paard door hond gegrepen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

paard door hond gegrepen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 11:37

hebben jullie dit ook wel is mee gemaakt?
er loopt hier in de buurt een hond rond, die dieren grijpt en de eigenaar laat hem nog dood leuk los lopen ook. volgens hem is het spelen Clown
eerst heeft hij een geit gegrepen van de buren.. gevolg geit mist nu een oor. zal er veder noet op in gaan was erg bloederig.
gevolg nu heeft hij 1 van onze pony's gegrepen..!!
dat ging me toch echt TE ver. pony helemaal over de rooie.
en hij hing in dr keel en in dr achterbeen.
eerste instantie dachten we dat het niet veel was , maar bij beter kijke in goed licht zagen we toch wondjes en vooral dr achterbeen is gevoelig.
aangifte zijn bij de geit gedaan en gebeurt natuurlijk weer. maar het lijkt niks te helpen ?
wat moet je hier mee aan..straks durf/kunnen wij niet meer naar buiten omdat deze hond hier rond loopt.
als aan mij ligt mag de hond zeer zeker afgemaakt worden. 1 maal boed geproeft blijft hij het doen.

maar wat kan je hier nou aan doen? wat zouden jullie doen?

tuttifrutti

Re: paard door hond gegrepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:41

ik zou contact opnemen met de politie.
dat kan toch niet! toen ik nog jong was, was mn moeder gegrepen door een hond van iemand uit het dorp. die had ook weleens vaker zulke dingen gedaan, en was afgemaakt.
sneu voor de hond, maar zulke dingen kunnen gewoon niet!
als ik jou was zou ik gewoon even bellen, en alles vertellen...

Boetiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:32

Is het soms een pitbull? Ik zou ten eerste naar de eigenaar gaan, omdat als het een pitbull is hij misschien word afgemaakt.
Ik zou de eigenaar aanspreken dat hij ten 1e zijn hond moet vasthouden en het een mondsluiting om zou kunnen doen.
Als dit niet helpt zou ik de dierenambulance inschakelen. Bij ons loopt in de buurt een pitbull rond en die heeft een kat doodgebeten. Hij is ook al onze tuin ingerend waarbij hij onze kat zag lopen en er achter aan is gaan rennen. Deze was zo gericht op de kat dat hij zelfs de vijver inviel. Zijn baas kwam er maar boos achter aan lopen, maar dat kost wel weer bijna het leven van onze kat. En onze pony staat ook nog eens in de tuin dus als we deze man weer zien gaan we hier ook zeker wat aan doen! Ik weet niet of het ook een pitbull was maar als hij in een pony zijn been bijt ben je verder van huis. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:38

Lekkere aanname Boetiekje, nergens staat nog dat het een pitbull is, maar dat terzijde. Ook aan labrador kan bijten.

Heb je zelf de eigenaar van de hond al aangesproken? Als die niet mee wil werken kun je idd het beste naar de politie stappen.
Lijkt mij heel simpel voor iemand als je weet dat je hond jaagt dat je hem dan aan de lijn doet als er een paard o.i.d. aan komt, helaas blijkt zo maar weer dat dat heel moeilijk is voor sommige mensen.

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:40

Aangifte doen en vooral aangifte blijven doen, het lijkt misschien geen nut te hebben. Nu in ieder geval nog niet, en dat is heel erg, maar als er genoeg aangiftes zijn kunnen ze er niet meer omheen...dan moet er wel wat aan gedaan worden!

Boetiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:42

Het is nou eenmaal zo dat Pitbulls al in takken kunnen blijven hangen. Dus deze zijn al gevaarlijker, er staat dan ook duidelijk in mijn verhaal: Ik weet niet of het ook een pitbull was.
Hierover ga ik voor de rest niet via dit topic in discussie.
Groetjes!

Spanksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:42

Als je het aangeeft bij de dierenbescherming, zullen zij er voor zorgen dat die vent een flinke waarschuwing gaat krijgen en moet de hond een korf dragen. Gebeurt dit niet, is het mogelijk dat de hond in beslag genomen gaat worden.

Dit is mij verteld door de dierenbescherming zelf; als een hond agressief lijkt te zijn naar anderen, kunnen ze er niets aan doen. Maar als er bekend is dat de hond daadwerkelijk dieren/mensen heeft aangevallen, kun je er degelijk wél wat aan doen!

