Welke beschermers op de trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Welke beschermers op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:18

Welke beschermers op de trailer hebben jullie
1- transport beschermers hoog of laag
2- bandages met dikke onderlappen er onder.
3 peesbeschermes
4- springschoenen met ...???
5- Heel wat anders.

Ik ben aan het rond kijken wat ik op de trailer voor beschermers wil gebruiken.

ik ben benieuwd .....

groetjes

Urielle

Re: Welke beschermers op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:22

Ik gebruik heel graag dikke onderlappen (van die Amerikaanse) met bandages en springschoenen. Mijn jonkie gaat met hoge BR-beschermers en springschoenen op de trailer omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben hoe hij is op vreemd terrein, hoewel dat tot dusver enorm goed meeviel Haha!

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:25

ik zou als k u was bandages met dikke onderlappen gebruiken als ik mijn pony vervoer met tussenschot in onze twee pards trailer dan gebruik ik dit ook want een gewoone beschermer trekt ze uit en als je dit merkt ben je tog al 60 euro aan beschermers kwijt als je een beetje u bandages aan doen technisch bekijkt dan heb je er vier aan in 10 minuten dus gaan met die banaan

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:13

Mijne heeft op de heenweg bandages met onderlappen en daarover heen transportbeschermers van Eskadron en op de terugweg alleen transportbeschermers Vork

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:30

Heel wat anders. Helemaal niks, namelijk.
Alle spannende verhalen ten spijt heb ik meer ongelukken dan zinvolle bescherming gezien van die zooi. Bovendien is de rust van het paard op de trailer voor een niet onbelangrijk deel afhankelijk van de rijkunst van de chauffeur. Maar goed, aangezien half NL niet eens met een auto kan rijden, laat staan met paarden erachter..............

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:33

ik heb het nooit zo op transportbescherming... vind het maar ondingen.
Bij Uris moet ik helaas wel, die krijgt het voor elkaar om bij bijna elk ritje met de vrachtwagen haar benen kapot te hebben ondanks er echt rustig wordt gereden.
Eerst gebruikte ik daarvoor dikke onderlappen met bandages, die zakken iig niet af. maar bij een paard met 4 losse benen als ze wat zenuwachtig wordt is het niet echt veilig om die om te leggen.
Ik heb nu hoge transportbeschermers met heeeeeeel veel klittebandjes zodat ik ze echt goed vast kan maken. heb ze aardig krap gekocht zodat ze dus niet kunnen afzakken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:02

Vjesta heeft hoge transport beschermers voor en achter, en haar staart gebandageerd (tegen het schuren).
M'n verzorgpaard had halve, en omdat die niet over de kroonrand vielen zaten daar vaak nog springschoenen onder voor.

Wij rijden rustig, maar je weet nooit wat er mis kan gaan, en ik vind het een prettig idee dat ze iig haar benen beschermd heeft als ze ergends tegenaan stoot.

Overgends loopt ze er ook ontzettend makkelijk op, bijna uit zichzelf, dus ik hoef niet bang te zijn voor naast de klep stappen ofzo.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:47

ik gebruik hoge transportbeschermers

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 08:45

Joery krijgt meestal helemaal niks om. Als we rustig rijden staat hij zo stil dat je amper merkt dat hij in de trailer staat. Ik heb het idee dat ik hem eerder in beweging belemmer met transport beschermers.
Bij een onrustiger paard is het natuurlijk een ander verhaal.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 11:25

wij rijden rustig. Maar ik vind het een fijn idee dat ze wat om haar benen heeft. Zelf zit ik te denken aan van die dikke onderlappen met bandages. lijkt me wel fijn is het veel werk? Ze is een klein beetje onrustig soms. ze vind het wel spannend in de trailer.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:55

Hoge transport beschermers Ja

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:20

ik gebruik transportbeschermers. Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:37

Helemaal niets. Allemaal leuke omzet voor de ruitersportzaak, maar de beste bescherming voor je paard is een goede wagen (vrachtwagen of trailer met degelijke trekauto) èn een goede chauffeur.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:25

Ik gebruik altijd transportbeschermers, die beschermen niet alleen tijdens het rijden maar ook met in- en uitladen en daar heeft de chauffeur geen invloed op Knipoog .

