Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Maar is heel persoonlijk hè
In een vzh kun je net wat meer zit hebben en het is makkelijker als je onderweg een boompje tegenkomt
Ik denk opzich dat het met dressuur ook wel te doen is

Liedje schreef:Ik zou denk ik een vzh erbij kopenMaar is heel persoonlijk hè
In een vzh kun je net wat meer zit hebben en het is makkelijker als je onderweg een boompje tegenkomt
Ik denk opzich dat het met dressuur ook wel te doen is

De één zit veel beter in een vzh en de ander in een dressuur
Even uitproberen dus

Ik heb nu na veel zadel troubles ook een dressuurzadel voor m'n haflinger. Dat lijkt nu goed te liggen. Als dat blijvend het geval is, dan gebruik ik dat zadel precies zoals alle andere zadels, voor de buitenritten dus. Zolang het het paard goed past, en jij er lekker op zit, houden zo 
Genoeg endurancers die topsport rijden met een dressuurzadel.
want buiteritten wil je denk ik lekker los zitten, misshcien in verlichte zit, en dan is een dressuuurzadel -hoe fijn hij ook zit- denk ik niet zo handig...
XzountjuhX schreef:nooit met een dressuur zadel naar buiten gaan dat is zeg maar even heel onvriendelijk dom je zit vele minder stevig
en je moet altijd wat korter zitten buiten en dat moet jeal helemaalniet doen dus ik zou gewoon een lekker veelzijdigheids zadel kopen