draumpje schreef:dier word idd niet kwaad geboren
maar feit blijft dat honden van origine afstammen van roofdieren en dus logischerwijs zijn er honden die dat instinct wat sterker hebben etc dan andere honden
idd daar moet je ook rekening me houden met de opvoeding van de dieren
en niet denken oh wat een leuk hondje maar naar gedrag niet iedere hond / ras is hetzelfde
draumpje schreef:en honden die door slechte opvoeding etc
of tijdens het spelen oid iets grijpt en misschien wel dood
die zijn maar moeilijk van die ideeen meer af te krijgen
en zullen dit blijven doen zodra ze de kans zien , dat is geen kortzichtig walgelijk idee of zienswijze , ik zie dit in de praktijk gebueren
dergelijk honden moeten dus weggehouden worden bij (klein)vee
of bij het uitlaten permanent aan de riem en/of gemuilkorfd worden
als je zo'n geval goed handeld zal het weinig problemen geven maar idd niet iedereen heeft die kennis reactie tijd etc etc
en voor de mensen die dat niet kunnen is idd aanlijning ed toch wel een must
draumpje schreef:zijn deze honden slecht?
nee, ze doen gewoon wat er in hun natuurlijke aard ligt (voor zover die natuurlijke aard er niet uit is gefokt)
maar door de huidige opbouw in de maatschappij kun ej dergelijke honden niet los laten lopen
en andere mensen met het ongewenste gedrag van die honden, wat veroorzaakt kan zijn door allerlei verschillende redenen /oorzaken/invloeden.
idd er blijf altijd wat natuur in de dieren dat bemerken we hier in huis ook met oa de rangorde ed
en idd met de huidige maatschapij en door ook oa verschillende denkwijze van het waarom van het houden van honden is het een moeilijk iets
met manieren van houden bedoel ik : plezier, bewaking, compensatie van eigenaar, voor verschillende manieren van trainen etc etc
heb je er veel tussen zitten die niet aan het dier denken maar aan hun eigen bv de lol te zien hoe hun hond naar anderen gromt etc etc
draumpje schreef:is het sneu als een dergelijke hond ingeslapen word
zeer zeker,
zijn er andere oplossingen ?
ja
je kunt zorgen dat dergelijk dieren niet los gelaten worden ipv uitgelaten, dieren aan de lijn uitlaten, zorgen dat de dieren goed! onder appel staan , eventueel gemuilkorfd los uitlaten, maar tebn alle tijden door de baas van het dier en niet onbegeleid
dieren kunnen herplaatst worden bij mensen in een minder uitdagende omgeving
dus van een dierrijke omgeving naar een minderrijke omgeving bij mensen die ene dier goed heropvoeden
idd bij mensen met ervaring
je hebt dieren er tussen zitten die al zo enorm verziekt / verpest zijn dat daar nog maar 1 oplossing voor is en dat is afspuiten
draumpje schreef:maar deze mogelijkheden zijn er niet altijd
ik zou bv geen hond met een dergelijk gedragsprobleem willen hebben ivm de vele dieren (kleinvee) in de buurt
ik zou er graag mijn werk van willen maken om dit soort dieren weer te heropvoedden maar dan blijft het probleem idd waar herplaats je ze