Sinds ruim anderhalf jaar heb ik een bijrijdster. Het is een meisje van nu (net) 13 die af en toe onder mijn begeleiding op mijn paard rijdt. In het begin ging dat best goed, alleen had het kind nogal een rijke fantasie. Sinds een half jaar heb ik mijn eigen weiland en dat ligt ongeveer 300 meter van haar huis vandaan. Eerst dacht ik dat dat vooral voordelen had; dan was er altijd iemand in de buurt die de boel in de gaten kon houden
Om mijn weiland te kunnen betalen heb ik huurders nodig. Momenteel staan 2 vriendinnen van mij er met hun pony's. Het probleem ligt nu vooral in het feit dat mijn beide vriendinnen (waarvan ik de inkomsten ook hard nodig heb) totaal niet (meer) overweg kunnen met mijn bijrijdster. Mijn bijrijdster heeft sinds mijn paard in de nieuwe wei staat al een aantal ongelooflijk stomme streken uitgehaald, waardoor ook mijn vertrouwen in haar ver gezakt is. Ze verzint van alles (waardoor wij tegen elkaar uitgespeeld worden), ze liegt en ze heeft een keer een vriendin van haar op de pony (minishet) van een van mijn vriendinnen gezet zonder toestemming.
Mijn beide vriendinnen willen nu niets meer met haar te maken hebben en willen haar dan ook het liefst zo snel mogelijk zien vertrekken. Zelf heb ik het er ook wel mee gehad, maar aangezien ik de eigenaar van het weiland ben en het mijn bijrijdster is vind ik dat ik me niet (alleen) door mijn vriendinnen moet laten beinvloeden.
Suggesties???
bijrijdster hoor! 
is het beste voor jou.