Panishe voor trailer (steigert en klapt over!)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Panishe voor trailer (steigert en klapt over!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 14:43

Nou na vorige week zaterdag te hebben geoefend hebben
we haar de trailer ingekregen met een longerlijn achter haar kont
oke klaar.. 2e klaar daarna was het staken, wat in mijn ogen gewoon
aanstellen is!! MAargoed ze is er nog paar keer in en uit geweest en het was klaar!

Nou vandaag nog even geoefend en het hoofdstuk trailer is nu voor
mij eigenlijk gewoon afgesloten, het word me gewoon te gevaarlijk
voor mij en voor Shannon hier een stukje verslag van vandaag:

Nou ceciel en ik hebben toenet weer geoefend met Shannon nou met een longerlijn achter haar kont ging ze erin.. Daarna wouden we het nog een keer doen maar dan met de middenstuk goed zeg maar en de klep dicht.. Toen begon het gesodemieter! Ze begon te steigeren en echt hoog, ze trok ons bij wijse van mee als we hadden vast gehouden! Nou even rustig dit dat toen kwam ze WEER de lucht in en zo hoog dat ze dus achterover viel.. Gelukkig op haar zij en niet op haar rug. Ceciel had haar dat moment vast, ik stond er schuinachter Dus ik ging helemaal van SHANNNNOOOON!NNNN!!!! Maar ze stond direct weer op dus.. Maar ik denk dat het hoofdstuk Trailer bij deze is afgelopen.
Ceciel en ik hebben allebei lopen huilen ( ) , Ik ben zo geschrokken ze ging zo ver dat ze gewoon achterover klapte en echt ik was zo bang! maargoed het hoofdstuk trailer is hierbij denk ik afgelopen.. Dadelijk begon ze te steigeren als we op de stenen oefende? dan had ze zeker wat gehad..

Wie heeft een oplossing want ben echt heel erg geschrokken! Ze klapte gewoon om.. en hard ook
als het op de stenen was weet ik niet wat ze had gehad.......

Groetjes Linsey en Shannon Doei!

borrie01

Re: Panishe voor trailer (steigert en klapt over!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:45

profesionele hulp zoeken is de ebige tip die ik voor je heb.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:47

Hier zelfde probleem.. Wij hebben het iemand laten doen. Donderdag nog. Ze neemt de tijd, en als het niet lukt hoef je niet te betalen, maar is tot nog toe altijd gelukt. Je moet blijven oefenen, en leert ook jou hoe je het moet doen. Zij doet het dus eerst met het paard, daarna jij.

Die hier op stal staat, waarvoor dus donderdag iemand is geweest, deed alsof ze bang was. Maar was écht aanstellerij. Maar erbij in de buurt komen deed ze niet. Maarja, nu dus wel.. Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:51

kijk eens op deze site : http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... height=160

er staat een heel schema op om een paard op een goede manier zonder geweld de trailer in te krijgen Lachen
Je kan ook contackt opnemen met de mensen van die site, die kunnen je dan thuis komen helpen.(profesionele hulp dus Lachen )

edit: als je op de link klikt dan ff op vorige pagina klikken (onder het filmpje)

suc 6

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:53

Ik sluit mij helemaal aan bij wat borrie01 zegt,er is goede hulp van profs nodig in dit geval meiden!!Probeer dat echt eens te zoeken,want stel dat jullie paard eens naar een kliniek moet!!En dat jullie helemaal van streek waren,is heel normaal hoor.Het is ook niet niks als je paard zo valt!!Veel sterkte er mee,en echt probeer goede hulp te vinden.Het kan heus allemaal goed komen met hulp van de juiste mensen.Nogmaals sterkte en groetjes. Ach gut

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:59

Ik heb zelf ook een paard wat niet wilde. heb wel eens 3 uur op een wedstrijd gestaan. we hebben m zelfs een keer moeten blinddoeken.longeerlijn erachter gata ie op zitten.

