Meedoen om te winnen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Soniador

Meedoen om te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:40

Ik zie steeds meer en meer ruiters die puur en alleen op concour gaan om te winnen.
Daarom start ik hier een topic over.
Wat vind jij ervan om puur en alleen mee te doen om te winnen ?

Ik vind dat heel erg laag van die persoon.Laatst was er clubkampioenschap in onze manege,waar ik aan heb meegedaan en ben eerst geworden.Iemand anders die dezelfde proef reed als mij was vorige keer eerste en stond nu op de 5de plaats.Mevrouwtje is gaan reclameren,ze zei dat het niet klopte dat zei niet op de 1ste plaats stond en dat haar uitslag niet juist was en blabla...
Tja dan denk ik,waar ben je in hemelsnaam mee bezig.
Ze deed dus echt mee om te winnen en dan nog wel op een clubkampioenschap.Met vooral de nadruk op club.
Ik vind het niet juist dat als je op concour gaat alleen maar meedoet om te winnen.En wat als je dan niet wint ?
Dan ben je heel erg teleurgestelt.Ik doe niet mee om te winnen.Het enigste wat ik wil is resultaat bereiken,hogerop geraken en aan mijn zwakkere punten werken en daarvoor moet je niet winnen.

Wat vinden jullie ervan ?

terorita

Re: Meedoen om te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:45

ik rijd puur voor mezelf, (en natuurlijk die winstpunten)
dat ik daarbij eerste 2de of 3de word, zal me eerlijk gezegd een biet zijn.
maar de haad en nijd komt me best bekend voor.
hoe vaak ik al niet opmerkingen achter me hoor.
(ik rijd paarden voor een stoeterij) tja met zo een paard kan ik het ook,
of naa die paarden worden eerst bij een ander getraind tot ze Z klaar zijn, en dan gaan wij ze starten.
kon me d'r voorheen nog wel is druk om maken,
tegenwoordig echt niet meer, ik weet hoe de vork in de steel zit.
ik rijd wedstrijden ook omdat ik dat leuk vind.

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:51

Dat hoor je idd nogal vaak zeggen.
Ze laten hun paard door de week trainen door weet ik wie en in het weekend starten ze op wedstrijd met dat paard.
Tja zo kan ik ook eerste worden hoor.
Ik train liever m'n paard zelf met de hulp van mijn instructeur.
Als je dan een goede punten haalt op wedstrijd mag je meer trots zijn tegen dan je je paard door iemand laat trainen en dan op wedstrijd gaat.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:52

Ik rijd wedstrijden voor mezelf. Het gaat er bij mij om dat ik een goed gevoel heb over mijn proefje. Natuurlijk ga ik er altijd voor om goede punten te rijden, ik ga voor de winst(punten) zeg ik altijd... maar ach... waar ik dan eindig doet me weinig. De ervaring is voor mij het allerbelangrijkst.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:52

wow wat een arrogantie van die persoon in je eerste post van dit topic Bloos!
ik deed het alleen om lekker te kunnen rijden, ik vind het leuk, wedstrijdjes
en als ik dan iets won vond ik het natuurlijk prachtig
maar ik deed het absoluut niet alleen om het winnen
ik heb mijn haflinger zelf ingereden, en als je dan 1e word en lekker winstpunten rijd, dan ben je zo trots als een pauw Haha!

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:54

Helemaal met je eens Misstoseland.
Ik vind het ook altijd prachtig als ik iets win.Mijn geluk kan dan niet op.
Maar meedoen om te winnen,nooit.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:01

MissToseland schreef:

bedoel je hier nu mij mee???

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:02

terorita schreef:
MissToseland schreef:

bedoel je hier nu mij mee???

nee nee nee!
joh gek Knipoog
ik bedoel dat mens in haar start post

Bloos

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:06

oooo Bloos Bloos ik dacht wat heb ik nu weer aan me sok hangen Haha!
oeps ik is blond solly Bloos

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:07

terorita schreef:
oooo Bloos Bloos ik dacht wat heb ik nu weer aan me sok hangen Haha!
oeps ik is blond solly Bloos

nah ik ook hoor Vork
weet hoe het is Huilen van het lachen
Knipoog

ennu weer ontopic *LOL*

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:17

oké, dus ik ben arrogant???oid?? Duivel

Ik start met mijn 6 jarige kwpn die ikzelf opleid, en met een al gestarte paard die Z2 heeft gelopen. Ik moet hem in de L starten, ga ook veel starten, des te eerder ik over kan gaan in de volgende klasse.
Dit is volgens jullie niet eerlijk? Omdat hij Z2 is geweest wil nog niet zeggen dat mij dat ook lukt.Met mijn zelf opgeleide Kwpn werd ik ook altijd bij de eerste 3 geplaatst. Vanwege een blessure nu een jaar uit de sport. Ben ik dan gemeen dat ik haar nog niet start omdat ik vind dat ik niet genoeg punten haal, of boven aan rij.

