Wedstrijd, Wat is belangrijk ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Wedstrijd, Wat is belangrijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 14:54

Zoals de titel al zegt.

Ik ga eind Juni waarschijnlijk trainen voor wedstrijden.
Als ik dan wedstrijd ga rijden, waar meot ik dan aan denken ?

Alvast bedankt

Groetjes Pascaline ( Pistasche Clown )

Marrepar

Re: Wedstrijd, Wat is belangrijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:55

Hoe bedoel je precies? Clown
Qua training?

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:06

dat je alles meeneemt! Haha! ik ben wel eens mijn singel door alle comotie vergeten.
lekker slim dus! een tip voor de eerste x: maak een lijstje.
klinkt stom maar is heel handig voor de eerste x Ach gut oefen je proef, en maak je voor al niet druk! gaat het niet dan niet. laat het lekker over je heen komen. dan is je paardje ook een stuk rustiger dan dat er een brok zenuwen op zijn rug zit te hobbelen en heeeeel veeeeel suc6!!!!! OK dan!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 15:22

Okee heel erg bedankt voor de goede tips..!! Pling

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:31

Ja idd maak een lijstje alleen daardoor voorkom je al een hoop stress..

Wees op tijd maar rij niet te lang los. Zorg idd dat je een lezer hebt en dat je je proef toch ook wel een aantal keer hebt doorgenomen.

Ga niet tijdens het losrijden andere dingen doen die niet in je proef voorkomen zo maak je het je zelf en je paardje moeilijk.

Als iets niet lukt tijdens je proef maak je daar dan niet al te druk om maar doe je best op de onderdelen die nog komen moeten. Lach er om, volgende keer beter...

Suc6 ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:34

Leg al je spullen gewoon de dag ervoor klaar, dan vergeet je de dag zelf niks.
Dat deed ik altijd, want met zenuwen denken lukte me nooit Lachen

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:56

Je spullen zijn inderdaad erg belangrijk, maak een lijstje en kijk alles goed na!

In de B heb ik gewoon goed geoefend op een constante proef, netjes op de bordjes, fijn in de aanleuning, voorwaarts, dus gewoon constant..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:56

Controleer het paspoort van je viervoeter! Het is erg zuur als je wordt uitgesloten.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:49

proeven vaak oefenen

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:52

Een lijstje zou ik persoonlijk niet aanraden. Daardoor ben ik eens dingen vergeten omdat ik ze vergeten was op het lijstje.
Kijk gewoon je kast of zadelkamer rond en pak alles dat je nodig gaat hebben (of voor de 1e paar keer wedstrijd, denkt nodig te hebben)
Als laatste nog een keer je kast of zadelkamer doorkijken of er niet nog iets verstopt ligt Knipoog

Veel succes

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:52

Vooral rustig blijven ademen Clown t komt allemaal goed, niet te zenuwachtig zijn en lekker rijden. Rij je proefje thuis een keer en probeer hem een beetje uit je hoofd te weten, dan weet je alvast wat er gaat komen.
Idd spullen van te voren klaar leggen is wel handig als je zenuwachtig bent, dan weet je zeker dat je niks vergeet.
Ik bedenk als ik mn spullen check altijd dat k op mn paard zit en ga dan kijken wat k dr allemaal op heb liggen, zadel, hoofdstel, singel, dekje enz. Ben tot nu toe nog nooit wat vergeten.. (afkloppen.. Vork )

Succes! Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:12

Zorg dat je ruim op tijd bent! De ergste stress is als je ook nog eens moet haasten. Als je op locatie gaat, zorg dan dat je weet waar je moet zijn zodat je niet met je paard en trailer de hele buurt af moet, rij evt. het stuk van te voren een keer met de auto. Een uur voor aanvang aanwezig zijn is verplicht, zelf neem ik altijd anderhalf uur in gedachten voor alle voorkomende problemen (onverwachte wegomleidingen zijn briljant, net als er onderweg achterkomen dat je je papieren thuis vergeten bent oid). Zorg dat je een set extra coupons bij hebt voor als ze kwijt zijn geraakt. En als je aankomt neem gewoon de tijd om even te kijken waar je kunt losrijden, waar je ring is, check op het secretariaat of het allemaal wat inloopt of uitloopt en drink nog op je gemakje een bakje koffie oid. Zorg dat je er een relaxte en gezellige dag van maakt, of de proef nu gaat of niet, zorg dat je er in elk geval plezier aan hebt gehad!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:16

ik heb altijd alles een dag van tevoren klaar liggen.
Omdat alles gestolen is heb ik nu alle spullen bij mn oma liggen dus leg ik het daar appart van de rest.

Toen ik het nog bij mn paard in de kast had, had ik 1 plank waar ik alle spullen op had liggen. (behalve mn zadel en hoofdstel natuurlijk.
voor ik vertrek ga ik in mn hoofd na wat ik daar moet doen en welke spullen ik daar voor nodig heb.
Tijden die controle kijk ik gelijk of dat ook in de auto ligt.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 22:37

Wauw, goeie tips.
Heel erg bedankt..!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:40

Nog een tip: neem alvast een wasmand of vuilzak mee waar je na het rijden je vuile was gelijk in kunt gooien, eventueel beiden zodat je wit en bont al gescheiden hebt. Ik vind zelf het opruimen achteraf altijd het vervelendste dus ik ben zelf blij als ik spullen die op stal mogen blijven al gescheiden zijn van de spullen die mee terug naar huis gaan.