Ik weet niet of je paard het aan kan, ik denk dat hij er wel aan kan wennen. Ik ben zelf ook in het Caribisch gebied geweest en ik heb ruim 2 weken nodig gehad om een beetje te wennen aan de luchtvochtigheid daar. Wanneer wij in de zomer denken dat het hier benauwd is (als het na een paar warme dagen gaat onweren) dan is de vochtigheidsgraad hier 40%, in het Caribisch gebied is die standaard al 70%! In het regenseizoen is na een tropische bui de luchtvochtigheid zelfs 80 tot 90&. In het begin is dat echt geen pretje. Ik kan me voorstellen dat het voor je paard ook echt niet mee zal vallen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik denk dat het wel een behoorlijke tijd kan duren voor hij gewend is.
Denk ook aan quarantaine, ook voor als je weer naar Nederland terug gaat. En kun je op Curacao wel een beetje paardrijden? Wat wil je daar met je paard gaan doen? Buitenrijden? Of zijn daar ook rijgelegenheden voor dressuur en springen?
Ik probeer je er niet van af te praten of zo, zo'n aanbieding is juist een hele leuke kans, maar zoek zulke dingen van te voren goed uit.
Wat voor werk kan je vriend daar gaan doen?