Mijn pony schrikt steeds bij 1 punt wat kan ik daar tegen do

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Demi007

Mijn pony schrikt steeds bij 1 punt wat kan ik daar tegen do

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 08:49

Mijn pony schrikt steeds bij 1 punt wat kan ik daar tegen doen Verdrietig

Spooky HVJ
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-07 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Fleur_Laura

Re: SCHRIKKEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:02

gewoon steeds erlangs blijven rijden en er niet veel aandacht aan schenken want anders wordt het vanzelf mega-eng

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:52

Pony hard aan het werk zetten in de buurt van dat punt, en je er zachtjes naartoe tasten. Niet overdreven geruststellen, dat bevestigd zijn angst alleen maar.

En ga aan grondwerk doen, dat verstevigd jullie band en zorgt ervoor dat het paard meer vertrouwen in jouw krijgt...

Demi007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 11:38

okey bedankt Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:40

Zorg dat de pony z'n aandacht bij jou heeft op 't moment dat je langs het schrikpunt gaat. Lachen Als hij op jou loopt te letten, heeft hij minder oog voor hetgeen waarvan hij steeds schrikt.
Als hij er langs is, uitbundig belonen. Lachen

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:44

Vooral niet denken dat dát het enge punt is. Hoe meer jij erop let hoe meer hij er van zal schrikken.

Vraag de aandacht op, en zorg dat je in contole bent. Ga zijn gedracht niet bevestigen.

En idd grondwerk zorgt voor een betere band, dat kan nooit kwaad in dit soort situaties !

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:30

afstappen, met de teugels naar dat punt lopen en hem/haar geruststellen als hij het goed doet hem belonen

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:24

Is je pony bang? laat hem er dan eens naar kijken en werk aan het vertrouwen tussen jullie.

Is je pony niet bang maar probeert hij gewoon 'onder het werk uit te komen'; doe dan gewoon alsof er geen punt bestaat, doe net alsof je paard opeens raar begint te doen, dat zou je niet zomaar accepteren (neem ik aan), dus bij dat punt ook niet meer.
Gewoon doorrijden Knipoog

Succes!

Sandraluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:08

wat ik altijd doe met mijn bijna 4 jarige pony is
als ze iets eng vindt je binneteugel iets hoger houden(niet trekken) want dan kan ze niet over haar binnen schouder weg rennen en na 2 rondjes het het meestal over.

suc6

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:40

Fleur_Laura schreef:
gewoon steeds erlangs blijven rijden en er niet veel aandacht aan schenken want anders wordt het vanzelf mega-eng

mee eens Knipoog

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:15

Op het punt waar je pony steeds schrikt stelling naar binnen vragen zodat er geen aandacht naar gaat, na een tijdje moet het wel wennen. Anders kan je er een keer gewoon langslopen en je pony goed laten kijken zodat ze weet wat het is.

Jmc

Re: Mijn pony schrikt steeds bij 1 punt wat kan ik daar tegen do

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:33

Paard aan het werk zetten, zodat het de kans niet krijgt zich met iets anders bezig te houden.

Ik weet niet waar hij steeds zo van schrikt?
Misschien kun je het (schrik-)punt eens van een andere kant benaderen, zodat het er al heel anders uitziet?

Ik heb maandenlang een paard voor iemand gereden, die schrok van een boom als ik de bocht om kwam. Toen hebben we deze boom dus van de andere kant benaderd en was het al veel minder eng!

Belangrijk is wel dat je je paard beloond, zodat hij of zij bevestiging krijgt en weet dat alles oké is zodat je paard niet neer hoeft te schrikken!

Veel succes!

Pasoagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:39

Demi007 schreef:
Mijn pony schrikt steeds bij 1 punt wat kan ik daar tegen doen Verdrietig

Spooky HVJ

blijven proberen, steeds naar dat punt toegaan, en/of daar een tijd stilstaan, tenminste, dat zou ik doen...

Butterfly01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:08

Je kan best een stelling weg van het voorwerp waar ze bang van is nemen en ze zal na een paar keer zo voorbij lopen omdat ze het dan niet zo kan zien. En terwijl je dat doet praat je tegen je pony zodat ze met andere dingen bezig is en nie zo focust op dat enge ding.

succes!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:02

Doorzettingsvermogen! Haha! mijn bijrijdpaardje (rara waarom) doet dit al 3 jaar, elke dag in dezefde hoek Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:27

Wat doe je als ie schrikt? Geef je hem op z'n donder? Dan is de kans groot dat hij niet meer bang is voor waar hij in eerse instantie bang voor was, maar dan ziet hij die plaats als een plaats waar hij steeds op z'n donder krijgt en daar schiet je niks mee op.

Is hij echt bang, laat hem dan een keer stilstaan en kijken, beloon dan goed als hij er relaxt bij staat er rij weer verder. De volgende keer dat je er langs rijdt schenk je er geen aandacht meer aan.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:28

Je kan er ook gewoon eens afstappen, en je pony naar dat punt toe geleiden Tong uitsteken En even laten rondsnuffen enzo Tong uitsteken

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:10

je moet je paard goed aan het werk zetten dan heeft hij meer aandacht voor jou dan voor dat enge punt. je kan ook even iemand anders vragen die even met haar pony vaak langs dat punt wil rijden. want als er een pony altijd ergens van schrikt dan schrikken de andere ook. dus als er een gewoon langs loopt doen de andere dat meestal ook. het zijn kudde dieren dus dat kan ook wel helpen.

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:49

Er gewoon langs blijven rijden en doen alsof er niets aan de hand is. ook niet te veel druk op hem zetten. Dan gooit hij zijn kop er maar uit! Maar een paard is een vluchtdier, dus als hij weet dat hij weg kan dan loopt hij er sowieso makkelijker langs dan als je hem hardstikke aan je binnenbeen gaat zetten. Want dan gaat hij het alleen maar enger vinden

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:19

Inderdaad zorgen dat hij meer met jou bezig is dan met het 'enge' iets!
Is het ergens in een hoek? Of langs de rand? Of totaal niet in de bak? Want als het in de bak is dan kun je het beste een volte bijvoorbeeld maken eerst ver van het punt vandaan. De volte steeds groter maken naar de enge punt toe. Als hij weer wilt vluchten, even op die grote van de volte rijden. Als het weer goed gaat maak je het weer groter!
Zo heb ik dat eerst ook gedaan en dat ging goed! Dan is je paard ondertussen ook aan het werk..! Bloos

Veel succes! -x-

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:57

Naar voren rijden, en er elke keer langs rijden.
Figuren rijden. En hard aan het werk!
Vaak in die hoek rijden. Mijn verzorgpaard heeft het ook.
En dat wordt steeds minder hierdoor.

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:12

Zelf niet op dat punt letten.
Er gewoon langs rijden niet naar kijken, want ongemerkt voelt je pony dat toch.
En pas als hij er echt langs is geweest belonen.
En zorgen dat hij op jou let.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:46

Cassidy schreef:
Pony hard aan het werk zetten in de buurt van dat punt, en je er zachtjes naartoe tasten. Niet overdreven geruststellen, dat bevestigd zijn angst alleen maar.

En ga aan grondwerk doen, dat verstevigd jullie band en zorgt ervoor dat het paard meer vertrouwen in jouw krijgt...

Ja mee eens