Bellen dus!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:52

Er wordt al wel gauw aangenomen dat het een pittbull is.. Ik zie het nergens staan of heb ik erover heen gelezen? Er zijn ook andere rassen die dit kunnen doen zelfs de golden retriever kan het doen(ook die staan hoog in lijst van gevaarlijke honden)
Ik vind het erg jammer dat gelijk de pittbull nu weer naar voren geschoven wordt!!

Ik zou idd wel aangifte doen en zoveel mogelijk aangiftes verzamelen als dit niet de eerste keer dan gebeurt er vast wel meer! Wat niet te hopen is maar als de eigenaar zo laks is dat hij het maar als spelen ziet!! (lekker spelen als de geit al een oor mist en de pony een vooral zeer achterbeen heeft)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 16:23

jammer genoeg gaat het dit keer toch echt om een stefford van zo'n 8 maanden oud...
moest van de politie foto's maken van de wonden en plekken zie dat maar te doen met een pony in wintervacht. 1 foto is redelijk gelukt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:24

aangifte doen en de man aansprakelijk stellen voor de schade. Ik zou de dierenarts laten komen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:28

Kun je trouwens niet als je de dierenarts laat komen de kosten op de eigenaar van de hond terughalen? Als je in ned. de hond laat loslopen mag dat alleen op bepaalde plekken. Misschien als hij vaak genoeg een aanklacht, of moet betalen voor de dierenarts dat hij dan eens gaat nadenken.

Boutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:06

Stuur die hond maar eens langs. Ik heb een pony lopen die honden vreet. En vriendjes ponies die dan wel komen meehelpen. Ik wil wedden dat hij het daarna nooit meer doet...

Helaas voor de hond, fout van fokkers en het baasje.
Inderdaad aangifte doen en hopen dat het baasje er wat meer begint bij na te denken...

En je pony zo snele mogelijk onder begeleiding (jij hem aan de hand) terug wennen aan andere honden (betrouwbare, sociale honden die paarden gewoon zijn en ook aangelijnd zijn).

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:12

Sneu eigenlijk... de eigenaar treft blaam, maar de hond plukt er de vruchten van en wordt waarschijnlijk afgemaakt. Fijn.

Aangifte doen is waarschijnlijk het beste (en enige) dat je kunt doen. Een beter idee zou zijn de hond ergens in te sluiten en dan verder te zien, maar dat is haast onbegonnen werk.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 17:19

Boutje schreef:
Stuur die hond maar eens langs. Ik heb een pony lopen die honden vreet. En vriendjes ponies die dan wel komen meehelpen. Ik wil wedden dat hij het daarna nooit meer doet...

Helaas voor de hond, fout van fokkers en het baasje.
Inderdaad aangifte doen en hopen dat het baasje er wat meer begint bij na te denken...

En je pony zo snele mogelijk onder begeleiding (jij hem aan de hand) terug wennen aan andere honden (betrouwbare, sociale honden die paarden gewoon zijn en ook aangelijnd zijn).

de pony zelf grijpt normaal ook honden maar was nu gewoon kansloos
ze heeft totaal niet op honden..maar dit beest vloog zo op dr af..
denk niet dat ik dr ooit nog aan honden kan laten wennen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:27

aangifte doen bij politie idd,
als dit meer dan 1 keer gebeurt, wat nu dus het geval zal zijn zla er op den duur toch actie ondernomen worden dmv van aanlijn gebod, muilkortplicht etc etc

hier in de buurt zijn er al honden verplicht ingeslapen ivm schapen moorden

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:33

dravergekkie schreef:
1 maal boed geproeft blijft hij het doen.

hier ben ik het niet mee eens
het is niet schuld vande hond maar van de baas laten we dat voorop stellen

en polietie lijkt me een goede actie dat beest is kennelijk niet vatsoenlijk opgevoed en hoort of aan de ketting of achter een degelijk hek
werkt dat niet dat zit er weinig anders op

ik baal er alleen van dat altijd de honden het gedaan hebben terwijl de eigenaar gewoon niet zo'n beest kan opvoedden
het is altijd de hond die het moet ontgelden

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 17:37

rommulus schreef:
dravergekkie schreef:
1 maal boed geproeft blijft hij het doen.

