Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
superpluisje schreef:Dus zij ging voor jou een bijrijder zoeken waar zij voor betaald kreeg?
En jij wist hier niks van af?
Of begrijp ik het nu niet helemaal?
)
SadyLady schreef:Eigelijk wilde ik m'n verhaal niet vertellen op Bokt, maarja eigelijk wil ik andere mensen waarschuwen..
Een maand of 2 geleden wilde ik graag priveles op m'n paard aan huis (hiervoor altijd op een manege gereden tot we verhuisde). Noujah aangezien ik niemand kende hier, heb ik op marktplaats iemand gezocht en reactie gekregen. Deze persoon is langs geweest en had een goede opleiding gedaan en had zelf ook een eigen paard. Les ging goed enzo.
Nu leek het me leuk eens bij het paard te gaan kijken van die persoon, bleek dat het paard ineens overleden was. Terwijl in een paar jaar tijd (zo werd vertelt) er al meerdere paarden dood gegaan waren bij die persoon. Vreemd?
Vanaf dat moment wil je natuurlijk alles weten. Dus gebeld naar deze persoon de werkgever... "sorry nooit van gehoord, die werkt hier niet!" Dus persoon werkt niet als instructeur.
Maarja als een ding niet klopt, dan ga je overal aan twijfelen natuurlijk. Toevallig ontmoette ik iemand die deze persoon (en vooral de slechte reputatie) kende, en mij kon vertellen dat deze persoon dus nooit een eigen paard heeft gehad en al die eigen paarden verzorg of bijrijdpaarden bleken te zijn.
Helemaal belachelijk natuurlijk, want ik heb zat foto's gezien van die 'eigen' paarden.
Ik ben nog iets vergeten te vertellen hoe het eigelijk allemaal uit kwam dat deze persoon de boel aan het oplichten is. Opeens zocht deze persoon een verzorger/bijrijder voor mijn paard, terwijl ik dat absoluut niet nodig heb. Weer lekker extra verdiensten voor deze persoon.
Dus ik wil iedereen deze wijze les mee geven:
Wanneer je een onbekende instructeur aan huis haalt, zorg dat je altijd een diploma of iets dergelijks te zien krijgt. En zorg dat ten alle tijden jij de baas blijft over je paard, dus zorg dat er niks gebeurt wat jij niet wilt.
runningkawa schreef:Maar als de les goed beviel en je ging lekker vooruit, wat is dan eigenlijk het probleem?
Dus als je onraad ruikt, kappen.