Hoofdstel retour

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

Hoofdstel retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 14:57

Afgeloop vrijdag heb ik bij een bekend internet bedrijf een hoofdstel bestelt.
Maandag kwam het binnen, het was onder rembours verzonden dus ik netjes aan de postbode betaald.
Toen ik het pakket open maakte vond ik het hoofdstel wel erg groot, ik had een cob besteld, en inderdaad het bleek een full te zijn, in de doos zat het "bonnetje" en daar stond inderdaad op dat ik een cob besteld had, dus gelukkig geen foutje van mijn kant.
Ik met het betreffende bedrijf gebeld, aardige vrouw aan de telefoon, ik kreeg een antwoord nummer waarnaar ik het hoofdstel (kostenloos dus) kon verzenden, als ik er een briefje bij zou doen zou ik de goede maat terug gestuurd krijgen, zonder extra kosten, (en al hadden er wel extra kosten aan vast gezeten had ik er wat van gezegd)
Ik keurig een briefje uitgetikt, kopie van de "bon" bijgevoegd bij het hoofdstel gedaan en naar het postkantoor gebracht.
Maar wat ik me vandaag bedacht, ik heb geen bonnetje van de postbode gehad, dom van mij zelf ook natuurlijk want ik heb nu alleen de bon die in het pakket zelf zat en daar staat nergens dat het betaalt is.
Nu vraag ik me af of dat ergens geregistreerd staat?
Ik ben bang namelijk dat de postbode straks met het hoofdstel voor mijn deur staat en dat het pakket weer onder rembours verzonden is.
Wat moet ik dan?
Ik heb het pakket betaalt en ervoor getekend, dus het zal wel ergens geregistreerd staan, maar daar kan ik niks mee als de postbode voor de deur staat natuurlijk.
Ik hoop zelf dat het niet opnieuw onder rembours verzonden is, ik heb het pakket tenslotte in huis gehad en daaruit kan je al afleiden dat ik betaald heb, anders had ik het niet gekregen van de postbode neem ik aan.
Weet iemand hoe dit zit?

Cassidy

Re: Hoofdstel retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:00

Zelfs al zou het onder rembours verzonden zijn, zou ik eerst betalen en dan proberen bij het bedrijf het geld terug te halen, helemaal als ze beloofd hebben dat ze het gratis zouden verzenden. Je hebt natuurlijk niets zwart op wit, weet je nog wel met wie je gesproken hebt?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 15:02

Nee geen idee, ik zag dat het fout was heb gebeld, en dacht dat het allemaal geregeld was, pas daarna besefte ik dat ik helemaal geen bewijs heb dat ik het betaald heb of wat dan ook.
Echt heel dom ik weet het, maar daar valt nu weinig meer aan te veranderen.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:06

Cassidy schreef:
Zelfs al zou het onder rembours verzonden zijn, zou ik eerst betalen en dan proberen bij het bedrijf het geld terug te halen, helemaal als ze beloofd hebben dat ze het gratis zouden verzenden. Je hebt natuurlijk niets zwart op wit, weet je nog wel met wie je gesproken hebt?

Volgens mij gaat het de TS er niet om dat ze haar geld terug wil maar dat ze de juiste maat wil hebben en dat ze niet nog een keer verzend kosten hoeft te betalen omdat ze deze al betaald heeft voor het te grote hoofdstel dat ze nu retour heeft gezonden, als ik het goed begrijp in ieder geval Pling

Toch denk ik inderdaad dat je je niet echt zorgen hoeft te maken omdat je geen bonnetje hebt gekregen. Als iets onder rembours is verzonden moet je zowieso eerst betalen voordat je het pakketje mag houden dus ik denk dat het wel goed komt hoor.

Hoop in ieder geval dat je snel de juiste maat binnenkrijgt. Heb je wel in je briefje erbij vermeldt dat ze het nieuwe hoofdstel op hun kosten moeten verzenden? Mocht je dit niet hebben gedaan kun je er altijd voor de zekerheid nog even een mailtje of faxje aan wagen.

Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:11

Mummie schreef:
Volgens mij gaat het de TS er niet om dat ze haar geld terug wil maar dat ze de juiste maat wil hebben en dat ze niet nog een keer verzend kosten hoeft te betalen omdat ze deze al betaald heeft voor het te grote hoofdstel dat ze nu retour heeft gezonden, als ik het goed begrijp in ieder geval Pling

Verzenden naar Antwoordnummers is altijd gratis, dus waarom heeft ze betaald om het weer terug te sturen? En als ze het vervangende hoofdstel onder rembours krijgt teruggestuurd, kan ze twee dingen doen:

Weigeren het te accepteren: waarna het terug gaat naar de afzender, die het dan nog een keer gaat versturen maar dan op kosten van de afzender. Heel omslachtig, dubbel werk, heel vervelend voor BEIDE partijen.

Het pakket accepteren, betalen, en daarna in de telefoon klimmen om het bedrag wat je moest betalen om het hoofdstel in de correcte maat er in handen te mogen houden weer terug te vragen. Voor beide partijen minder omslachtig...toch?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 15:17

Nee klopt, ik wil gewoon het hoofdstel,
Bij het bedrijf kan je kiezen, of je betaalt vooraf met je credit card, die heb ik niet dus dat valt al af, of je laat verzenden onder rembours, dan betaal je alles in één keer aan de postbode (dus ook het product zelf) dat laatste heb ik dus gedaan.
Ik heb het hoofdstel (prijs incl. verzenden) aan de postbode betaald, maar geen bon gekregen.
Pakketje opengemaakt, bleek de verkeerde maat te zijn, en toen heb ik gebeld en het gratis terug gestuurd.
Ik ben dus alleen bang dat het bedrijf het nogmaals onder rembours verzonden heeft, en dat ik dan dus voor de 2e keer de volle mep moet betalen. Aangzien ik niet kan bewijzen dat ik het hoofdstel betaald heb. Als dat zo blijkt te zijn weet ik niet wat ik moet doen.
Als ik het dan aan de postbode mee terug geef heb ik dus én geen hoofdstel én ben ik flink wat geld achteruit en moet ik dat geld nog terug zien te krijgen,
als ik het aan neem zal ik waarschijnlijk eerst aan de postbode moeten betalen (ik neem niet aan dat ik het pakket aan mag nemen als ik weiger te betalen)

Meerder vragen in één dus.
Laatst bijgewerkt door ladymagic op 28-02-07 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:39

Ik ben dus alleen bang dat het bedrijf het nogmaals onder rembours verzonden heeft, en dat ik dan dus voor de 2e keer de volle mep moet betalen. Aangzien ik niet kan bewijzen dat ik het hoofdstel betaald heb.

Dat bedoelde ik dus Knipoog
Ik neem aan dat je niet 2 keer verzendkosten hoeft te betalen voor 1 pakket.
Wat ik al zei, ik zou er voor de zekerheid nog even een mailtje aan wagen dat ze deze keer de verzendkosten voor hun kosten nemen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:52

Ik zou niet mailen maar bellen....

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:55

Volgens mij heeft TS dat al gedaan maar dan heb je niet echt bewijs. Ik denk dat een mailtje en dan een bevestiging vragen beter is als bewijs

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 22:08

Bedankt voor jullie reactie!
Gelukkig, is alles opgelost.
Ik heb het paketje gewoon gehad zonder extra te betalen.
Druk gemaakt om niks dus, toch fijn dat jullie reageerden!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:13

mag ik misschien even weten welke ruitersportzaak dat was?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 00:57

Fijn dat het toch goed is afgelopen, en petje af voor de ruitersportzaak.

Ondanks dat het misschien reclame is, wil ik de naam van het bedrijf ook wel weten. Mag desnoods via PB.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 22:43

Ik had express zelf niet de naam genoemd en het ook in een PB verstuurd naar belangstellende.
Vind het wel vervelend dat de naam nu alsnog genoemd wordt aangezien het mij absoluut niet om het bedrijf ging, zij hebben dan wel de verkeerde maat gestuurd maar ik heb zelf geen bonnetje ed gevraagd en dat was dus mijn fout.
Het bedrijf heeft het heel netjes afgehandeld en ik vind het vervelend dat mensen dit nou verkeerd op kunnen gaan vatten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:53

Berichten met naam verwijderd, dat is inderdaad niet de bedoeling Lachen

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 11:59

Bedankt Haha!