Rij-jas.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Color_blind

Rij-jas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 10:46

Heey!

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie, fijne rij-jas.
Ik zoek er een die je in de winter aankan voor als het koud is, maar ook voor als je bijv. in de lente nog op de fiets naar de manege moet..
Hebben jullie een idee? Lachen
Het liefst niet al te duur.. en wel een beetje strak model.

x

Ils_K

Re: Rij-jas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:10

ik heb gewoon een jas gekocht bij de takko ( zo;n goedkope kleding winkel)
hij is waterdicht, kort model en strak en het rijd prima
ik hoef niet persee een echte merk jas.
dit kan ook harstikke goed

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 11:55

Was het wel een paardrij-jas?
Ik ken die winkel niet.. Knipoog

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:26

wil je dan een echte paardrij-jas?
Ik heb meestal in de winter een jas aan die ik het jaar daarvoor voor o.a naar school enzo had.
En ik hou dan met kopen wel rekening mee dat ze dan niet te lang zijn en lekker dik, en dat ze niet klapperen in de wind.

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 15:49

Ja ik zoek toch wel een paardrij-jas.. aangezien ik geen oude jassen heb en om nou een normale jas te kopen.. meestal zitten daar allemaal onnodige frutsels aan. Knipoog

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:51

Ik heb de Horka Artic gekocht bij pourcheval,nl (ruitershop van figora hier op bokt) en moet zeggen dat ik dit echt een super fijne jas vind!
Hij is wind en waterdicht, veel ritsjes, rij-splitten, getailleerd maar niet te dik.
Was volgens mij 40 euro..

viewtopic.php?f=64&t=697393&hilit=
is een oud topic, maar wie weet heeft ze hem nog te koop??
Laatst bijgewerkt door Patriciak44 op 01-03-07 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:53

ik heb een jas gekocht bij bristol (zo'n goedkope schoenen (en kleding) winkel) voor 20-25 euro. geen mooi ding, maar gewoon zwart met zakken en verder niks. deze heb ik tot 'paardenjas' gedoopt Tong uitsteken
Hij is zo'n 100 euro goedkoper dan een echte paardenjas van de ruiterwinkel, maar zeker net zo fijn.
Dus als ik jou was, zou ik ergens gewoon een goedkope fijne (korte) jas kopen en die alleen naar de paarden aan doen.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:02

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:35

@Patriciak44, die foto doet het helaas niet bij dat topic. Bedankt voor de andere link!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:37

ik heb ook een nromale jas gehaald, water en wind dicht en soort van paardrijdmodel. Kostte 20 euro. ik wild eerst ook persee paardenjas, en ms sdat ik volgende winter weer 1 haal, maar deze was van cranenbroek en bevalt me uitstekend.
Meeste denken trouwen sook dat paardenjas is, ziet ook echt zo uit

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:59

Color_blind schreef:
Was het wel een paardrij-jas?
Ik ken die winkel niet.. Knipoog

nee een gewone jas
maar moet het persee een echte paardrij-jas zijn dan?
die dingen zijn alleen maar duur en zo 1 is net zo goed

net zoals er al in het topic wordt gezegt, bij bristol, takko, scapino ofzo! genoeg korte en leuke jassen voor het paardrijden en betaalbaar Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:44

ik heb een heerlijke jas van harry's horse. De eerste versie heel veel problemen mee gehad, allemaal gebreken, toen een nieuwe gekregen, die heb ik nu nog steeds.
Is een redelijk dikke jas, maar ik doe um in zomer en winter aan. Mouwen kunnen er vanaf, dan heb je een bodywarmer.
Tegewoordig gebruik ik hemalleen nog maar als bodywarmer, heb van de eigenaar van paard een jas gekregen (van zijn dochter) die ook heerlijk zit, net iets makkelijker is (ik ben wat molliger, in die HH jas lijk ik net een propje, omdattie wat dikker is).
Vind het echt nog steeds wel een super ding!
Kan hem nu niet vinden op de site van HH, maar weet dat hij nog steeds verkocht word (nichtje van mijn vriend kreeg deze jas voor kerst namelijk) en in de ruiterzaken met ruim assortiment van HH nog te krijgen is.

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:27

Klinkt als ideale jas, omdat hij voor winter en zomer kan.
Ik zal ernaar kijken Lachen
Heb je misschien foto ?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:21

Een stalgenoot van mij heeft haar 'paardrijjas' bij de Tuinland gekocht. Misschien ga ik daar volgend jaar zelf ook nog wel kijken als ik een neiuwe jas nodig heb. Het is een outdoor jas, wind- en waterdicht en heeft een rits die twee kanten opgaat. Zelf heb ik ook een jas van een outdoormerk, Parks, doet het ook prima Lachen
Eventueel kun je een jas die niet wind- en waterdicht is impregneren met een goedje (soort wasmiddel) dat wel bij outdoorzaken verkocht wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:55

nee, heb niet echt een foto, alleen van mij in die jas, maar ik lijk er echt een propje in Tong uitsteken Ik trok er altijd een dikke trui onder aan Knipoog