Rijbroeken voor dikkies

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Rijbroeken voor dikkies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 12:02

Vanmiddag moet ik dringend op zoek naar nieuwe wedstrijdbroeken.

Ik ben na de bevalling iets zwaarder gebleven tot dusver en heb er een dikke buik aan over gehouden. No way dus dat ik in mijn oude rijbroeken pas maar ik heb tijdens het passen ook al gemerkt dat mijn normale favoriete merk (Cavallo) iets teveel taille heeft (lees: ik word gewurgd als de rijbroek qua benen en kont de juiste maat heeft) Schijnheilig

Wie heeft er tips voor mooie rijbroeken voor dikkiediks?

Ik ben dus niet op zoek naar iets a la Horka ofzo.

miamivice

Re: Rijbroeken voor dikkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:05

De kentucky miami misschien? Dit is een bandplooi rijbroek en valt (volgens mij) niet heel smal in de taille. Vergelijkbaar model is de eurostar finale. Of je even laten adviseren in de ruitersportzaak. Succes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 18:12

Poeh, het viel niet mee! Kentucky Miami verkochten ze hier dus nergens Verward
Ik heb bij de derde winkel waar ik kwam uiteindelijk een Pikeurbroek gekocht. Ik zocht een broek met hoge brede tailleband en bandplooi maar schijnbaar zoek ik iets onvindbaars want de mensen in de winkel zeiden dat alleen Cavallo dat nog had en voor Cavallobroeken moet ik een uur verderop gaan winkelen. Ik heb er nu een met brede hoge tailleband zonder bandplooi.
Ik moet er nog een bij dus adviezen blijven welkom.

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:16

Urielle schreef:
Poeh, het viel niet mee! Kentucky Miami verkochten ze hier dus nergens Verward
Ik heb bij de derde winkel waar ik kwam uiteindelijk een Pikeurbroek gekocht. Ik zocht een broek met hoge brede tailleband en bandplooi maar schijnbaar zoek ik iets onvindbaars want de mensen in de winkel zeiden dat alleen Cavallo dat nog had en voor Cavallobroeken moet ik een uur verderop gaan winkelen. Ik heb er nu een met brede hoge tailleband zonder bandplooi.
Ik moet er nog een bij dus adviezen blijven welkom.

Ik heb ook een rijbroek met brede hoge band & bandplooi, die is van horka.. volgensmij verkoopt echt niet alleen Cavallo zo'n broeken hoor.
Kijk anders eens op internet?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 18:22

Op internet staan een aantal modellen maar die worden dus schijnbaar niet meer geproduceerd??? en aangezien je hier in de regio maar weinig winkels hebt met een grote voorraad houdt dat dus in dat ik er niet meer aan kan komen.
Ik dacht bijv. aan de Pikeur Janett oid. Op de site van Pikeur zelf staat helemaal niet dat die er niet meer zijn trouwens.

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:36

Misschien bij een online shop?
Op http://www.divoza.nl kun je de Pikeur Janett bestellen Ja .
En ook de Kentucky Miami trouwens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 18:59

Ik wil geen online broek kopen, eerst zien a) of hij past en b) hoe hij staat Knipoog
Gezien het feit hoe het shoppen vandaag ging gaat a) al niet evident zijn Bloos!

__xMariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:50

Ik heb een Kentucky, die heeft een hoge taille en met bandplooien. Maar ik ben zelf vrij smal, dus kan ik niet zeggen of het dan goed zit Knipoog

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:23

gewoon dezelfde broeken, (als jij daar goeie ervaringen mee hebt) in een grotere maat misschien?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:26

Ik heb sinds ik dikker ben geworden de Eurostar Karin.
Geweldig fijne broeken. Heb er nu al drie!
Allemaal in de thermostof 830.
Deze is koel in de zomer en houdt de warmte vast in de winter. Haha!

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:12

Ik weet niet of het een oplossing is; herenmodellen. Die zijn vaak wat rechter in model (dus wat wijder in taille). Ik vind trouwens dat de damesmodellen soms wel heel strak zijn in de taille: mijn bovenlijf wordt zo ongeveer afgekneld van mijn onderlijf (bedoelen ze dat met een wespentaille Haha! )

Greetz mexxiemaal

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:21

Scharenberg en GS hebben vallen ook wat wijder.
Pikeur schijnt heel vervelend te doen met uitleveren, tenminste dat hoor ik hier in de omgeving, daarom zouden de collecties ook zo klein zijn in de winkels.

Herenmodel zou zeker een optie kunnen zijn, maar dat ligt weer geheel aan je eigen model.
Pikeur heeft inderdaad breedte en lengte maten.
Cavallo is dat type gebonden en bij Kentucky ook, tenminste als ik spreek voor mijn dochter met haar lange dunne benen en weinig taille is of de broek te wijd of te kort.

Nu heb je verdeelt over duitsland best wat filialen van P en R reitsport, die hebben een huismerk, Arcade, is een goede middenklasser merk. Die hebben verschillende modellen/kleuren/patronen.. Mischien dat je daar eens kunt kijken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 12:22

Dezelfde broeken in een grotere maat werkt helaas niet, dat slobbert rond mijn benen dus dat is echt geen optie.

Eurostar Karin kan ik eens kijken. Vond het wel een mooie broek op het plaatje maar is wel weer strak model en dan heb ik helemaal zo'n buik Nagelbijten / Gniffelen

Een herenbroek kan ik eens kijken maar die vind ik meestal ook wat minder qua model en ik wil echt wel mooie rijbroeken, je geeft er per slot van rekening genoeg aan uit Bloos!

De merken van Alane ken ik niet dus dat gaat een zoektocht op internet waard worden *LOL*

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:29

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:17

ik werk in een ruitersportzaak en wij verkopen heel wat verschillende merken.

over het algemeen past kentucky miami bijna altijd het beste! de overige moddelen van kentucky zijn niet echt een optie.

van cavallo zou je nog wel eens die met de lage band een steekzakken kunnen proberen en dan een maatje groter, cavalo valt vrij smal om het been dus zal dan daar niet te groot zijn.
en je zou eens een anky kunnen passen wil ook nog wel eens goed lukken,

eurostar klara.klarissa, en de finale zijn meestal ook wel goed.

verder heeft mountainhorse en horka ook wel goede modellen alleen mindere kwaliteit.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:19

ik heb rijbroeken van de ruitergilde.. met hoge band.. zitten best lekker maar je moet er wel iets taille voor hebben Knipoog
ze kleden iig ook goed af Haha!