[EG] van Udon> Omg. Hazerswoude Dorp??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrown

[EG] van Udon> Omg. Hazerswoude Dorp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 10:39

Ik heb begin januari mijn eerste paardje gekocht.
Ik heb hem gekocht van de handelstal van Jeroen Heymans in Hazerswoude Dorp
Udon is een zoon van de internationale spring hengst Lux. In april wordt hij 6
Hij is donkerbruin, met een blesje die 'doordruipt' over z'n neus.

Heb begrepen dat de vorige eigenaresse hem heeft verkocht omdat ze het te druk had met haar studie.

Ben heel erg benieuwd of iemand hem misschien kent.
Het is een schat van een paard, kan me bijna niet voorstellen dat iemand heb verkoopt, maar het zal vast een goede reden zijn. Lachen

Wie kan me helpen aan wat informatie, ik zou het erg leuk vinden om in contact te komen met vorige eigenaresse, kunnen we ervaringen uitwisselen.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!!

broertje

Re: [EG] van Udon> Omg. Hazerswoude Dorp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:25

Ik ken je paardje. De reden dat ie verkocht is is absoluut niet vanwege studie, hij is namelijk gewoon ingeruild.... Ze kon hem niet meer de baas en hij was zogenaamd gemeen en gevaarlijk Verward
Ben in ieder geval blij dat ie goed terecht is gekomen want het is een prachtig paard om te zien en heeft een goed karakter!
Als je vragen hebt kun je me altijd pb-en!!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 17:36

Erg bedankt voor je reactie, ik heb je ook net ge-pbt.
Echt een apart verhaal. Ik verbaas me elke dag nl. over zn geweldige nuchtere en werkwillige gedrag. Het is echt mijn droom paard. Iedereen bij mij op stal is ook gek van hem.

Die twee waren blijkbaar absoluut geen goede combi.

pricilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:52

broertje schreef:
Ik ken je paardje. De reden dat ie verkocht is is absoluut niet vanwege studie, hij is namelijk gewoon ingeruild.... Ze kon hem niet meer de baas en hij was zogenaamd gemeen en gevaarlijk Verward
Ben in ieder geval blij dat ie goed terecht is gekomen want het is een prachtig paard om te zien en heeft een goed karakter!
Als je vragen hebt kun je me altijd pb-en!!

nou wat jij hier zegt slaat echt 1000 keer nergens op. Jij hebt dit paard nog geen eens gekend en wat dat andere meisje al zei: miss waren ze geen goede combi, kan je hebben maar gevaarlijk en gemeen is die nooit geweest... verhalen verzinnen daar ben je aardig goed.. zeg voortaan pas iets als je t egt weet!! en ja ik weet t egt!!!!!!!!!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:02

Dan zou ik als nieuwe eigenares van Udon wel willen weten, wat dan WEL het verhaal is. Gewoon omdat ik het erg interessant vind om zijn verleden te kennen.
Heb begrepen dat de vorige eigenaress absoluut geen contact met mij wil, ik weet niet precies wat ik daar van moet denken.

Maar ja, Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je geen goede combi vormt met je paard. Hoewel ik me dat bijna niet voor kan stellen bij Udon, zo braaf en goud eerlijk als hij is.
Maar niks is onmogelijk, natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:30

pricilla vertel als jij het echt weet !!!!!!!! hoe weet jij nou of zij hem wel of niet kende

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:07

Ik weet niet of ik het mag zeggen, maar Priscilla zegt dat het feit dat de vorige eigenares Udon heeft ingeruild, te maken te heeft met het feit dat Udon niet talentvol genoeg zou zijn om echt de sport in te gaan. Niet gevaarlijk dus...
Misschien wilde ze wel te snel te veel, maar het komt er dus op neer dat de combi niet goed was. Ik heb geen Nederlandse kampioen schappen voor ogen, en wil rustig opbouwen. Want het is nog best een kleuter. Qua balans, en kracht in de achterhand.

Langzaam maar zeker is wellicht een wat betere aanpak voor Udon, maar als je zelf wat sneller grotere stappen wil maken, dan is Udon misschien geen goed paard voor je.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:29

weet alleen dat de paarden van jeroen wel super dieren zijn ken hem erg goed... en hij heeft mij super geholpen...

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:50

Jeroen heeft inderdaad fijne paarden staan, waaronder toen dus ook Udon die zeker wel talent heeft om verder te komen in de sport. Ik heb bij hem gewerkt en ken het verhaal dus verkondig dan niet dat ik het paard niet ken (zeker niet als hij zelfs nog bij ons in de bak heeft gelesd!!), maar goed doet er allemaal niet toe ieder zijn eigen mening, het gaat er om dat CharlyBrown nu gelukkig met hem is en blijft!

pricilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:06

hij is wel talentvol maar hij wil alles op zijn tijd en nu gewoon nog even jong zijn Lachen en de vorige eigenaresse wou gewoon wedstrijden gaan rijden daar had hij nog niet zoveel behoefte aan

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 08:01

broertje schreef:
Jeroen heeft inderdaad fijne paarden staan, waaronder toen dus ook Udon die zeker wel talent heeft om verder te komen in de sport. Ik heb bij hem gewerkt en ken het verhaal dus verkondig dan niet dat ik het paard niet ken (zeker niet als hij zelfs nog bij ons in de bak heeft gelesd!!), maar goed doet er allemaal niet toe ieder zijn eigen mening, het gaat er om dat CharlyBrown nu gelukkig met hem is en blijft!

een vriendin van me heeft ook een hele tijd bij hem gewerkt ben mee gegaan er staat ook een hele gave hengst di eeen tijd een lange blessure heeft gehad... en zijn ex vriendin karlijn van der poel heeft een merrie van jacardo mijn vroegere ruin is daar een broertje van heel grappig allemaal

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:00

pricilla schreef:
hij is wel talentvol maar hij wil alles op zijn tijd en nu gewoon nog even jong zijn Lachen en de vorige eigenaresse wou gewoon wedstrijden gaan rijden daar had hij nog niet zoveel behoefte aan

Ze wilde inderdaad gelijk gaan starten en hij heeft misschien wel wat meer tijd nodig. Nu snap ik ook wat je bedoelt, hij was eigenlijk 'op dit moment' nog niet talentvol genoeg.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 15:34

Jeetje, het is een hele topic geworden over Udon... Lachen

Bij mij krijgt hij de tijd om nog te leren, ook omdat ik nog veel moet leren. Helemaal met springen. Ik wil het graag helemaal goed doen, en bouw dus rustig op. ik twijfel soms nog bij hogere sprongen, maar Udon geeft mij wel een zeker gevoel.

Ik denk (en hoop vooral ook) dat deze rustige opbouw wel goed is voor Udon.
Samen kunnen we nu steeds stoerder en handiger worden. Haha!