Vind dat je mensen in e waarde moet laten. Je weet dat wanneer je hard traint de verwachtingen best hoog mogen liggen.En als je goed gereden hebt en je krijgt weinig punten, ja dan ben ik ook terleurgesteld...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:19

wat ik met arrogant bedoelde is dat ze verhaal ging halen waarom zij niet 1e was geworden
das toch pure arrogantie? Verward
en ja
als ik dacht dat ik goed had gereden, en de punten vielen tegen
natuurlijk was ik dan ook teleurgseteld
maar ja volgende keer beter

of ben ik nu gewoon zo nuchter? Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:22

@Utrolig jij voelt je d'r toch goed bij???
wat maakt het uit wat een ander vindt, al heeft ie grand prix gelopen.
zal mij geen biet uit maken, je moet het zelf weer zien te halen.
maar kan me wel voorstellen dat als je punten rijd met je andere paardje die je zelf opleid, daar op een één of andere manier meer voldoening uit haalt,
die beleer je immers zelf.
daarnaast heb je een goed leer paard, wat je van deze leert kun je over brengen, op het jonge dier.
zegt meer over de mensen die hier opmerkingen over maken dan over jezelf,
jaloerse types noem ik die

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:58

iedereen heeft een eigen doel alstie op wedstrijd gaat.

ik persoonlijk interesseer me niet voor lintjes.. bij de fnrs ben ik meestal 1e of 2e Haha! dus daar heb ik nu al genoeg oranje van liggen en zat bekers van staan.
ik vind het wel leuk als ik hoger eindig dan laatste.

en das alleen maar omdat willem als 19 jarig oud manegepaard toch maar tussen al die jonge cracks rijd inhet L1 Haha! okee, vaak rij je er maar ff tegen, omdat die met 2punten per proef zo weg zijn.. maar het doet mij veel goed als er tussen de 1e plek en mijn punten nog geen 10 verschil zit... dan ben ik nog blijer dat we eindelijk weer wat waard zijn in de ring.. want het begon met 160ers Haha!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:02

Ik start om te winnen. Althans, die hoop heb ik. Jullie kunnen mij niet wijs maken dat jullie met een goed gevoel naar huis gaan als je voor jou gevoel een fantastische proef hebt gereden en je staat laatste. Je rijdt wedstrijden om je te meten met anderen van jouw niveau. Als je het voor het plezier doet, kun je beter het bos in gaan.
Natuurlijk heb ik ook dagen dat het gevoel belangrijker is dan de punten, maar als mijn gevoel goed is, hoop ik op een prijs.

En in de B is het misschien nog een ander verhaal, dat doe je met jonge paarden om ervaring op te doen en dergelijke,maar zeker de mensen in de L en hoger, die starten naar mijn idee niet voor de leuk. Dat zal misschien de instelling zijn, maar ik weet zeker dat je baalt, wanneer je voor jouw gevoel ondergewaardeert wordt!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:06

tuurlijk baal je als je het idee hebt dat je word ondergewardeerd.
en tuurlijk is het leuk als ik in de prijsen val.
als ik met een goed gevoel de ring uit kom, hoop ik op punten, niet op een prijs
ik rijd niet tegen anderen, ik rijd voor mezelf
teminste zo zie ik het

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:07

Sannum schreef:
Als je het voor het plezier doet, kun je beter het bos in gaan.

Plezier in het bos, daarom rijd ik endurance. Eventing had ook nog gekund. Haha!

Ik rijd wedstrijden om de grenzen van mij en mijn paard te verleggen. Om een steeds betere prestatie neer te zetten op een steeds hoger niveau. Word ik daarmee eerste, dan is dat leuk meegenomen. Maar een overwinning is voor mij het behalen van een nieuwe mijlpaal en niet zozeer de hoogste plek in het klassement.

Oh ja, het allerbelangrijkste is het plezier dat ik in de sport heb. Nee, sterker nog: het plezier dat mijn paard in de sport heeft. Pas dan heb ik er ook plezier in en pas dan kunnen prestaties worden neergezet.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:09

wed·strijd (de ~ (m.))
1 strijd van twee of meer personen om uit te maken wie op een bepaald gebied de beste is.

Zo staat het in het woordenboek. Dus is de intentie van wedstrijden het verslaan van anderen in iets waar je denkt goed in te zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:10

Ah, dus alleen met die intentie zou je wedstrijden mogen rijden? Pling

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:11

Karin schreef:
Ik rijd wedstrijden om de grenzen van mij en mijn paard te verleggen. Om een steeds betere prestatie neer te zetten op een steeds hoger niveau. Word ik daarmee eerste, dan is dat leuk meegenomen. Maar een overwinning is voor mij het behalen van een nieuwe mijlpaal en niet zozeer de hoogste plek in het klassement.

zo zie ik het ook,
hoe het woord wedstrjd word omschreven in een woorden boek,
het woord wedstrijd is een ruim begrip

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:14

wat snap je niet aan mijn post?? als ik je zeg dat ik niet voor een 1e prijs ga dan is dat zo.. dan zou ik dat maar gaan geloven.

