Ongeveer anderhalf jaar/2 jaar geleden hebben wij helaas deze merrie moeten verkopen. Ze was bevallen van een hengstveulentje en we hebben haar met het veulen verkocht. Die mensen hebben haar helaas weer verkocht maar willen ons niet vertellen aan wie of in contact brengen met die mensen.
We zouden graag willen weten waar ze is want we missen haar ontzettend veel. Het enige wat we willen is contact met de eigenaren zodat we weten dat het goed gaat en we wat foto's kunnen krijgen, en als de eigenaren het toestaan ook een keertje komen kijken.
Volgens haar paspoort was haar naam Netty, maar wij noemde haar Dyka, dit kan inmiddels veranderd zijn natuurlijk.
Ze zou nu ongeveer 6/7 zijn denk ik. Ik weet dit niet zeker want de mensen waaraan wij haar verkocht hebben zeiden dat ze een vals paspoort had en eigenlijk een jaartje jonger was. Wat volgens onze dierenarts niet het geval was.
Ze was geloof ik rond de 1,25 hoog.
Bij ons heeft ze dus een hengstveulen gehad dat wij toen Spirit hebben genoemd. Wat daar mee gebeurd is is ons ook niet helemaal duidelijk die is ook verkocht. Dus als iemand daar nog iets van weet dan horen we het ook graag.
Ze was echt een hele lieve merrie, je kon er zo met een halstertje op weg rijden, deed echt geen stap verkeerd en geen vlieg kwaad. Ze had alleen een grote angst voor de hoefsmid toen wij haar net hadden, door een erg rustige hoefsmid bij ons ging dit wel beter maar dit kan misschien ook een herkenningspuntje zijn als ze weer bang is. Ook is/was ze hoefbevangen.
Wij hadden haar van een handelaar gekocht en weten dus verder vrij weinig over haar verleden.
Dit zijn wat foto's van haar:

Als iemand haar herkent of gezien denkt te hebben laat dan alsjeblieft iets weten we zijn echt al heel lang op zoek naar haar!