Ik heb hulp gezocht. en loopt ie er heel makkelijk in. wel moeten we altijd hetzelfde doen zodat ie het vertrouwd. Ik laad m met touwhalster (uiteraard niet mee vast zetten in de trailer) en doe aan de linkerkant een longerlijn aan de trailer niet achter hem langs maar die lijn gebruikt ie als een soort van steun. emmertje met muesli mee en hij staat zo.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:29

Zoek nu gewoon hulp voor dit soort grote problemen, niet alleen voor jezelf, maar ook voor de toekomst van dit paard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:32

Dit klinkt inderdaad als een probleem waar je professionele hulp bij moet zoeken. Steigeren en achterover laten vallen wordt gewoon echt gevaarlijk.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:39

tip: bel of mail een profi. Wie het doet maakt niet uit. Maar laat hier iemand naar kijken. Ik ben zelf erg tevrede met Annemarie van der Toorn (www.montyroberts.nl)

maar ook petra van 2 moons kan je helpen en monya van het balingehof.

Dat is het enige veilige advies wat ik je voor jou en je paard kan geven.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:33

ik heb dit zelfde aan de hand gehad. in tegenstelling tot de andere adviezen heb ik er geen professionele hulp bij gehaald. ik ga uitlegge hoe ik het nu doe, dit geld wel alleen voor een paard dat geen angst heeft maar gewoon te koppig is om er in te gaan. mijn paard stijgerde ook en ging gewoon lope op straat! maar dit was enkel als je hem dwong er op te gaan. je moet zelf rustig zijn en geen bang hebben. ik weet dat dit moeilijk is want mijn paard heeft mij zelfs ooit omver gelopen zodat hij niet de trailer op moest. wij doen het nu zo en dat lukt. je neemt hem rustig mee tot aan de klep. daar gaat hij wsl weigeren om er op te gaan. je laat hem rustig staan. hij heeft wel een oud hoofdstel aan met bit en longeertouw. zo heb ik meer te zeggen over hem. je pakt je emmertje musli en je gaat op je hurke voor hem zitten. hij zal wsl wel aandacht tonen, je ligt een beetje musli in je trailer zodat hij zeker 1 stap naar voor moet doen. hij gaat dat dan wsl snel opeten en terug naar achter willen. je ziet dit na ervaring aankomen en je zet al je kracht in om hem niet achteruit te laten gaan. hij moet blijven staan. dan leg je weer wat verder je musli en ga je zo verder. je legt als het ware een spoor dat hij moet volgen. maar het is belangrijk dat hij niet terug achteruit mag. hij zal dit snel doorhebben en de volgende keer zal nog sneller gaan. ik sta soms zo een half uur te werken met hem maar de volgende keer gaat dit weer vlotter. je moet veel geduld hebben. ik heb deze techniek zelf ontworpen voor mijn paard na verschillende keren 2 uur te staan voor de trailer. deze methode werkt voor mijn paard maar mss niet voor de jouwe. je zal dit moeten testen. je mag hem zeker niet dwingen, dan worden alle paarden gevaarlijk. ik hoop dat je hier wat aan hebt!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:37

Ik vind het belachelijk dat je je paard zo in de stress brengt! Probeer ook eens aan het paard te denken in plaats van aan jezelf. Zoals je het tot nu toe hebt gedaan was alleen maar sympoombestrijding en daar heb ik geen goed woord voor over. Haal er alsjeblieft een professional bij en toon eens wat meer respect voor je paard!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:40

Mijn paard viel ook naar achteren vorige zomer en kwam half onder de laad klep terecht.Ik ben nu met clicker training bezig en dat werkt super, hij loopt er nu zo in.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:48

dorientjuh schreef:
Ik vind het belachelijk dat je je paard zo in de stress brengt! Probeer ook eens aan het paard te denken in plaats van aan jezelf. Zoals je het tot nu toe hebt gedaan was alleen maar sympoombestrijding en daar heb ik geen goed woord voor over. Haal er alsjeblieft een professional bij en toon eens wat meer respect voor je paard!

