PAS OP! voor oplichters op sites als marktplaats

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

PAS OP! voor oplichters op sites als marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 10:04

Eigelijk wilde ik m'n verhaal niet vertellen op Bokt, maarja eigelijk wil ik andere mensen waarschuwen..

Een maand of 2 geleden wilde ik graag priveles op m'n paard aan huis (hiervoor altijd op een manege gereden tot we verhuisde). Noujah aangezien ik niemand kende hier, heb ik op marktplaats iemand gezocht en reactie gekregen. Deze persoon is langs geweest en had een goede opleiding gedaan en had zelf ook een eigen paard. Les ging goed enzo.
Nu leek het me leuk eens bij het paard te gaan kijken van die persoon, bleek dat het paard ineens overleden was. Terwijl in een paar jaar tijd (zo werd vertelt) er al meerdere paarden dood gegaan waren bij die persoon. Vreemd?

Vanaf dat moment wil je natuurlijk alles weten. Dus gebeld naar deze persoon de werkgever... "sorry nooit van gehoord, die werkt hier niet!" Dus persoon werkt niet als instructeur.
Maarja als een ding niet klopt, dan ga je overal aan twijfelen natuurlijk. Toevallig ontmoette ik iemand die deze persoon (en vooral de slechte reputatie) kende, en mij kon vertellen dat deze persoon dus nooit een eigen paard heeft gehad en al die eigen paarden verzorg of bijrijdpaarden bleken te zijn.
Helemaal belachelijk natuurlijk, want ik heb zat foto's gezien van die 'eigen' paarden.

Ik ben nog iets vergeten te vertellen hoe het eigelijk allemaal uit kwam dat deze persoon de boel aan het oplichten is. Opeens zocht deze persoon een verzorger/bijrijder voor mijn paard, terwijl ik dat absoluut niet nodig heb. Weer lekker extra verdiensten voor deze persoon.

Dus ik wil iedereen deze wijze les mee geven:
Wanneer je een onbekende instructeur aan huis haalt, zorg dat je altijd een diploma of iets dergelijks te zien krijgt. En zorg dat ten alle tijden jij de baas blijft over je paard, dus zorg dat er niks gebeurt wat jij niet wilt.

Picassox

Re: PAS OP! voor oplichters op sites als marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:08

Bedankt voor de waarschuwing, gelukkig heb ik m'n instructrice via Bokt gevonden. Pas was er ook iemand op marktplaats die Ankypads aanbood. Hij had alle kleuren (zei hij) en alle modellen, alles helemaal nieuw. En voor €25,- werden ze naar je toe verzonden. Terwijl er helemaal niets aan oude modellen meer wordt aangeleverd.
Maar hier geloof ik geen fl*kker van. Jullie wel? Verward
Laatst bijgewerkt door Picassox op 23-02-07 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

afwasborstel

Dus zij ging voor jou een bijrijder zoeken waar zij voor betaald kreeg?
En jij wist hier niks van af?
Of begrijp ik het nu niet helemaal?

Jilletje

heeej dat is idd een l*llig verhaal!!! ik zou echt zooooo kwaad worden!!! naja goed dat je het toch hebt verteld!!!

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 10:10

superpluisje schreef:
Dus zij ging voor jou een bijrijder zoeken waar zij voor betaald kreeg?
En jij wist hier niks van af?
Of begrijp ik het nu niet helemaal?

ja, want les was verplicht bij die persoon.
En ik wist er inderdaad niks vanaf.

En ja tuurlijk ben/was ik ontzettend kwaad

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:12

Nou gelukkig ben je er achter gekomen in ieder geval.
Is er niet een stal of manege in de buurt waar je kan gaan lessen voortaan?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:13

Het is natuurlijk niet goed te praten dat iemand liegt, maar eerlijk gezegd vind ik het voor mijzelf belangrijker dat iemand goed les geeft, dan hoeveel eigen paarden hij of zij al gehad heeft.
Je merkt meestal snel genoeg of iemand je verder kan helpen of niet. Je kan toch een proefles afspreken ( lijkt me logisch ) en als het niet bevalt, dan bel je niet meer. Papiertje of geen papiertje, als iemand je maar kan helpen. Sommige goede instructeurs hebben nog nooit een eigen paard gehad, maar juist veel ervaring opgedaan op handels/sportstallen of ergens anders.
Van dat verhaal met die bijrijder snap ik helemaal geen hout eerlijk gezegd ( maar het is ook nog vroeg Bloos )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:14

Ik verplaats dit topic even naar TAO. Het is niet echt een rijtechnische discussie.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 10:20

Ik wist eerlijk zegt echt niet waar ik dit moest plaatsen.

maar @erlyne: ja daar heb je groot gelijk in. van mij hoeft een goede instructrise geen papier of eigen paard of iets dergelijks te hebben, maar dan moet iemand dat gewoon eerlijk zeggen!

