ponykamp leuke dingen om te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

ponykamp leuke dingen om te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 13:18

ik ben op zoek naar leuke originele dingen om te doen op een ponykamp..
Ik heb al wat dingen uit mijn eigen ervaringen en van ponykampen die ik al eerder heb begeleid!
maar wat vinden jullie nu echt heel leuk om te doen?
Barst maar los...

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: ponykamp leuke dingen om te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:33

ik ben ook ponykamp begeiling geweest,

Wat wij deden was voltige (echt geweldig op een fjord) spelletjes te paard, estafette, paarden voetbal enz. Wat wij ook deden was een penny dag... de hele dag paarden poetsen, zadels vetten, manen vlechten.. (pony's kregen roze strickjes is enzo..Lachen ) en verder... tja quiz spelletje over paarden weetjes.

Hoop dat je er iets mee kunt.

trickywonder

Re: ponykamp leuke dingen om te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:16

westernrijden, opzadelrace (erg leuk zet aan het eind van de bak het hoofdstel, zadel, chabrakje, singel, beugels laat de kinderen met de pony van voorin de bak naar achterin rennen, steeds 1 onderdeel meenemen en op je paard doen, terugrennen, wisselen van ruiter die rent weer voor een onderdeel enz enz. wie heeft zijn/haar paard het eerst opgezadeld?)
Vrijrijden vinden kinderen vaak ook erg fijn! (vooral als ze alleen les hebben bij een manege), springlesje, mennen, quiz, penny's lezen, paarden tekenen, touwhalster knopen, poetswedstrijd (met knotjes enz), nachtrit (denk wel om veiligheidshesjes e3n lichtjes) ochtendrit lekker vroeg ontbijten onderweg, dagtocht met picknick onderweg