hier ben ik het niet mee eens
het is niet schuld vande hond maar van de baas laten we dat voorop stellen

en polietie lijkt me een goede actie dat beest is kennelijk niet vatsoenlijk opgevoed en hoort of aan de ketting of achter een degelijk hek
werkt dat niet dat zit er weinig anders op

ik baal er alleen van dat altijd de honden het gedaan hebben terwijl de eigenaar gewoon niet zo'n beest kan opvoedden
het is altijd de hond die het moet ontgelden

dat is dus echt zo..eenmaal bloed geproeft blijven ze bijten, dat krijg je er niet meer uit.
achter hek ok aan een ketting..? de hond liep los het is beide keren gebeurt als de hond uit gelaten werd. het kan ook zo zijn dat de hond te ver doorgefokt is? dan kan agressieve erin gefokt zijn.
tevens zal in dit geval meer aan de eigenaar liggen..

Spanksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:39

Probeer dan eens met de dierenbescherming in contact te komen en vraag aan hun wat je kan doen!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:51

kijk en dit zorgt er voor dat mensen die wel hun dieren goed opvoeddehun beesten kwijt raken doordat er dit soort kortzichtige waan ideeen in de wereld geholpen zijn.

persoonlijk kan ik walgen van dit soort kortzichtige ideeen
wanneer zien mensen het nu eens in dat een dier niet kwaad geboren word !!!!!!!!
zulke dingen worden er in ge treiterd, getraind, geslagen, etc etc

veel mensen denken leuk een pupie (hebben nooit een hond gehad) die voedden zo'n dier op naar hun denken dat het goed is en uiteindelijk moet het beest afgemaakt worden omdat het dier een kind of iets dergelijks gegrepen heeft.

onze beesten hebben ons nog nooit gegrepen zelfs niet toen ik op 6 jarige leeftijd met een schaar oorbellen wou schietten (knippen) in haar oren.
alleen onze oude reu heeft me een kee tepakken gehad toen hij mis greep in een gevecht tussen hem en een andere hond waar ik tussen ben gaan staan en zelfs die doet niets ondanks dat ie weet hoe mijn bloed smaakt
maar er zijn zat beesten waarbij ik niet mijn kind of die van mijn zus allen zou durven laten.
bij die van ons als valt ze in hun voerbak dan doen ze niets.

dus eens bloed proeven is de grootste fabel die je kan verzinnen ook van kwaad in een dier fokken dat doet de eigenaar

kijk het is verschrikkelijk dat je ponny gegrepen is maar daar moet je toch echt voor bij de eigenaar zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:13

rommulus schreef:
kijk en dit zorgt er voor dat mensen die wel hun dieren goed opvoeddehun beesten kwijt raken doordat er dit soort kortzichtige waan ideeen in de wereld geholpen zijn.

persoonlijk kan ik walgen van dit soort kortzichtige ideeen
wanneer zien mensen het nu eens in dat een dier niet kwaad geboren word !!!!!!!!
zulke dingen worden er in ge treiterd, getraind, geslagen, etc etc

dier word idd niet kwaad geboren
maar feit blijft dat honden van origine afstammen van roofdieren en dus logischerwijs zijn er honden die dat instinct wat sterker hebben etc dan andere honden

en honden die door slechte opvoeding etc
of tijdens het spelen oid iets grijpt en misschien wel dood
die zijn maar moeilijk van die ideeen meer af te krijgen
en zullen dit blijven doen zodra ze de kans zien , dat is geen kortzichtig walgelijk idee of zienswijze , ik zie dit in de praktijk gebueren
dergelijk honden moeten dus weggehouden worden bij (klein)vee
of bij het uitlaten permanent aan de riem en/of gemuilkorfd worden

zijn deze honden slecht?
nee, ze doen gewoon wat er in hun natuurlijke aard ligt (voor zover die natuurlijke aard er niet uit is gefokt)
maar door de huidige opbouw in de maatschappij kun ej dergelijke honden niet los laten lopen
en andere mensen met het ongewenste gedrag van die honden, wat veroorzaakt kan zijn door allerlei verschillende redenen /oorzaken/invloeden.