Sorry, maar vind dit een beetje kortzichtig van jou!
Zij probeert in haar ogen te doen wat zij denkt dat goed is.
Dat heeft niets met geen respect hebben te maken.
Wel ben ik het met je eens dat er hulp bij moet komen, maar dit soort berichten vind ik kort door de bocht.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 19:54

dorietjuh: Ze is er al verschillende keren in en uitgelopen, en da wil ze niet meer.. puur eigewijzigheid!! maar gevaarlijk..
Ik bedoel.. Als jij Shannon vast hebt piep je wel anders ze blijft dom staan je kunt trekken lokken niks helpt.. je reactie vind ik dan ook nergens op slaan, ik weet zelf wel hoe mijn paard is?! Als jij weet wat respect is, kom dan deze kant op en laat zie hoe het moet Knipoog

Merel: Bedankt Lachen

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:56

Liins schreef:
dorietjuh: Ze is er al verschillende keren in en uitgelopen, en da wil ze niet meer.. puur eigewijzigheid!! maar gevaarlijk..
Ik bedoel.. Als jij Shannon vast hebt piep je wel anders ze blijft dom staan je kunt trekken lokken niks helpt.. je reactie vind ik dan ook nergens op slaan, ik weet zelf wel hoe mijn paard is?! Als jij weet wat respect is, kom dan deze kant op en laat zie hoe het moet Knipoog

Merel: Bedankt Lachen

Knipoog

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:03

Merel_Claire schreef:
dorientjuh schreef:

Sorry, maar vind dit een beetje kortzichtig van jou!
Zij probeert in haar ogen te doen wat zij denkt dat goed is.
Dat heeft niets met geen respect hebben te maken.
Wel ben ik het met je eens dat er hulp bij moet komen, maar dit soort berichten vind ik kort door de bocht.

Ik geloof ook wel dat ze haar best doet maar uit het verhaal maak ik op dat ze hem in de trailer zette, en dan ging die er braaf op maar dat ze hem daarna er weer opzette? Ik zou als die er 1 keer opstaat het voor die dag gewoon zo laten want dan heeft ze het goed gedaan dus is het klaar.
Als ik het verkeerd begrijp en dus niet meerdere keren op 1 dag, sorry dan voor dit verhaal.
En hulp zoeken natuurlijk, maar dat zal de TS nu wel al weten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:05

Uit jouw reactie kan ik dus al zien dat jij maar weinig respect hebt voor jou paard en het paard heeft dus ook weinig respect voor jou. Een paard denkt niet: kom laat ik eens eigenwijs zijn. Als jouw paard er niet in gaat dan is jouw paard bang en heeft het dus niet genoeg vertrouwen in jouw als leider om jouw te volgen. Ik zou als ik jou was de verhoudingen eens goed krijgen tussen jullie door middel van grondwerk. Ik ben geen expert in trailerladen en jij dus ook niet, laat dit dan ook doen door een professional. Voor de veiligheid van jou en je paard.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:08

[/quote] Ik geloof ook wel dat ze haar best doet maar uit het verhaal maak ik op dat ze hem in de trailer zette, en dan ging die er braaf op maar dat ze hem daarna er weer opzette? Ik zou als die er 1 keer opstaat het voor die dag gewoon zo laten want dan heeft ze het goed gedaan dus is het klaar.
Als ik het verkeerd begrijp en dus niet meerdere keren op 1 dag, sorry dan voor dit verhaal.
En hulp zoeken natuurlijk, maar dat zal de TS nu wel al weten.[/quote]

Zelf heb ik dat ook zo gedaan met mijn paard. Wanneer ze eenmaal op de trailer stond was het goed voor die dag. Persoonlijk vind ik dat ook de beste remedie.
Maar dan blijf ik er nog bij dat dit niks met respect te maken heeft. Iedereen doet het op zijn of haar manier en dat moet je respecteren (om maar even in dezelfde woordkeus te blijven) vind ik. Je kunt het nooit in ieders ogen correct doen.

