paard scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1988

paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 21:45

hoi mijn paard komt maar niet uit zijn winter vacht en is echt onwijs veel aan het verharen maar mijn vraag is nu kan ik haar niet beter scheren en dan een deken op doen want elke dag haal ik gewoon plukken met haar er uit en als ik klaar ben heb ik gewoon een hoop haar waar ik een kussen mee kan vullen zo veel is het hoop graag wat van jully te horen groetjes chantal

TJolieke

Re: paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:49

Nee nu niet meer scheren dan scheer je de top van de zomervacht af want die is al onder de wintervacht aan het groeien. Gewoon blijven borstelen dus komt vanzelf goed.
Er zijn veel paarden al flink aan het verharen maar ook nog een heleboel nog niet begonnen dus ik zou me geen zorgen maken.
Lijnzaadolie bijvoeren wil wel eens helpen om door de verharing heen te komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:53

Ik zou niet gaan scheren, pas als het hoogzomer is. Mijn shet had klitten onder zijn buik met dood haar en dat kreeg ik niet los, toen heb ik hem wel geschoren, maar vaak is er dan wat anders aan de hand en kun je beter een (vitaminen) boost geven of idd lijnzaadolie bijvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:19

VSW --> SV.

XzountjuhX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:57

neeej nu inderdaad niet meer scheren maar lekker poetsen enn meteen zeetmes haal je ook een hoop haren weg
het nadeel van scheren is dat jehet eigenlijk iederjaar moet doen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:59

Nee, nu niet meer scheren. Gewoon volgend jaar op tijd scheren, maar nu is het echt te laat.