de drang om 1e te worden is al jaren weg. misschien is dat omdat ik weet wat ik aan willem heb, weet precies wat hij waard is en dat hij never op kan boxen tegen de paarden van nu.
willem is nogvan het oude type kwpn, niet dat strakke slanke hoge beenwerk.
ook heeft meneer lichamelijke beperkingen en weet ik dat oefeningen als wijken en schouderbinnenwaarts lichamelijk gewoon heel pittig voor hem zijn.

dus ja, willem presteerd op zijn eigen kunnen. dan pas ben je realistisch bezig. ik kan wel een droom hebben om ver te komen, maar ik kijk naar wat mijn paard kan, ikhoefniet koste wat kost alles naar huis te rijden.

als ik voor de 1e plaatsen had willen gaan had ik wel een beter paard gekocht Haha!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:16

Sannum schreef:
Ik start om te winnen. Althans, die hoop heb ik. Jullie kunnen mij niet wijs maken dat jullie met een goed gevoel naar huis gaan als je voor jou gevoel een fantastische proef hebt gereden en je staat laatste. Je rijdt wedstrijden om je te meten met anderen van jouw niveau. Als je het voor het plezier doet, kun je beter het bos in gaan. Natuurlijk heb ik ook dagen dat het gevoel belangrijker is dan de punten, maar als mijn gevoel goed is, hoop ik op een prijs.

En in de B is het misschien nog een ander verhaal, dat doe je met jonge paarden om ervaring op te doen en dergelijke,maar zeker de mensen in de L en hoger, die starten naar mijn idee niet voor de leuk. Dat zal misschien de instelling zijn, maar ik weet zeker dat je baalt, wanneer je voor jouw gevoel ondergewaardeert wordt!

Daar ben ik het niet mee eens.
Ik rij wedstrijden voor mijn plezier en om mijn grenzen te verleggen: kijken hoe ver je bent,
waar je nog aan kunt werken enz. Ja
In januari had ik mijn eerste wedstrijd en toen werd ik 2de + winstpunt Nou dan ben ik ook
natuurlijk hardstikke blij! Pling maar ik ga niet met de instelling: Ik wil winnen! naar een wedstrijd...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:18

Als je met de instelling 'ik wil winnen' naar een wedstrijd gaat en je wint niet, dan kan dat een flinke teleurstelling zijn.

Als je met de instelling 'ik wil zo goed mogelijk presteren' naar een wedstrijd gaat, dan kan het altijd meevallen. Haha!

Dat is IMO een iets realistischer benadering. Knipoog

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:19

gekke_koei schreef:
wat snap je niet aan mijn post?? als ik je zeg dat ik niet voor een 1e prijs ga dan is dat zo.. dan zou ik dat maar gaan geloven.

de drang om 1e te worden is al jaren weg. misschien is dat omdat ik weet wat ik aan willem heb, weet precies wat hij waard is en dat hij never op kan boxen tegen de paarden van nu.
willem is nogvan het oude type kwpn, niet dat strakke slanke hoge beenwerk.
ook heeft meneer lichamelijke beperkingen en weet ik dat oefeningen als wijken en schouderbinnenwaarts lichamelijk gewoon heel pittig voor hem zijn.

dus ja, willem presteerd op zijn eigen kunnen. dan pas ben je realistisch bezig. ik kan wel een droom hebben om ver te komen, maar ik kijk naar wat mijn paard kan, ikhoefniet koste wat kost alles naar huis te rijden.

als ik voor de 1e plaatsen had willen gaan had ik wel een beter paard gekocht Haha!

Is dit nou tegen mij? Je hoort mij dat helemaal niet zeggen, ik zeg gewoon hoe ik denk over wedstrijden rijden. Maar goed, wij zijn mensen met verschillende meningen, gelukkig maar, anders zou ik hele dagen je kont kussen Knipoog Koe

IK ga naar wedstrijden voor dat waar wedstrijden voor bedoeld zijn, mijn concurrenten verslaan(proberen Lachen ) Ik begrijp jou ook wel als ik je verhaal zo lees, maar zo zou ik het niet kunnen, en ik denk dat er wel meer wedstrijdruiters die mening met me delen.

Wat ik overigens wel triest vind.. Mensen die beweren die niet voor de punten of prijs rijden, maar voor de lol, en wel gaan huilen en de jury voor een hoop stront gaan uitmaken als de punten dus ook daadwerkelijk laag zijn. Dat zie ik hier in de omgeving vaak, en daarom ben ik een beetje sceptisch wat betreft jou verhaal. Maar goed, zoals jij het vertelt, ik geloof je Lachen

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:21

Karin schreef:
Als je met de instelling 'ik wil winnen' naar een wedstrijd gaat en je wint niet, dan kan dat een flinke teleurstelling zijn.

Als je met de instelling 'ik wil zo goed mogelijk presteren' naar een wedstrijd gaat, dan kan het altijd meevallen. Haha!

Dat is IMO een iets realistischer benadering. Knipoog

Klopt, en het dreunt ook echt niet de hele proef door m'n hoofd hoor. Jullie vatten het iets te letterlijk op denk ik. Als ik thuis wegrij hoop ik dat ik met een prijs thuis kom. Zo niet, vette pech, volgende keer beter.