lange chaps; Hoe, wat en waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_mrie_

lange chaps; Hoe, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 18:14

Ik zit er over te denken om lange chaps te kopen, van die western dingen zeg maar..

Nu heb ik al gezien dat ze zijn in neopreen, leer en *naam kwijt* nog iets Clown
Neopreen lijkt me voor van de zomer erg warm dus dit valt eigenlijk al af..

Nu weet ik er verder eigenlijk niks vanaf dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik wil ze vooral aanschaffen zodat ik mezelfs straks niet meer elke keer in een rijbroek en\of mini-chaps hoef te hijsen, vooral als ik naar buiten ga. Ik heb verder leren laarzen en met slecht weer wil ik hier ook niet mee rijden. Dus ook voor in de regen wil ik de chaps hebben.. Kan dit? (Is dit logisch?) Vork

Verder wil ik dus in eerste instantie voor leren gaan, maar wat kosten deze? Wat zijn de goedkoopste en wat betaal je voor een stel redelijke (en verder hoef ik het denk ik niet te weten, heb ze iig al voor heel veel geld gezien Nagelbijten / Gniffelen )?

Misschien nog ideeen waar ik ze zou kunnen kopen? Liever in een winkel dan via internet denk ik, zodat ik ze kan passen als het erop aan komt..

Zijn er misschien mensen die juist voor de neopreen gegaan zijn, en waarom?

Ik wil ALLES weten! Echt Knipoog
Alvast bedankt!

Amrah

Re: lange chaps; Hoe, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:17

Heeeyy
Ik heb leren chaps van Ariat de chaps waren 100/120 euro nieuw en de schoentjes waren 100 ik vind het hele fijne chaps ...ik zal wel efe een foto op zoeken...
ik denk alleen dat als je geen rijbroek aanwilt dat het niet helemaal past... gezien de mijne mee neigen naar het dressuur model

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 18:19

Ben erg beniewd naar een foto! En er horen dus ook echt aparte schoenen bij deze?

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:21

Ik heb ook lange chaps en ze bevallen mij super.
Lekker warm alleen rot dingen om aan te doen.
ik heb ze 2 de hands gekocht en ze zijn van leer.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:25

Ik gebruik zelf lange chaps van wax. Ideaal, regen, wind, kou, niets komt er door heen. Verder een lange waxjas en geen regenbui die ons tegenhoudt!
Ik gebruik ze over mijn rijbroek, maar ook over mijn spijkerbroek heen. Bij mijn rijbroek zitten ze ietsjes losser, maar zo heb ik ze bewust gekocht, zodat ze ook over een spijkerbroek heen kunnen.
Ook in ze zomer gebruik ik ze, wel iets klef maar wel uit te houden. Beter dan Neopreen in elk geval lijkt me, al kan ik niet vergelijken.

En met aandoen heb ik geen moeite, gaat gewoon net als minichaps, met een rits aan de zijkant en om je middel zit net als een broekriem. Maar misschien is dat anders met leren chaps.

Ik heb ze destijds (al 8 jaar geleden) in Engeland op een hondenshow gekocht, maar in Nederland zullen ze ook wel te koop zijn denk ik.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:05

drowning schreef:
Ben erg beniewd naar een foto! En er horen dus ook echt aparte schoenen bij deze?

Ja gewoon van die jophurs (ook van ariat), ik heb ze met rits.

Je kan het niet heel duidelijk zien maar zo heb je toch een indruk... ik kan eventueel als je het wil nog wel een foto maken van ze. als je dat wilt moet je maar effe een pb sturen:)

Afbeelding

Plinge 5x rijden moesten ze nog echt naar mijn been vormen maar nu wil ik niet meer anders:p

xx

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:08

Zoals je misschien kan lezen in mijn bericht zoek ik "lange chaps, van die western dingen zeg maar"

Clown

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:10

Ik heb die neoprene, en die zijn heeel lekker als het koud is (Daarom heb ik ze ook gekocht) zonders rij ik dan wel gewoon met m'n laarzen of minichaps

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:07

bedankt voor de reacties.. Nog meer mensen? Lachen

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:42

Ik heb ze ook van gewaxt katoen, destijds voor € 35 - 40 gekocht bij landamaerishop.nl. Zijn goed bestand tegen regen en wind, daar heb ik ze voor gekocht. Maar dat waxspul geeft altijd een beetje af op je gewone kleren.
Ik zie die wax-katoenen niet meer op de site staan, wel de neoprene en die zijn daar € 65.

Maar om op een warme zomerdag met lange chaps te gaan rijden over je gewone broek? Zou ik er toch de voorkeur aangeven om een rustig plekje op te zoeken om even een rijbroek aan te trekken.