Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mienetje schreef:Dat vind ik eigenlijk ook best raar, dat er 1/2 punten bij opgedaan word, om toch wel aan die wp te komen.. Als ik met mijn moeder mee ga te schrijven, en er is iemand die op 179 uitkomt, dan gaat ze altijd even kijken of ze de proef wp waardig vond of niet, zoniet maakt ze er 178 van, zowel maakt ze er 180 van..
Mies7 schreef:mienetje schreef:Dat vind ik eigenlijk ook best raar, dat er 1/2 punten bij opgedaan word, om toch wel aan die wp te komen.. Als ik met mijn moeder mee ga te schrijven, en er is iemand die op 179 uitkomt, dan gaat ze altijd even kijken of ze de proef wp waardig vond of niet, zoniet maakt ze er 178 van, zowel maakt ze er 180 van..
Tja het eerstgenoemde voorbeeld van de TS vind ik raar, maar wat jij beschrijft is ook raar!
Ik jureer ook, tja en als zo'n combinatie op 179 punten komt dan laat ik dat staan.
Je kunt toch niet in je beoordeling gaan zitten kliederen...? Je hebt gewoon een winstpunt gereden bij 180 of hoger en als je daar onder zit dan mankeert er nog het 1 en ander aan de proef.
Als een combi op 180 komt ga je dat toch als jury ook niet veranderen omdat je het toch geen wp waard vond??? Vind dat echt niet kunnen...
Elzepelze schreef:Toch gebeurd dat vaak genoeg hoor..
Mies7 schreef:mienetje schreef:Dat vind ik eigenlijk ook best raar, dat er 1/2 punten bij opgedaan word, om toch wel aan die wp te komen.. Als ik met mijn moeder mee ga te schrijven, en er is iemand die op 179 uitkomt, dan gaat ze altijd even kijken of ze de proef wp waardig vond of niet, zoniet maakt ze er 178 van, zowel maakt ze er 180 van..
Tja het eerstgenoemde voorbeeld van de TS vind ik raar, maar wat jij beschrijft is ook raar!
Ik jureer ook, tja en als zo'n combinatie op 179 punten komt dan laat ik dat staan.
Je kunt toch niet in je beoordeling gaan zitten kliederen...? Je hebt gewoon een winstpunt gereden bij 180 of hoger en als je daar onder zit dan mankeert er nog het 1 en ander aan de proef.
Als een combi op 180 komt ga je dat toch als jury ook niet veranderen omdat je het toch geen wp waard vond??? Vind dat echt niet kunnen...
mienetje schreef:Dat zeg ik niet.. Mijn moeder doet dat alleen bij de 179.. Dan moet ik altijd ondertussen even tellen, zodat ze het een beetje kan toepassen op de laatste onderdelen, dat ze geen 179 krijgen. We gaan er nooit in om krassen!!
Casca schreef:mienetje schreef:Dat zeg ik niet.. Mijn moeder doet dat alleen bij de 179.. Dan moet ik altijd ondertussen even tellen, zodat ze het een beetje kan toepassen op de laatste onderdelen, dat ze geen 179 krijgen. We gaan er nooit in om krassen!!
mag ik jouw moeder als jury?? ik had laatst wedstrijd, 2 proeven, beide proeven 179 PUNTEN!! hoeveel pech kun je hebben![]()
)
En "mijn" jury (henk nogwat) legde alles uit. Wat hij wilde zien, wat hij miste, waarom het wel goed was. En ook over het algemeen plaatje. Echt super handig! Wat wel geinig was dat de muziek voor een kuur verderop aanging en het paardje bij ons op de muziek ging "mee dansen", vond tie echt geweldig. De ruiter tijdens de proef niet
Ook dat tie over allerlei afstammelingen vertelde was leuk. Casca schreef:ik vind dat dus ook erg flauw, 1 puntje erbij doen op 1 van de 30 onderdelen, dat moet toch kunnen??!??!
(of mn paardje dat ook doet is een ander verhaal...) miamivice schreef:sunny_love : Je mag nooit op de verzorging een winstpunt halen.
Alanta schreef:miamivice schreef:sunny_love : Je mag nooit op de verzorging een winstpunt halen.
Dat is dus onzin, het punt voor de verzorging is gewoon één van de 30 onderdelen en moet ook gwoon meegenomen in de beoordeling, hier is op de bijscholing nog aandacht aan besteedt!
We hadden een voorbeeld: er is een jury (noem geen namen) die iedereen standaard een 6 geeft op verzorging, op mijn vraag waarom hij dat deed (mijn nichtje reed mee op een supermooie haflinger, nix op aan te merken) antwoorde hij dat hij niet wil dat deelnemers door een hoog cijfer op verzorging een winstpunt krijgen!! Dit mag dus niet !!
Alanta schreef:miamivice schreef:sunny_love : Je mag nooit op de verzorging een winstpunt halen.
Dat is dus onzin, het punt voor de verzorging is gewoon één van de 30 onderdelen en moet ook gwoon meegenomen in de beoordeling, hier is op de bijscholing nog aandacht aan besteedt!
We hadden een voorbeeld: er is een jury (noem geen namen) die iedereen standaard een 6 geeft op verzorging, op mijn vraag waarom hij dat deed (mijn nichtje reed mee op een supermooie haflinger, nix op aan te merken) antwoorde hij dat hij niet wil dat deelnemers door een hoog cijfer op verzorging een winstpunt krijgen!! Dit mag dus niet !!