Maatwerk lerenrijlaarzen brede kuit, smalle voet!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Maatwerk lerenrijlaarzen brede kuit, smalle voet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 15:38

Ik wil graag rijlaarzen op maat laten maken heb nu lipica's maar door dat ik brede kuiten heb en een smale voet/enkel zit er een hele rare bocht in de schacht!
Nu moeten erbij mij ook ritsen in omdat ik ze anders niet meer uitkrijg doordat ik niet teveel druk op mn knie mag hebben en dit dan wel gebeurd als ik de laars zonder rits uit moet trekken!

Mijn vraag is dus wie heeft er maatwerk lerenrijlaarzen terwijl jezelf brede kuiten en smalle voeten heb, van welk merk en wat zijn de ervarringen daarmee qua model van de laars met rits erin?

djoeka

Re: Maatwerk lerenrijlaarzen brede kuit, smalle voet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:48

Mijn dochter heeft ook lipica's.
Zij heeft dikke kuiten en ook nog eens een hoge wreef. Gewone laarzen zijn voor haar niet te krijgen. We hebben lipica's met rits op maat laten maken en ze zitten haar heerlijk, knelt nergens.
Ik denk dat je aan de vorm van de laars niks kan veranderen omdat ze helemaal passend zijn.
Succes verder

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 15:52

Het gaat mij niet om de lipica's die wil ik sowieso eerst nog gebruiken straks als ik mijn paardje in moet gaan rijden, want ze zitten voor de rest lekker
Ben eigenlijk meer opzoek naar een dressuurlaars!

om een beeld tegeven van de bocht in mijn laars en die blijft zichtbaar als ik ze aan heb in dit gaat me nu storen!
http://im1.shutterfly.com/procserv/47b6 ... bN2bhm5YsV

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:16

hebben ze in principe ook gewoon bij lipica, kun je helemaal zelf aangeven wat voor laars, hoe hoog de boog, met of zonder rits etc etc etc

maar van huet (http://www.rijlaarzen.nl ) hoor ik ook veel goede dingen over

toevoeging, ik heb de foto bekeken
en ik neem aan dat je de lijn van de laars bedoelt, de achtekant zeg mara , de bocht van kuit, naar enkel , nar voet
ik ben bang dta je daar weinig aan zal kunnen gaan doen
of je moet aangeven dat je meer ruimte op de achterkant van je enkel wil , zodat het verloop wat minder heftig is en de laars er iets rechter uit zit

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 16:52

Ik heb gehoord dat je dit met lipica laarzen snel heb, ik vraag me af hoe dit bij ander merken is.

Het is met mijn eigen laars wel zo dat er nog ruimte tussen blijft zitten tussen mijn been en die bocht waardoor als ik hem aan heb je dit ook blijft zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:06

Wil je perse laarzen?
Het kan stukken goedkoper zijn om leren jodphurs (smalle voet is standaard te verkrijgen vaak) en op maat gemaakte leren chaps te kopen!

Ik heb daar goede ervaringen mee

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 17:09

Hypofocus schreef:
Wil je perse laarzen?
Het kan stukken goedkoper zijn om leren jodphurs (smalle voet is standaard te verkrijgen vaak) en op maat gemaakte leren chaps te kopen!

Ik heb daar goede ervaringen mee

Ik hou al mijn optie's nog even open, maar mijn 1ste voorkeur is toch laarzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:11

Kan ik me heel goed voorstellen. Veel mensen hebben een voorkeur naar laarzen. Ik in eerste instantie zekf ook Knipoog

Ik hoop dat je mooie laarzen kunt vinden!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 17:13

Hypofocus schreef:
Kan ik me heel goed voorstellen. Veel mensen hebben een voorkeur naar laarzen. Ik in eerste instantie zekf ook Knipoog

Ik hoop dat je mooie laarzen kunt vinden!

Ik heb de tijd over een jaar kan ik paas mn paardje inrijden en dat doe ik nog met mijn lipica's, maar in de tussen tijd toch kijken naar andere laarzen

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 13:52

Iemand anders nog tips, adviezen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:52

mail naar een paar fabrikanten
verkopers etc etc met jouw vraag, inclusief de foto van wat je bedoelt en leg het probleem aan hen voor ...
wie weet wat de verschillende makers je kunnen vertellen

ik ben bang dat je met vrij veel merken dit probleem blijft houden ....
ik snap dat je het niet mooi vind(ik heb hetzelfde probleem ongeveer )
maar ik denk dat je toch zou moeten gaan denken aan maatwerk laarzen zoals ze zijn zonder rits... en daar dan ene rits in aanvragen zonder die aansluitende lijn van kuit naar enkel naar voet...
zo blijft de laars rond de enkel ruimer zoals bij een laars zonder rits, maar j hebt wel die rits erin zitten
dit zou volgens mij mogelijk moeten zijn bij iedere maatwerk laars zolang je als basis die ritsloze laars houd die die aansluitende vorm van zichzelf niet heeft

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:06

draumpje schreef:
mail naar een paar fabrikanten
verkopers etc etc met jouw vraag, inclusief de foto van wat je bedoelt en leg het probleem aan hen voor ...
wie weet wat de verschillende makers je kunnen vertellen

ik ben bang dat je met vrij veel merken dit probleem blijft houden ....
ik snap dat je het niet mooi vind(ik heb hetzelfde probleem ongeveer )
maar ik denk dat je toch zou moeten gaan denken aan maatwerk laarzen zoals ze zijn zonder rits... en daar dan ene rits in aanvragen zonder die aansluitende lijn van kuit naar enkel naar voet...
zo blijft de laars rond de enkel ruimer zoals bij een laars zonder rits, maar j hebt wel die rits erin zitten
dit zou volgens mij mogelijk moeten zijn bij iedere maatwerk laars zolang je als basis die ritsloze laars houd die die aansluitende vorm van zichzelf niet heeft

Thanx ik ga ook eens vragen of het scheelt als je bv niet de rits helemaal tot beneden heb maar tot bv de enkel, heb ze nu helemaal naar beneden!

flOortje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:14

Ik heb toendertijd m'n alles laten meten aan m'n benen, kuitmaat enzovoort.. en daar heeft iemand toen een rijlaars bij gezocht..
Ze zitten nog steeds fantastisch en ben toen echt super geholpen bij hyporama.. ik heb Petri rijlaarzen en er is toch vast wel een laars voor jou? Er zijn geloof ik ook nog wel ergens mensen die rijlaarzen op maat maken.. er zijn vast meer mensen die problemen hebben met zoiets..
Succes!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:30

Ik denk dat je er toch wel een bocht in gaat houden met wat voor laars dan ook, anders krijg je van die brede enkels als ze het rechter moeten doen en dat lijkt me niet echt lekker zitten!
Misschien zit ik ook wel mis hoor, maar dit dacht ik eigenlijk!
succes in ieder geval Lachen