Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Olympia schreef:Gewoon denken dat je aan het vrijrijden bent en er niemand op je zit te letten, dit werkt iig bij mij... En altijd even diep adem halen voordat je de bak in gaat en tegen jezelf zeggen : Je kunt het!
Basje98 schreef:Diep ademhalen is belangrijk, maar het UITADEMEN is nog belangrijker! Door steeds diep adem te halen ben je anders steeds meer gespannen. Een goede oefening:
3 tellen inademen, 4 tellen inhouden, 6 tellen uitademen.
Bedankt Basje98! Nog meer tips in die richting? Olympia schreef:Gewoon denken dat je aan het vrijrijden bent en er niemand op je zit te letten, dit werkt iig bij mij... En altijd even diep adem halen voordat je de bak in gaat en tegen jezelf zeggen : Je kunt het!
ik heb er zelf ook heel vaak last van. het belangrijkste is vaak: het gaat niet om het winnen, het gaat om de lol! heb lol en ben vrolijk, dat breng je op je paard over en dat werkt heel goed. je hebt er ook wel middeltjes voor en je kunt idd. anemhalingsoefeningen doen: bijvoorbeeld; inanemen en heel diep weer uitademen. maar echt waar, ik merk het keer op keer weer: wees lekker vrolijk en geef je pony veel complimenten. als je nog zenuwachtig bent kun je ook gewoon tegen je pony gaan kletsen. daar ontspan je zelf ook heel erg van. suc6