Trailer met of zonder raampjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daf

Trailer met of zonder raampjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 14:34

Hoi,

ik ben aan het rond kijken voor een trailer en nou wordt er in Ermelo een erg betaalbaren trailer aangeboden (http://dieren.marktplaats.nl/paarden-tr ... ailer.html). Het is idd een oudje en ik ben wel zeker zo verstandig om naar de condities van de trailer te kijken en mijn vriend is ook erg handig, dus dat komt wel goed.

Mijn vraag is alleen het volgende: er zitten geen raampjes voorin de trailer. Nou zie je dat wel vaker bij oudere trailers en ik wil graag weten of dat kwaad kan. Op de foto's is te zien dat er bovenin wel een soort van raampje zit, dus dat is wel okee voor evt lichtinval. Nu kan ik mij voorstellen dat bv pony's ook niets aan die raampjes hebben, omdat ze te klein zijn, maar ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.......

Daf

Re: Trailer met of zonder raampjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:28

Niemand die mij van tips kan voorzien??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:30

Je topic staat er net twee uur, misschien helpt het als je wat geduld hebt? Lachen

(Omhoogschoppen is overigens ook niet toegestaan.)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:31

ja het is wel donkerder in de trailer. en al je vriend erg handig is kan je los raampjes kopen en er zelf inzetten. ik heb ook een trailer(heb een nieuwe) en mijn paard maakt erg veel gebruik van het raampje maar mn pony kan er ook niet doorheen kijken maar merk er niet veel van ja ze kunnen zich mischien meer vervelen. veel succes ermee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:45

kijk héél erg goed naar de conditie van deze trailer, op de foto te zien is het hout aan het 'bubbelen' wat betekend dat er vocht in het hout zit.... je hebt dus kans dat je al het hout moet gaan vervangen en dat kan leuk in de papieren lopen.

Je kunt inderdaad zelf raampjes maken maar ook het dakraampje vervangen waardoor er meer licht in de trailer komt. In theorie zijn raampjes niet noodzakelijk, sommige paarden zijn zelfs bang voor het voorbijrazende verkeer wat ze door de raampjes zien, tis maar net wat voor paard je hebt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:48

Waar ga jij liever in, een kleine ruimte die licht is of een kleine donkere ruimte?

Zelf maak ik gebruik van een lichte anderhalf paards trailer, er nog geen paard geweest dat niet die trailer in wilde. Terwijl ik mensen ken met van binnen donkere trailers waar de paarden altijd moeilijk inlopen..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:05

Voor mij persoonlijk zou een trailer zonder raampjes geen optie zijn.

Mijn Atec trailer heeft erg grote ramen en ik zie mijn paard er erg dankbaar gebruik van maken. Ik vind de raamjes ook nog eens erg fijn als extra ventilatie. Daarbij zou een trailer zonder zijraampjes wel erg donker worden.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:56

Ik heb ook een oude trailer waar geen ramen in zaten. Dat maakte op zich niet zoveel uit, zo donker was het niet en hij had er verder geen last van maar ik vond een raam toch wel leuk voor mijn paard. Vorige zomer heb ik er 1 in laten zetten aan de voorkant zodat hij onderweg ook lekker naar buiten kan kijken. Het kostte maar 65 euro dus dat viel reuze mee en het is erg mooi gedaan, ook met tralies ervoor.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 22:57

Thanx voor jullie berichten en ik ben er over uit, het word niet de trailer die ik in de link heb gezet. Inderdaad zie je dat de verf ook al bladert, dus kan op slechte plekken is groot en denk toch dat ik voor een trailer met raampjes ga. Ze is gewend aan een trailer en idd met raampjes, al is het maar voor het licht. Nu nog op zoek naar een betaalbare....