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:34

Ik gebruik transsportbescherms ( volgens mij zijn ze van Global ) met daaronder springschoenen ( maar dat doe ik omdat hij welleens flink schraapt als hij ongeduldig is op de trailer ). Onderaan de transport beschermers zit ook een stuk leer, heel handig, als ze er een keer perongeluk opstaan scheurt het tenminste niet zo snel.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:43

integra123 schreef:
Ik gebruik altijd transportbeschermers, die beschermen niet alleen tijdens het rijden maar ook met in- en uitladen en daar heeft de chauffeur geen invloed op Knipoog .

Wat moet er beschermd worden bij het in- en uitladen? Daar ben je toch zelf bij om je paard over die klep te sturen?

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:07

Je bent er inderdaad zelf bij, maar die van mij stapt nog weleens naast de laadklep bij het uitladen en zonder transportbeschermers kan hij dan wel zijn benen beschadigen. Of je er dan bij bent of niet, een paard loopt niet altijd recht naar achteren. Het helpt natuurlijk wel als er nog iemand bij is die bij de laadklep gaat staan, maar ik laad mijn paard meestal alleen in en uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:15

Alleen springschoenen vóór. Hij wil met zijn voorvoeten nog wel eens op zijn kroonrand gaan staan, hoe rustig de chauffeur ook rijdt. Verder vind ik transportbeschermers al snel te warm, dus ik kies liever voor springschoenen dan voor transportbeschermers.

Soms heeft hij periodes dat hij wat klooit bij de klep, op die manier heeft hij wel eens een schaafwond opgelopen. In zulke periodes gebruik ik wel transportbescherming. Maar hij gaat nu alweer tijden braaf de wagen op, dus nu alleen springschoenen vóór.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:35

integra123 schreef:
Je bent er inderdaad zelf bij, maar die van mij stapt nog weleens naast de laadklep bij het uitladen en zonder transportbeschermers kan hij dan wel zijn benen beschadigen. Of je er dan bij bent of niet, een paard loopt niet altijd recht naar achteren. Het helpt natuurlijk wel als er nog iemand bij is die bij de laadklep gaat staan, maar ik laad mijn paard meestal alleen in en uit.

Sorry dat ik het zo cru zeg, maar dan sta je dus niet op te letten bij het uitladen. Als jij je paard achterwaards niet kunt sturen, moet je dat gaan oefenen, zodat je het daarna wel kunt. Eventueel werk je met een stevige dressuurzweep om aan de zijkant bij te tikken (moet je niet zo'n irritant zwiepding voor gebruiken).
Ook kun je je paard leren om er zelf uit te komen terwijl jij bij de klep staat om hem op te vangen. Tenslotte moet je ook eerst de stang weghalen voor het paard naar achteren kan, dus wat is simpeler dan het paard te leren zelf naar achteren te komen. Het kost even wat tijd om het te leren, maar daarna heb je er heel erg veel gemak van.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:22

Waratje schreef:
integra123 schreef:

Sorry dat ik het zo cru zeg, maar dan sta je dus niet op te letten bij het uitladen. Als jij je paard achterwaards niet kunt sturen, moet je dat gaan oefenen, zodat je het daarna wel kunt. Eventueel werk je met een stevige dressuurzweep om aan de zijkant bij te tikken (moet je niet zo'n irritant zwiepding voor gebruiken).
Ook kun je je paard leren om er zelf uit te komen terwijl jij bij de klep staat om hem op te vangen. Tenslotte moet je ook eerst de stang weghalen voor het paard naar achteren kan, dus wat is simpeler dan het paard te leren zelf naar achteren te komen. Het kost even wat tijd om het te leren, maar daarna heb je er heel erg veel gemak van.

Ik vind dit inderdaad erg cru gezegd, het gaat hier in dit topic over welke bescherming je op een trailer nodig hebt. Ik vind het dus belangrijk om transportbeschermers om te doen omdat deze beschermen tijdens het rijden en met in- en uitladen. Mijn paard stapt nog weleens naast de laadklep, maar dat wil toch niet zeggen dat je er maar gelijk met een zweep naast moet gaan staan? Daar maak je hem alleen maar bang mee en heeft totaal geen zin. Hij zal er de volgende keer of helemaal niet meer uit willen of alleen met een noodgang. Met rust en geduld oplossen lijkt mij een veel beter idee. Daarbij heb ik dus totaal geen problemen met in- en uitladen, ik doe alleen transportbeschermers om uit voorzorg, ter voorkoming van wondjes/ beschadigingen aan zijn benen. Ik laad hem al jaren alleen in en uit, menigeen zou er nog jaloers op zijn hoe makkelijk mijn paard dit doet. Dat hij dan af en toe naast de laadklep stapt, daar ga ik me echt niet druk om maken.

monique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:28

hoge transportbeschermers.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:39

integra123 schreef:
Ik vind dit inderdaad erg cru gezegd, het gaat hier in dit topic over welke bescherming je op een trailer nodig hebt.