Groetjes

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 20:12

dorietjuh: als jij dus ook gee verstand ervan hebt? waarom reageer je dan Lachen .. Pm me dan maar Knipoog , dan word me topic niet verklo*t Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:18

Ik denk niet dat paarden kunnen denken in termen als "eigenwijzigheid"

Ga eens na waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken. Kijk dan hoe je dat wil doen en zoek er dan professionele hulp bij.

Liins, ik vind je reacties richting Dorientjuh verre van aardig. Juist door toe te geven dat sommige problemen je boven het hoofd groeien laat je zien dat je weet waar je mee bezig bent. Ik denk nl dat Dorientjuh wel degelijk weet waar ze het over heeft.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:19

Even een laatste berichtje, dan zal ik me er niet meer mee bemoeien, anders ''verkloot'' ik je topic..
Dat ik geen verstand heb van trailerladen zelf wil nog niet zeggen dat ik niet weet waar het mee samenhangt. Met respect dus. Het is jammer dat jij niet wil horen dat het aan jou ligt, maar het is nu eenmaal niet anders. Nogmaals: haal er alsjeblieft een professional bij. Ik verdwijn nu uit dit topic, veel succes nog! Doei, doei

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:19

Even een laatste berichtje, dan zal ik me er niet meer mee bemoeien, anders ''verkloot'' ik je topic..
Dat ik geen verstand heb van trailerladen zelf wil nog niet zeggen dat ik niet weet waar het mee samenhangt. Met respect dus. Het is jammer dat jij niet wil horen dat het aan jou ligt, maar het is nu eenmaal niet anders. Nogmaals: haal er alsjeblieft een professional bij. Ik verdwijn nu uit dit topic, veel succes nog! Doei, doei

Edit: dank je Apple! Lachen

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:23

Merel_Claire schreef:

Ik geloof ook wel dat ze haar best doet maar uit het verhaal maak ik op dat ze hem in de trailer zette, en dan ging die er braaf op maar dat ze hem daarna er weer opzette? Ik zou als die er 1 keer opstaat het voor die dag gewoon zo laten want dan heeft ze het goed gedaan dus is het klaar.
En hulp zoeken natuurlijk, maar dat zal de TS nu wel al weten.[/quote]

Zelf heb ik dat ook zo gedaan met mijn paard. Wanneer ze eenmaal op de trailer stond was het goed voor die dag. Persoonlijk vind ik dat ook de beste remedie.
Maar dan blijf ik er nog bij dat dit niks met respect te maken heeft. Iedereen doet het op zijn of haar manier en dat moet je respecteren (om maar even in dezelfde woordkeus te blijven) vind ik. Je kunt het nooit in ieders ogen correct doen.

Groetjes[/quote]

Vind ik ook, geef ik je ook helemaal gelijk in dat het niks met respect te maken heeft, want TS heeft echt wel respect voor haar pony want zij doet gewoon haar best om haar paard op de trailer te krijgen, alleen ging het de éne keer gewoon fout.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:25

Trailerladen heeft 100% met respect te maken.

Als je paard respect voor je heeft dan gaat hij de trailer op. Altijd. Ook als hij het stiekum vreselijk spannend vind.

Als je paard niet zo heel veel respect voor je heeft dan gaat hij de trailer niet op. Of weer achteruit. Of gaat steigeren.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:26

Pasjee schreef:
Merel_Claire schreef:
En hulp zoeken natuurlijk, maar dat zal de TS nu wel al weten.

Groetjes[/quote]

Vind ik ook, geef ik je ook helemaal gelijk in dat het niks met respect te maken heeft, want TS heeft echt wel respect voor haar pony want zij doet gewoon haar best om haar paard op de trailer te krijgen, alleen ging het de éne keer gewoon fout.[/quote]

Ben ik helemaal met je eens.