[PG] 4 jarige Winner C Radisson x Belisar x Heidelberg

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

[PG] 4 jarige Winner C Radisson x Belisar x Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 20:13

Ik ben naar ons fokprodukt Winner C een 4 jarige schimmel ruin afstamming Radisson x Belisar X Heidelberg. Hij heeft een grote witte vlek onder z'n buik.
Als veulen hebben we het in de opfok gedaan bij mijn zwager, na een tijdje kregen we te horen dat hij waarschijnlijk zomerexceem zou hebben.
We hebben hem toen naar huis gehaald maar dit alles was nog niet het ergste hij viel met z'n achterhand na dat hij omhoog kwam na het rollen zo weer op de grond. Ik dacht dat ik het niet goed gezien maar hij deed het dus echt. In de stal moest hij om een muurtje heen lopen maar daar liep hij zonder iets te merken tegen aan. Ik wist dat er toen iets niet goed was.
We hebben toen de dierenarts er bij gehaald en die constateerde dat het een grote kans was dat hij ataxtie had, we hebben toen door een andere dierenarts een second opinion laten doen en die zei precies hetzelfde.
We wilde niet dat hij de handel in zou gaan want je zag er zo aan het lopen weinig aan alleen een echte kenner zou zien dat hij met z'n achterhand wat sleepte. Het zou te gevaarlijk zijn als je er mee aan de slag zou gaan.
Met veel verdriet hebben we besloten om hem in te laten slapen.
Naar dat wij al eerder een geval met een paard hebben gehad die eigenlijk afgemaakt zou worden en wat dus niet gebeurd is waren wij heel duidelijk dat we zeker moesten weten dat dat nu toch wel zeker zou gebeuren.
Onze buurman een koeienhandelaar garandeerde ons dat hij een goede vriend had en die zou er 100 % voor zorgen dat het paard afgemaakt zou worden en niet in de handel tercht zou komen.
Het KWPN papier hadden we expres al achtergehouden.
Wat gebeurd er twee weken later staat het paard op marktplaats te koop bij Kamphuis uit Agelo. Die heb ik gebeld en hij deed net of hij niet wist wat ataxtie was hij is verdorie een eerste klas handelaar.
Hij voelde nattigheid en heeft het paard binnen een week doorverkocht aan een ene handelaar De Kroon genaamd, die heeft het paard in Zuidlaren verkocht. Het schijnt dat hij daar wel 5 keer verhandeld is en dat hij nu ergens in de Achterhoek staat bij particulieren. En dat was dus onze grootste angst. Wij hebben toen een berichtje geplaats op marktplaats of er iemand was die het paard gekocht had. We kregen een telefoontje van een handelaar die hem ook verkocht had in Zuidlaren en die had de nieuwe eigenaren belooft dat hij het KWPN papier er bij zou regelen. Helaas dat papier hadden wij dus zelf en dat kregen ze dus ook niet. We weten voor alsnog niet wie het paard heeft het enigste is dat hij waarschijnlijk dus in de Achterhoek staat bij particulieren. Ik hoop dat iemand weet waar hij staat en dat er nog niks ernstigs is gebeurd.
Dit alles speelde zich af in 2005.
Ik ben nu pas weer op zoek omdat ik er mezelf veel te druk over maakte en het even niet meer aan kon. Dat er zulke mensen op de wereld bestaan.
1 tip aan iedereen die dit leest en ooit in de situatie komt dat hij of zij een paard moet laten inslapen zorg dat je er op dat moment bij bent of een hele goede kennis cq familielid. Laat je paard nooit ophalen door wat voor verzekering of handelaar ook. Wij hebben hier van geleerd.