Geheel on topic: de allerbelangrijkste bescherming voor je paard, in alle omstandigheden, is een menselijke begeleider die zijn/haar verstand gebruikt en dus weet waar hij/zij mee bezig is. Al die andere rommel is lapmiddel.

integra123 schreef:
Ik vind het dus belangrijk om transportbeschermers om te doen omdat deze beschermen tijdens het rijden en met in- en uitladen. Mijn paard stapt nog weleens naast de laadklep,

Ik blijf erbij, als je paard naast de laadklep stapt, let je niet op. Daarbij kan een paard dat MET bescherming om de benen naast de klep stapt heel onhandig blijven hangen met die "beschermers", met als resultaat dat je paard gaat stressen. Meestal niet gewenst.

integra123 schreef:
maar dat wil toch niet zeggen dat je er maar gelijk met een zweep naast moet gaan staan? Daar maak je hem alleen maar bang mee en heeft totaal geen zin.

Waarom zou een paard bang moeten zijn voor een zweep? In principe is die bedoelt als verlengstuk van je arm en ik neem aan dat de meeste paarden ook niet bang zijn voor een arm. Wat ik bedoel is de zweep gebruiken als een hele lange "vinger" die je vanaf een positie bij het hoofd van het paard kunt gebruiken om de romp te sturen. DAT is wat ik ook bedoel met een stevige zweep en niet zo'n zwiepding. Je moet er mee kunnen aantikken zoals je dat met je vinger zou doen.

integra123 schreef:
Hij zal er de volgende keer of helemaal niet meer uit willen of alleen met een noodgang. Met rust en geduld oplossen lijkt mij een veel beter idee. Daarbij heb ik dus totaal geen problemen met in- en uitladen, ik doe alleen transportbeschermers om uit voorzorg, ter voorkoming van wondjes/ beschadigingen aan zijn benen. Ik laad hem al jaren alleen in en uit, menigeen zou er nog jaloers op zijn hoe makkelijk mijn paard dit doet. Dat hij dan af en toe naast de laadklep stapt, daar ga ik me echt niet druk om maken.

Rust en geduld ben ik helemaal voorstander van, gekoppeld aan verstand van zaken. En ik wordt niet zo snel jaloers van het gemak waarmee anderen in- en uitladen Tong uitsteken Persoonlijk zou ik mezelf dus vreselijk voor de kop slaan als mijn paard naast de klep zou stappen, dan heb ik gefaald in correcte begeleiding van haar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:52

Een aantal hebben bij ons nooit transportbeschermers om, omdat die rustiger staan zonder. De andere met lage transportbeschermers. Zeker niet met hoge, ondingen zijn dat, ze kunnen er niet mee lopen en worden daar ook weer onrustig van.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:53

@waratje Ik begrijp niet helemaal wat hier de bedoeling van is , maar ik blijf bij mijn mening. Ik zou niet weten waar mijn paard aan zou moeten blijven hangen. De hendels schuif ik altijd onder de laadklep dus daar kan hij in ieder geval niet aan blijven hangen. Ik zie het niet als een 'falen' van mij als mijn paard naast de klep gaat staan en sla mezelf zeker niet voor m'n kop voor zoiets Tong uitsteken . Het gaat al jaren prima op de manier waarop ik het nu doe (met mijn verstand van zaken), als jij het anders doet: prima, moet je helemaal zelf weten. Ik begrijp niet helemaal waar jij je druk om maakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:58

ik doe peesjes Haha!

en eerlijk gezegd doe ik liever niks.

ik heb teveel ellende meegemaakt met afzakkende transportbeschermers.

de transport beschermers beschermen alleen bij het in en uit de wagen gaan. Op de wagen heeft het geen nut, behalve dat het dier niet kan vertappen omdat het op de afgezakte transportbeschermers staat...

en ik rij zo een 10.000 km per jaar met een paard achter de wagen