De les leek heel goed eerst, maar nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het (bijna) allemaal op eigen kracht die vooruitgang heb geboekt. omdat sinds ik les heb ik pas echt fannatiek ben gaan trainen met m'n paard. Dus lijkt het of de les werkt, maar achteraf komt het gewoon omdat ik veel oefen (en dat was blijkbaar wat me paard nodig heeft)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:57

Dat is idd heel l*llig... maar goed, op zich wil het niets zeggen dat iemand geen diploma heeft, dan kunnen de lessen nog steeds van een goede kwaliteit zijn. Het was alleen wel zo eerlijk geweest als ze dat gemeld had...

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 12:05

jah het gaat er ook niet om dat die persoong een diploma had, maar dan moet je niet gaan zeggen dat je die wel hebt, als je die niet hebt.
snap je? Tong uitsteken

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:08

kun jij me via pb iets meer vertellen

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 17:29

conclusie: het paardenwereldje is nou eenmaal een onbetrouwbare wereld. Dus pas echt op met wie je in zee gaat en vertrouw niet zomaar iedereen, zat mensen die het niet het beste met je voor hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:32

Maar als de les goed beviel en je ging lekker vooruit, wat is dan eigenlijk het probleem?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:36

SadyLady schreef:
Eigelijk wilde ik m'n verhaal niet vertellen op Bokt, maarja eigelijk wil ik andere mensen waarschuwen..

Een maand of 2 geleden wilde ik graag priveles op m'n paard aan huis (hiervoor altijd op een manege gereden tot we verhuisde). Noujah aangezien ik niemand kende hier, heb ik op marktplaats iemand gezocht en reactie gekregen. Deze persoon is langs geweest en had een goede opleiding gedaan en had zelf ook een eigen paard. Les ging goed enzo.
Nu leek het me leuk eens bij het paard te gaan kijken van die persoon, bleek dat het paard ineens overleden was. Terwijl in een paar jaar tijd (zo werd vertelt) er al meerdere paarden dood gegaan waren bij die persoon. Vreemd?

Vanaf dat moment wil je natuurlijk alles weten. Dus gebeld naar deze persoon de werkgever... "sorry nooit van gehoord, die werkt hier niet!" Dus persoon werkt niet als instructeur.
Maarja als een ding niet klopt, dan ga je overal aan twijfelen natuurlijk. Toevallig ontmoette ik iemand die deze persoon (en vooral de slechte reputatie) kende, en mij kon vertellen dat deze persoon dus nooit een eigen paard heeft gehad en al die eigen paarden verzorg of bijrijdpaarden bleken te zijn.
Helemaal belachelijk natuurlijk, want ik heb zat foto's gezien van die 'eigen' paarden.

Ik ben nog iets vergeten te vertellen hoe het eigelijk allemaal uit kwam dat deze persoon de boel aan het oplichten is. Opeens zocht deze persoon een verzorger/bijrijder voor mijn paard, terwijl ik dat absoluut niet nodig heb. Weer lekker extra verdiensten voor deze persoon.

Dus ik wil iedereen deze wijze les mee geven:
Wanneer je een onbekende instructeur aan huis haalt, zorg dat je altijd een diploma of iets dergelijks te zien krijgt. En zorg dat ten alle tijden jij de baas blijft over je paard, dus zorg dat er niks gebeurt wat jij niet wilt.

Jij woont best dicht bij mij staat je paard ik den hout? ik ga een paard verzorgen waar ik les op moet nemen namelijk. Nouja zal wel niet zelfde zijn hoop ik Tong uitsteken

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 17:39

runningkawa schreef:
Maar als de les goed beviel en je ging lekker vooruit, wat is dan eigenlijk het probleem?

nou dat leek zou. maar achteraf nou ik (en een vriendin) er eens goed overna dacht. waren de lessen echt flut en hielden niks in. En die vooruit die er dus wel wat, dat kwam gewoon omdat sinds ik met les begonnen ben, veel fanatieker (ipv 1x per week nu minimaal 4x per week) te gaan rijden. dus die vooruitgang heb ik op eigen kracht gekregen en niet dankzij die persoon.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:48

Wat vaag zeg? Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig heb ik al een instuctrice. Haha!

flames2dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:50

goed dat je t gemeld hebt hier!

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 09:42

Ja, want iedereen kan een advertentie op marktplaats zetten dat je een instructeur bent en les wil geven. Daar hoef je geen opleiding voor gedaan te hebben..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:03

ik heb altijd geleerd op mijn gevoel te vertrouwen, intuïtie houdt je niet voor de gek Knipoog Dus als je onraad ruikt, kappen.