is het sneu als een dergelijke hond ingeslapen word
zeer zeker,
zijn er andere oplossingen ?
ja
je kunt zorgen dat dergelijk dieren niet los gelaten worden ipv uitgelaten, dieren aan de lijn uitlaten, zorgen dat de dieren goed! onder appel staan , eventueel gemuilkorfd los uitlaten, maar tebn alle tijden door de baas van het dier en niet onbegeleid

dieren kunnen herplaatst worden bij mensen in een minder uitdagende omgeving
dus van een dierrijke omgeving naar een minderrijke omgeving bij mensen die ene dier goed heropvoeden

maar deze mogelijkheden zijn er niet altijd
ik zou bv geen hond met een dergelijk gedragsprobleem willen hebben ivm de vele dieren (kleinvee) in de buurt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:37

draumpje schreef:
dier word idd niet kwaad geboren
maar feit blijft dat honden van origine afstammen van roofdieren en dus logischerwijs zijn er honden die dat instinct wat sterker hebben etc dan andere honden

idd daar moet je ook rekening me houden met de opvoeding van de dieren
en niet denken oh wat een leuk hondje maar naar gedrag niet iedere hond / ras is hetzelfde

draumpje schreef:
en honden die door slechte opvoeding etc
of tijdens het spelen oid iets grijpt en misschien wel dood
die zijn maar moeilijk van die ideeen meer af te krijgen
en zullen dit blijven doen zodra ze de kans zien , dat is geen kortzichtig walgelijk idee of zienswijze , ik zie dit in de praktijk gebueren
dergelijk honden moeten dus weggehouden worden bij (klein)vee
of bij het uitlaten permanent aan de riem en/of gemuilkorfd worden

als je zo'n geval goed handeld zal het weinig problemen geven maar idd niet iedereen heeft die kennis reactie tijd etc etc
en voor de mensen die dat niet kunnen is idd aanlijning ed toch wel een must

draumpje schreef:
zijn deze honden slecht?
nee, ze doen gewoon wat er in hun natuurlijke aard ligt (voor zover die natuurlijke aard er niet uit is gefokt)
maar door de huidige opbouw in de maatschappij kun ej dergelijke honden niet los laten lopen
en andere mensen met het ongewenste gedrag van die honden, wat veroorzaakt kan zijn door allerlei verschillende redenen /oorzaken/invloeden.

idd er blijf altijd wat natuur in de dieren dat bemerken we hier in huis ook met oa de rangorde ed
en idd met de huidige maatschapij en door ook oa verschillende denkwijze van het waarom van het houden van honden is het een moeilijk iets
met manieren van houden bedoel ik : plezier, bewaking, compensatie van eigenaar, voor verschillende manieren van trainen etc etc
heb je er veel tussen zitten die niet aan het dier denken maar aan hun eigen bv de lol te zien hoe hun hond naar anderen gromt etc etc

draumpje schreef:
is het sneu als een dergelijke hond ingeslapen word
zeer zeker,
zijn er andere oplossingen ?
ja
je kunt zorgen dat dergelijk dieren niet los gelaten worden ipv uitgelaten, dieren aan de lijn uitlaten, zorgen dat de dieren goed! onder appel staan , eventueel gemuilkorfd los uitlaten, maar tebn alle tijden door de baas van het dier en niet onbegeleid

dieren kunnen herplaatst worden bij mensen in een minder uitdagende omgeving
dus van een dierrijke omgeving naar een minderrijke omgeving bij mensen die ene dier goed heropvoeden

idd bij mensen met ervaring
je hebt dieren er tussen zitten die al zo enorm verziekt / verpest zijn dat daar nog maar 1 oplossing voor is en dat is afspuiten

draumpje schreef:
maar deze mogelijkheden zijn er niet altijd
ik zou bv geen hond met een dergelijk gedragsprobleem willen hebben ivm de vele dieren (kleinvee) in de buurt

ik zou er graag mijn werk van willen maken om dit soort dieren weer te heropvoedden maar dan blijft het probleem idd waar herplaats je ze

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 18:43

rommulus je gaat offtopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:51

Boutje schreef:

Rommulus behalve offtopic doe je bovendien ook nogal naief over de aard van een hond. Het zijn geen konijntjes.

Ik vind de tip van Boutje een goede, anders blijft je pony bang voor honden (en mogelijk voor andere kleine dieren als schapen en shetlanders van afstand). En idd aangifte doen.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:05

aangifte doen.... *wat heb je te verliezen*?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 21:06

dravergekkie schreef:
aangifte zijn bij de geit gedaan en gebeurt natuurlijk weer. maar het lijkt niks te helpen ?

Knipoog