Hij bijt echter overal en altijd. Hij is nu 3 en nog volop aan het wisselen, dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, maar hij moet wel weten dat bijten niet kan.
Ik verdrijf hem momenteel uit mijn ruimte, geef hem een tik als hij toch hapt (raak of niet) en waarschuw hem als hij het wil proberen. De waarschuwing weet hij inmiddels dondersgoed, maar even later grijpt hij zijn kans en doet het toch. Het lijkt wel een soort spelletje. Ik zit ook allang niet meer op mijn knieen erbij, maar maak me juist groot, als hij weer wil toehappen.
Nu reed ik gisteren in de weide waar hij ook staat (de andere is bewerkt) en loopt hij bij mijn fjord te etteren en te klieren. vervolgens hapt hij in mijn kuit. Ik had hem wel een tik met de zweep willen verkopen, maar dat zou ten koste gaan van het rijden en heb ik dus ook niet gedaan.
Hij eist constant je aandacht op op een negatieve manier. Hij krijgt die aandacht dan door een tik, maar negeren zie ik niet zo zitten
Hij is volgens mij gruwelijk verwend geweest, zodra je met een snoepje aankomt is er niks aan de hand. Dat gebeurt nu dus alleen maar als hij echt iets goed gedaan heeft.
Wat kan ik hier nog meer aan doen?