hallo allemaal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vonderhof

hallo allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:12

hallo

ik zal me eerst even voorstellen .
ik ben ilona en ik heb een fries hengstje van bijna 2 jaar.
hij heeft altijd thuis op de wei gestaan en is echt super braaf.
echt een knuffel beertje.

twee weken terug is hij erg ziek geworden, hij had een flinke darminfectie en is daardoor ook heel veel kilotjes kwijtgeraakt en heeft onder continu begeleiding van de veearts gestaan.
gelukkig is hij er goed doorheen gekomen.
tijdens de behandeling hebben we hem op de manege gezet.
zodat we hem dan beter in de gaten konden houden.
maar oke nu staat hij dus op stal wat hij nog nooit meegemaakt had,toen hij echt ziek was was dat ook makkelijk te doen,
aar meneer begint nu echt op krachten te komen, gelukkig.
en nu komt dus ook de grote vraag.
ik ben echt blij dat er meer energie in hem komt.
maar ik kan niet meer fatsoenlijk met hem wandelen buiten want hij steigert en bokt zo lngs me af wat hij dus nooit gedaan heeft.
ik kan het dan ook allemaal heel goed begrijpen omdat hij energie te over heeft en zich eindelijk weer goed begint te voelen, maar aan de andere kant is het toch een beetje gevaarlijk.
hoe zouden jullie er mee omgaan?
zo snel als ik binnen met hem ben loopt hij weer als een mal schaapje achter me aan.
en in de kleine bak waar ik drie keer per dag met hem in ga loopt hij ook als een schaapje achrer me aan.
en daar loopt hij nog geeneens van me vandaan.
verder is hij echt super braaf.

hoe zouden jullie hiermee omgaan?

groetjes ilona en diablo

EnelyaT

Re: hallo allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:00

Hoi,

Ik zou als hij helemaal terug de oude is, weer lekker terug in de wei doen, dat is voor hem natuurlijk ook fijner (en voor jou veiliger Knipoog )
Verder, kun je hem niet in de kleine bak losgooien? Misschien met een ander paard erbij (weet natuurlijk niet hoe hij daarbij is, of dat mogelijk is)? Dat hij dán zijn energie eruit gooit, en niet naast jou langs de weg?
Succes ermee!

vonderhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:51

ja hij gaat zowiso terug de wei op als hij helemaal in orde is.
maar die tijd zal ik toch moeten overbruggen.
dat is ook wat ik bedoel.
hij is zo ook super braaf en in de kleine bak gaat hij echt drie keer per dag,maar daar knuffelt hij alleen hihihi
en zo snel als ik naar buiten ga begint hij met dat spelletje is ook helemaal niet gemeen bedoeld van hem, is gewoon speelsgheid maar dat ik dus ook wat ik probeer te zeggen speels voor hem ken gevaarlijk zijn voor mij.
maar als het morgen goed weer is ken die ook op de buitenbak dan kan hij zich daar lekker uitleven.
en als hij gezond verklaart is gaat hij natuurlijk lekker terug de wei op waar hij zich rustig verder ken ontwikkelen
maa. p,s bedankt voor je antwoord

groetjes ilona

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:48

flink losgooien! dan kan ie bokken en rennen wat ie wil maar bij het wandelen houd ie er wel mee op

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:33

Anders dan probeer je hem eventueel met een touw ofzo wat 'op te jagen'.. Zodat hij niet heel de tijd bij jou staat, maar zijn tijd benuttigd met rennen en bokken en gek doen Knipoog
In ieder geval succes en beterschap met je paardje!!