Schrijven bij Springwedstrijd, Hulp&Tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Schrijven bij Springwedstrijd, Hulp&Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 20:02

Titel zegt al genoeg, ik weet wel waar ik op moet letten.
Maar zou graag van de jury horen hoe jullie het altijd op de coupons willen hebben staan.
Bij weigering/balk eraf e.d.

Iemand die mij het kan uitleggen/tips kan geven? Lachen

TeeGee

Re: Schrijven bij Springwedstrijd, Hulp&Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:40

Eigenlijk is het heel makkelijk.

Controleer wel of je doe goede coupon hebt, veel mensen starten met meerdere paarden.

Ik schrijf altijd eerst de jurynrs + naam op.
Dan schrijf ik de hindernis nrs op de coupon.
Bijv: 1 2 3 b 4 5 6 7 b c 8 9 10
Als ze foutloos over een hindernis gaan dan een : -
Bij een balk: 4. Als ze weigeren dan wachten totdat ze er overheen zijn, want ze kunnen ook nog een balk gooien. Dan aantal fouten gewoon optellen.

Hoop dat je hier wat aan hebt, ook al ben ik geen jury.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 17:13

Klinkt makkelijk. Heb tot nog toe alleen maar bij dressuur geschreven. Dus heb geen idee hoe het springen in zn werk gaat. Je moet de hindernisnummers dus zelf op de coupon schrijven? Jurynummer+naam die ik sowieso altijd eerst, en controleren ook altijd meteen. Lachen

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:15

volgends mij moet je die inderdaad zelf opschrijven.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:16

als het goed is hoef je alleen maar de jury+nummer op te schrijven, steilpunten worden gegeven. Maar dat wordt wel uitgelegd als je er zit hor!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:31

Ze leggen het je ter plekke wel uit. Wat ik wel altijd deed was de coupons gelijk op volgorde leggen van plaatsing.

Voordien even coupons op volgorde van de startlijst leggen, alvast jurynaam en nummer invullen, hindernisnummers opschrijven zodra je de parcourstekening gezien hebt. (en je dus rekening kan houden met dubbels en driesprongen)

Verder zet ik bij een weigering in eerste instantie een punt in het hokje. Dan vergeet ik hem niet en het is makkelijk veranderen als er nog een balk op dezelfde sprong bijkomt.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:00

Het word daar van zelf wel uitgelegd volgensmij hoor Knipoog
Geen zorgen dus Tong uitsteken haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:31

Hindernisnummers staan al op de coupon. Die hoef je dus niet nog eens op te gaan schrijven. Verder schrijf je het aantal strafpunten onder het betreffende hindernisnummer. Die strafpunten worden aangegeven door de jury. De tijd zeggen zij ook en evt. het aantal stijlpunten. Bij ons legt de organisatie ze altijd al op volgorde van starten. Dat is wel fijn.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 18:01

Ja bij ons worden ze ook al op volgorde gelegd, althans, met de dressuurwedstrijden altijd wel. Dus dan zal dat nu ook wel gebeuren. Verder is het me nu wel zo goed als duidelijk, jury zal het denk ik ook wel uitleggen en anders zit Gjilke altijd nog naast me. Tong uitsteken

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:15

Scum schreef:
Hindernisnummers staan al op de coupon. Die hoef je dus niet nog eens op te gaan schrijven. Verder schrijf je het aantal strafpunten onder het betreffende hindernisnummer. Die strafpunten worden aangegeven door de jury. De tijd zeggen zij ook en evt. het aantal stijlpunten. Bij ons legt de organisatie ze altijd al op volgorde van starten. Dat is wel fijn.

Hindernisnummers op de coupon? Dat heb ik nog nooit gezien. Niet op mn eigen en niet al die keren dat ik heb geschreven....Dat kan toch ook niet, dubbelsprongen zijn toch steeds anders.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 18:24

Er staan wel cijfers met hokjes eronder horizontaal op een coupon staan (net als bij dressuur dus, maar dan horizontaal) wat is dat dan? Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:18

*raakt in de war en gaat kijken*

Op mijn springcoupons staat alleen hindernisnummer 1 ingevuld. De rest kun je daar dus achter zetten.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:23

Huh haha het voorbeeld wat ik op internet heb gezien heeft allemaal cijfertjes volgensmij.

Even terug zoeken.

Hm ik kan m niet meer vinden. Scheve mond Maar er stond dus een horizontale lijn met nummers op net als bij de dressuur.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:07

Hindernisnummers staan niet op de coupon
Ik heb vorige week nog geschreven en kreeg als tip mee dat je als ze een weigering hebben je even een puntje achter de 4. moet zetten. Zo weet je later (stel dat er gezeur is) altijd wat er gebeurd is. Nu krijg je voor een balk immers evenveel strafpunten als voor een weigering. Tijd moet je ook noteren, maar ik denk dat ze je dat wel even allemaal uitleggen Lachen
Barrage? Er gewoon op de onderste rij verder schrijven onder de nummers die je al voor het gewone parcours genoteerd hebt.

Verder is het voor het secreatariaat ook veel handiger als je even de startnummers invult (helemaal bovenaan rechts).
Dit is makkelijker invoeren. Succes ermee Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:59

Het was zo simpel. Nagelbijten / Gniffelen Als je het op internet leest dan klinkt het allemaal onwijs moeilijk maar het was erg simpel. Barrage hadden we maar weinig. Want ze reden niet helemaal goed. Nagelbijten / Gniffelen Hadden maar 4/5 in de barage van de L. Startnummers waren er al en ze lagen ook op volgorde, was dus niet zo moeilijk.