Hoe valt de Mountain horse high rider ..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Hoe valt de Mountain horse high rider ..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 18:19

Ik wil deze laars gaan kopen, maar hoe valt zeg maar de maat bij jullie (valt hij klein of groot).
Ik heb van schoenmaat 38,5
En smalle kuiten is normaal dan goed?

Ik had al gezocht maar kon deze info niet zo goed vinden

Alvast Bedankt

Yorghos

Re: Hoe valt de Mountain horse high rider ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:52

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik lees even mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:55

mountain horse valt behoorlijk breed aan de kuit. geloof dat de normale High rider bij normaal een kuitmaat heeft rond de 38/39 cm en de sportive is ietsje smaller.

zoek aders op google even de site van mountain horse op, op die site staan tabellen met alle kuitmaten van elk type laars bij een bepaalde schoenmaat

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:24

Ja dat weet ik wel Knipoog maar valt de laars- schoenmaat groot, klein of gewoon normaal?

jodphur2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:39

Hallo, ik heb de mountainhorse gepast, zowel high rider als sportive rider, ik heb zelf 42 schoenmaat en die paste ook, alleen de kuitmaat werkte niet. Mountainhorse valt ruim uit, ik heb in de Petrie kuitmaat 38 en zowel bij sportive rider als bij high rider paste de kuitmaat normaal niet, zelfs niet met extra dikke sokken. Ik ben gegaan voor de Petrie freerider (robuuste versie) zij hebben wel kuitmaat 37/38 en hoogte is dan 47 cm. Mooie laars en erg comfortabel

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:29

Ik heb de Mountain Horse Sportive Highrider II. Voet valt gewoon normaal, ik draag normaal 37 en van deze ook. De kuit valt wel vrij smal vond ik, ik zat er net wat tussenin en heb daarom wide genomen. Nou sluit hij boven niet mooi aan, maar dat valt verder niet op. Verder zitten ze echt geweldig.... Lachen

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:53

Want ik heb namelijk 38,5 maar voor de winterlaars maat 39 maar heb nog een stukje van 5 milimeter over, dan kan ik toch het beste gewoon maat 39 bestellen?

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:02

Ik heb ze ook (oude model) en bij mij passen ze precies goed. De schoenmaat valt gewoon normaal en de kuit sluit bij mij ook precies aan (bij de normale zeg maar, niet de wijde), maar ik moet er wel bijzeggen dat ik vrij brede voeten heb, een hoge wreef en vrij stevige kuiten. Haha!
Dus wat dat betreft zullen ze voor mensen met smallere kuiten idd te ruim vallen, de oudere versie dan in ieder geval.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:00

Bij mij waren ze helaas te groot idd Scheve mond Maar heb ook kuitmaat 35 Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 08:40

Ik heb Rimfrost Riders gekocht gisteren. Normaal heb ik maat 41, maar die zaten nu wel erg krap. Ik heb ze dus een maatje groter genomen.
Kuitmaat is vrij fors. Volgens de maattabel heeft de Regular standaard kuitmaat 39 - 41 in maat voetmaat en ik heb eigenlijk 38. Ze zitten dus wat ruim, maar ik vind dat niet echt vervelend.
Er is ook nog een Wide en dan heeft mijn voetmaat 42 kuitmaat 42 - 44. Maar smaller kan dus niet.

Hoogte is bij mij 43 en daar zijn geen andere maten in. Van lederen dressuurlaarzen heb ik hoogte 49 of 50, geloof ik, dus ze vallen vrij laag. Maar ja, dat is nu eenmaal zo bij MH.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:03

de kuitmaat is idd vrij wijd... ik heb best smalle kuiten, maar bij normale laarzen krijg ik ze meestal direct aansluitend (heb nl ook niet van die 14-jarige magere meisjeskuiten meer). hier heb ik echt ruimte in over (ik heb hier de thermolaars van), als ik erin knijp aan de achterkant hou ik denk ik dan 4cm over ofzo... dus das best veel... maar ze zitten lekker.
de schoenmaat heb ik hetzelfde genomen als normaal (39), dus niet groter ofzo, groter ging best wel sloffen en dat moet ik niet hebben...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:13

de schoenmaat viel bij mij groot ui,heb normaal in schoenen echt mt 42 nodig,en in de High rider pas ik makkelijk in mt 41.