Vakantie met eigen paard aan het strand?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Vakantie met eigen paard aan het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 20:00

Ik wil dit jaar eigenlijk weer met mijn paard op vakantie, een aantal jaar geleden ben ik met haar naar Texel geweest. En dat was erg leuk, bij vrienden van mij was dat. Maar omdat ik zelf niet het hele eind durf te rijden en ik niet weer wil vragen of ze me willen komen halen, wil ik nu ergens anders heen.

Ik wil graag een chalet, met wei en een stal voor mijn paard, dichtbij het strand.

Ik wil niet op een manege, wil gewoon graag mijn paard bij 'huis' hebben... Ook omdat ik dat al zo gewend ben, dus wil ze op vakantie ook lekker dichtbij hebben Knipoog.

Heeft iemand een idee/aanbeveling?

naomi_jamir

Re: Vakantie met eigen paard aan het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:04

lijkt me ook heel leuk :>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:07

lijkt mij ook super! en de andere eilanden dan? Ameland, terschelling, schiermonnikoog, vlieland?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 20:42

Ik woon zelf tegen de Belgische grens aan, dus ik wil deze keer niet zo ver rijden. Vorige keer ben ik helemaal naar Texel gegaan, omdat de eigenaren van 'mijn' vorige pony daar wonen. Zij hebben toen voorgesteld om mij te komen halen, hartstikke lief natuurlijk, maar ik wil dat niet nog een keer vragen. Is echt een pokke-eind rijden van hier naar daar Knipoog .

En ik denk dat ik een klein vrachtwagentje huur, dus dan wil ik ook niet zo ver rijden. Ben daar niet zo'n grote held in Schijnheilig .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:18

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:16

Vlieland is ook erg leuk

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:32

Hoi,
In zeeland kan je ook leuk terecht, bv in domburg. Ik ben hier een paar jaar geleden op een boeren camping geweest waar ik vanuit de tent uitkeek op de wei met mijn paardje. (camping was net buiten vrouwenpolder). De vakantie van mijn leven gehad.
Bij Domburg zelf zit ook een bungalowpark met een manege erbij maar dat is natuurlijk veel luxer.
In de bit staat ook nog vaak een advertentie met een vakantiewoning te huur in Noordwijk met stallen erbij (ik geloof voor maximaal 5 personen/paarden)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:59

Tinne schreef:
Ik woon zelf tegen de Belgische grens aan, dus ik wil deze keer niet zo ver rijden. Vorige keer ben ik helemaal naar Texel gegaan, omdat de eigenaren van 'mijn' vorige pony daar wonen. Zij hebben toen voorgesteld om mij te komen halen, hartstikke lief natuurlijk, maar ik wil dat niet nog een keer vragen. Is echt een pokke-eind rijden van hier naar daar Knipoog .

En ik denk dat ik een klein vrachtwagentje huur, dus dan wil ik ook niet zo ver rijden. Ben daar niet zo'n grote held in Schijnheilig .

Rijden is rijden hoor. Gewoon je rechtervoet omlaag houden en op tijd aan het stuur draaien Haha!
Nee, echt, het stelt geen ruk voor. Laat je niet afschrikken door zoiets.
Weet je: rijdt eens met een gewone auto naar ze toe. Ga er gewoon een weekend naar toe. Je weet dan de weg, zodat je met paard erop niet hoeft te zoeken. Met een vrachtwagentje rijden is nauwelijks moeilijker. Een goede voorbereiding van je reis bepaalt je reiscomfort. Zorg dat je weet waar je naar toe moet, welke knooppunten je tegen komt en welke richtingen je aan moet houden.
Ik ben ook ooit de eerste keer gaan rijden hoor. Ik ben 50.000km paardenvervoer verder en ik kan je alleen maar zeggen, gewoon doen, eens is het de eerste keer.