ze er weer wat strakker in en heb je geen probleem meer!
als dat het enige is zijn je laarzen nog lang niet versleten, het ligt er trouwens wel aan wat je met je laarzen doet, m.b.t de levensduur ervan!
de perfect is niet bedoeld voor de ruiter die er elke dag mee wil gaan rijden, 2 tot 3 keer in de week is max voor deze laarzen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:57

Sorry hoor probabeest. Maar ik heb ook perfect, rij er wel intensief mee. Nooit geen problemen mee gehad (alleen een constructiefout in de zool, maar dat is netjes door Petrie opgelost). Deze laarzen kosten 200 euro, voor dat geld mag je echt heeeeel wat verwachten. En met heel wat bedoel ik dus wel dat ze 10 jaar mee horen te gaan. Als je schoenen koopt van 200 euro, dan ga je er ook van uit dat ze jaren meegaan. Normale slijtage oke, maar loslatende baleinen is geen normale slijtage. Bovendien is het stikken van de baleinen iets dat bij elke laars op dezelfde manier gedaan wordt. En dus mag het niet loslaten.
Kijk dat je de zolen na 2 jaar intensief gebruik versleten hebt is vrij normaal. Nieuwe zolen eronder en ze gaan weer 2 jaar mee. Maar stiksels die loslaten mag gewoon niet.
Het is gewoon een makkelijk antwoord van een verkoper: de goedkoopste laarzen zijn beduidend minder dan de duurdere, had je maar niet de goedkoopste moeten kopen. Ik kan er niets aan doen, maar 200 euro is echt een kapitaal en daar hoort een verwachte levensduur bij die vele malen langer is dan 2 jaar.

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:08

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb toen ik mn Petrie's kocht hele positieve reacties gehad over de laarzen, dus ze leken me goed. Ik rij er elke dag mee, maar dan nog vind ik niet dat laarzen van €200 na 2 jaar al kapot mogen gaan. Daar vind ik ze simpelweg te duur voor! Ik ga denk ik jullie raad opvolgen, door ze eruit te laten halen.. Bloos
Nogmaals bedankt voor de reacties Haha!

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:54

Ik heb dit ook gehad, in een van mijn laarzen ging de balein zakken. Ik ben toen naar de winkel teruggegaan waar ik ze heb gekocht en die heeft er en een nieuwe balein in gezet en onder de balein een extra stiksel gezet zodat deze niet kon zakken. toen was het probleem bij mij opgelost.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:44

Ik heb het met mijn oude laarzen gehad die kwamen er aan de buitenkant uit.IK heb er nog een stuk leer overlaten zetten en toen gingen ze nog een tijd mee, alleen mooier worden ze er niet op Knipoog

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:57

Bij mij kwamen ze ook na 1,5 jaar er boven uit. ik heb er ook door de schoenmaker een stukje leer op laten zetten.

_Strawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:28

Ik had dat ook,
Ik ben er mee terug gegaan naar de zaak waar ik ze heb gekocht, ik had eerst een mailtje gestuurd naar petrie, toen mocht ik ze terug brengen en kreeg ik nieuwe omdat ik ze ook nog maar net 1.5 tot 2 jaar had